نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌‌‌‌‌‌ الاسلام‌ محمدحسن ابوترابی‌فرد نماینده مجلس شورای اسلامی در نخستین نشست دبیران استانی مجمع اسلامی رشد و ارتقاء دانشگاهیان که در مشهد مقدس برگزار شد، گفت: انباشت علم و دانش، از برکات قلم است و قطعاً اگر قلم وجود نداشت، علم و نهادهای علمی مانند دانشگاه‌ها نیز رشد و گسترشی نداشتند.



:: برچسب‌ها: مردم , فرمت مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 1428
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری فارس مجتبی رحماندوست یادداشتی را به خبرگزاری فارس ارسال کرده که متن آن به شرح زیر است:

روز جمعه 22/2/91 دعوتنامه ای پیامکی برای شنبه شب دریافت کردم که ضمن عرض تبریک میلاد حضرت فاطمه زهراء ( سلام الله علیها) مرا به جلسه هم اندیشی اصولگرایان منتخب مجلس نهم و با حضور آقای دکتر حداد عادل دعوت کرده بود.

دعوتنامه پیامکی از سوی برادر پرتلاشم دکتر علیرضا زاکانی بود. همین که شنیدم هم منتخبان جبهه متحد اصولگرایان در آن شرکت خواهند کرد و هم جبهه پایداری، تصمیم گرفتم که در آن شرکت کنم؛ من از آغاز جریانات انتخابات مجلس نهم دغدغه نزدیکتر کردن این دو جبهه و بلکه برداشتن کامل فاصله بین آن دو را داشتم ضمناً می دانستم هم موضوعاتی که به مجلس نهم مربوط می‌شود در جلسه مطرح خواهد شد و هم موضوع رئیس مجلس نهم.

در روزهای قبل از انتخابات هر خبرنگاری از من می پرسید که به کدام کمیسیون می‌روی؟ جواب می دادم حالا که نه به دار است و نه به بار و وقت انتخاب کمیسیون تخصصی نیست، آنها همچنین می‌پرسیدند: نظرت نسبت به رئیس مجلس آینده چیست؟ می گفتم که من نه در مجلس هفتم بوده‌ام و نه در مجلس هشتم ( اصلاً تاکنون نماینده نبوده‌ام) و لذا نه تجربه عملی مدیریت آقای حداد را دارم و نه  آقای لاریجانی را؛ می‌پرسیدند: هیچکدام برای تو فرقی ندارد؟ می گفتم: البته سوابق ارتباطی و دوستی‌ام با آقای حداد بیشتر بوده  و در اصل کاندیداتوری‌ام برای مجلس هم با ایشان مشورت کردم و او مشوق من بود و می‌توانم بگویم که تمایلم به آقای حداد عادل بیشتر است.

گر چه منزلت یا سوابق روشن آقای لاریجانی و توانمندی‌های وی  را نیز نمی‌توانم نادیده بگیرم؛ اما در بررسی‌های آینده به نتیجه نهایی خواهم رسید.

شنبه شب قصد داشتم که برای انرژی گرفتن از فضایی که دوستان جبهه متحد اصوگرایان و جبهه پایداری گرد هم می‌آیند، به جلسه هم اندیشی اصولگرایان بروم. درضمن علاقمند بودم که با بعضی از نمایندگان از جمله آقای حدادعادل در مورد انتخاب کمیسیون تخصصی مجلس مشورت کنم.

در بدو ورودم به سالن جلسه که من از دری وارد شدم و آقای حداد از دری دیگر، اتفاقاً به ایشان برخورد کردم و با هم به ردیف جلو رفتیم و کنار هم نشستیم تا در حاشیه برنامه‌ها با ایشان گفتگو کنم؛ جلسه با استقبال زیاد نمایندگان و منتخبان جدید مواجه شده بود اما بخشی از حاضران در ردیف های عقب سالن نشسته بودند.

آقای حداد از جا برخاست و با اشاره دست از آنان خواست که جلوتر بیایند، در لحظاتی که او ایستاده بود و از حضار می‌خواست که به ردیف‌های جلوتر بیانید عکس‌های زیادی از او گرفته شد من تعجب می‌کردم که این حالت آقای حدادعادل به چه درد خبرنگاران می خورد که این همه عکس می گیرند؟! فردا و پس فردای آن شب در تعدادی از روزنامه ها و سایت های خبری دیدم که نوشته‌اند "میتینگ انتخاباتی آقای حداد برای تصاحب کرسی ریاست مجلس" و عکس او را به گونه ای جلوه داده بودند که گویی از جا برخاسته و مثلاً به حضار می‌گوید "برای رئیس شدن به من رأی بدهید"!

عکس من را هم که برای استفاده از ظرفیت‌های حاشیه‌ای جلسه و مشورت با وی در مورد کمیسیون تخصصی در ردیف جلو و کنار او نشسته بودم، به عنوان یکی از طرفداران پر و پا قرص سیاسی ریاست آقای حداد  به مجلس، چاپ و منتشر کردند.

دوستی برایم پیامک فرستاد که : تصویر خندان شما را در صف نخست حامیان نامزد ریاست مجلس دیدم و ...... امیدوارم که دین خود را در گرو دنیای دیگران نگذارید. که ناگهان چه زود دیر می‌شود. یاد مرحوم چارلی چاپلین افتادم که در آن فیلم در خیابان بیرقی را می‌بیند و آن را از زمین بر می‌دارد و ناگهان رهبر تظاهر کنندگان محسوب می‌شود!! و من دریافتم که ناگهان چه زود سیاست‌زده شده‌ام .

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            مجتبی رحماندوست

منتخب مردم  شریف تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس نهم

انتهای پیام/



:: برچسب‌ها: سنگ , حیوانات ,
:: بازدید از این مطلب : 1520
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ ، موسسه آمار کانادا اعلام کرد ، افزایش قیمت خودرو و پوشاک طی ماه آوریل تاثیر زیادی در رشد نرخ تورم این کشور داشته است .

بر اساس این گزارش ، کارشناسان اقتصادی بر این باورند که افزایش نرخ تورم کانادا موجب خواهد شد تا بانک مرکزی این کشور زودتر از فدرال رزرو آمریکا اقدام به افزایش نرخ بهره بانکی کند . بر این اساس ، نرخ تورم کانادا طی ماه آوریل نسبت به مدت مشابه سال قبل به بیش از 2 درصد رسیده است . این رقم در ماه مارس نیز به بیش از 1.9 دزصد رسیده بود .

این گزارش حاکی است ، کارشناسان اقتصادی پیش از این در نظرسنجی بلومبرگ نرخ تورم 1.9 درصدی را برای کانادا پیش بینی کرده بودند . این گزارش افزود ، مارک کارنی رییس بانک مرکزی کانادا ماه گذشته تاکید کرد ، احتمال افزایش نرخ بهره بانکی این کشور برای نخستین بار از سپتامبر 2010 میلادی وجود دارد . نرخ بهره بانکی کانادا هم اکنون در حد یک درصد ثابت شده است .

بر این اساس کارشناسان اقتصادی پیش بینی می کنند نرخ بهره بانکی کانادا طی ماههای آینده افزایش خواهد یافت تا از روند صعودی نرخ تورم جلوگیری شود . موسسه آمار کانادا افزود هزینه حمل و نقل در این کشور طی ماه آوریل با رشد 3.2 درصدی روبرو شده است و قیمت خودرو نیز در این کشور با رشد 3.4 درصدی مواجه شده است . قیمت بنزین نیز در این کشور نسبت به آوریل گذشته بیش از 3.3 درصد رشد داشته است . قیمت پوشاک و مواد غذایی در کانادا نیز با رشد 2.4 و 2.5 درصدی روبرو شده است . بانک مرکزی کانادا نرخ تورم 2 درصدی را برای شش ماه نخست و نرخ تورم 2.2 درصدی را برای شش ماه دوم 2012 پیش بینی کرده است . ثابت ماندن نرخ بهره بانکی کانادا از سپتامبر 2010 میلادی تا کنون از دهه 1950 میلادی بی سابقه است .



:: برچسب‌ها: نیویورک ,
:: بازدید از این مطلب : 1489
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس گفت که اعضای شورای نگهبان  در جلسه اخیر خود با بررسی نتایج دورم دوم انتخابات در حوزه‌های انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلام‌شهر،پلدختر،لنجان و سمیرم صحت انتخابات را در این 4 حوزه انتخابیه تأیید کردند.



:: برچسب‌ها: واشنگتن , لا , اتومبیل ,
:: بازدید از این مطلب : 1303
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

ابوالقاسم جراره منتخب مردم بندر عباس و قشم در مجلس نهم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با بیان اینکه  وحدت میان نمایندگان از مهمترین اقداماتی است که باید در این دوره به آن توجه شود، اظهار داشت: برای رسیدن به این هدف باید برای انتخاب رئیس مجلس تصمیمی گرفته شود که به وحدت بیشتر میان نمایندگان بیانجامد.



:: برچسب‌ها: سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 1336
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین 'علیرضا اعرافی' روز شنبه در پیش نشست علمی همایش بین المللی قرآن و مستشرقان در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) افزود: استشراق به معنای جدید، پس از رنسانس شكل گرفت و در این دوره، هزاران كتاب و ده ها هزار مقاله در باره قرآن، توسط غربیان نوشته شد.

وی افزود:پیوند استشراق با استعمار و شناخت دقیق جهان اسلام و شرق،چند سویه بودن این جریان و مطالعه استشراق در جایگاه فرارشته ای از مباحثی است كه حتما باید در مطالعات مربوط به استشراق به آنها توجه كرد.

رییس جامعه المصطفی با بیان این كه استشراق را باید با همان شكل فرارشته ای و پیوسته مورد مطالعه قرار دهیم،افزود:اینكه جریان استشراق به لحاظ فنی و ذهنی در جهان غرب شكل پیدا كرده،امری بدیهی است اما در شكل مطالعاتی آن، باید استشراق را از دریچه روش ‌شناسی بیرونی مورد مطالعه قرار گیرد.

اعرافی با اشاره به اهمیت مطالعات در باره مساله استشراق در حوزه و جامعه المصطفی، گفت: حركت مستشرقان را نباید دستكم بگیریم و حوزویان در این عرصه باید رویكردی فعالانه و تمدنی داشته باشند.

وی ادامه داد:البته دراین مسیر باید مواجهات ما، منصفانه،عادلانه و به قصد كشف حقیقت باشد و در این مسیر ناگزیر از ارزیابی جریانات استشراقی در سطح جهان هستیم.

وی تلاش برای تشكیل كرسی‌های اسلامی شناسی و شیعه شناسی در مغرب زمین رااز وظایف نهادهای فعال حوزوی عنوان كرد و افزود: حوزه و جامعه المصطفی باید در یك برنامه حداقل ده ساله، طلابی را تربیت كند تا در جایگاه‌ های علمی سراسر جهان به عنوان نظریه پرداز و مدافع فرهنگ اسلامی اصیل و شیعی حضور یابند و به شبهات پاسخ دهند.

اعرافی گفت: تاسیس رشته‌های قرآن و مستشرقان، وسعت بخشیدن به مطالعات اسلام شناسی در عرصه‌های بین‌المللی و تشكیل شورای قرآن و استشراق در نهادهای حوزوی، از مباحثی است كه باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون پژوهشی جامعه المصطفی العالمیه نیز در این نشست گفت:در یك دهه اخیر200 كتاب استشراقی توسط اسلامشناسان غیرمسلمان در دنیا منتشر شده است.

حجت الاسلام'محمد جعفرعلمی' افزود:كار بررسی اسلام و قرآن از 14 قرن پیش توسط اسلام پژوهان غیرمسلمان وجود داشته است و آنان از نظر تاریخی، متنی و زبان شناسانه، قرآن را مورد بررسی قرار داده اند.

وی با اشاره به مشكلات قرآن پژوهی در غرب گفت: نبود یك متن با تحقیق انتقادی،عدم دسترسی آزاد به تمام نسخ خطی مربوط و نبود درك شفاف از نمای فرهنگی و زبانی جامعه ای كه قرآن در آن بوجود آمده است، در زمره مشكلات اساسی قرآن پژوهان در غرب به شمار می رود.

معاون پژوهشی جامعه المصطفی العالمیه ابراز داشت:شاید مهمترین مانع پیشرفت قرآن پژوهشی، نبود برنامه آموزشی مناسب و در خور برای دانشجویان مطالعات قرآنی در باره زبان، ادبیات و سنت های فرهنگی غیرعربی است كه بدون تردید زمینه تاریخی قرآن را شكل داده اند.

وی افزود: مطالعات اسلام شناسی و قرآن شناسی در غرب و در مراحل اولیه آن، با انگیزه های سیاسی و سلطه جویانه انجام شد و چون با این هدف به این كار مبادرت ورزیدند، نتوانستند تصویر درستی از اسلام، ارایه كنند.

وی افزود:زمانی كه قرآن بخصوص در شرایط فعلی، نقش فعال خود را در شكل‌ گیری حركت‌های آزادیخواهانه در جهان اسلام، نشان داده، طبیعی است كه بسیاری از تلاشهای بظاهر علمی مستشرقان، رنگ و بوی سیاسی داشته و برای كنترل این حركت ها انجام شده است.

معاون جامعة المصطفی خاطرنشان كرد: دسترسی نداشتن آنها به منابع اصیل و نسخ خطی صحیح، یكی دیگر از مشكلاتی است كه در طول تاریخ، همواره مانع درك صحیح آنان از حقیقت صحیح معارف قرآنی شده است.

علمی افزود: در این بین نبود درك شفاف از فرهنگ و تمدن اسلامی از دیگر مسائلی است كه سبب شده تا مطالعات قرآن ‌پژوهانه مستشرقان با آسیب‌های بسیاری روبه ‌رو باشد.

در این نشست، تعدادی از اساتید حوزه علمیه قم در باره ابعاد مختلف فعالیت مستشرقان در حوزه دین سخنرانی كردند.

همایش بین المللی'قرآن و مستشرقان'،بهمن ‌ماه امسال در شهر قم برگزار می شود.

علوم قرآنی مانند ابعاد اعجاز و تحدی قرآن و مطالعات قرآنی مستشرقان و زبان، ادبیات و ساختار قرآن، از محورهای این همایش اعلام شده است.ك/2

7408 / 380/



:: برچسب‌ها: نیویورک ,
:: بازدید از این مطلب : 1268
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

"حسین مرتضی" مدیر دفتر شبکه العالم در دمشق و از خبرنگاران کهنه کاری که نقش برجسته‌ای در رسوا سازی سناریوهای برخی رسانه‌های عربی در سوریه داشت در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل فارس درباره شایعه ترور ماهر اسد برادر بشار اسد رئیس جمهوری سوریه گفت: اطلاعاتی در دست داریم که نشان می‌دهد چنین شایعه‌ای کاملا دروغ بوده و عاری از صحت است.



:: برچسب‌ها: کانادا , زرد , ساحل ,
:: بازدید از این مطلب : 1264
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

درخواست گروه هشت از ایران برای شفافیت برنامه هسته ای

سران هشت کشور صنعتی جهان در کمپ دیوید در گفت و گوهای اولیه،از ایران خواستند که درباره برنامه هسته ای اش شفاف تر باشد.

برای پخش این فایل، نرم افزار "جاوا اسکریپت" باید فعال شود و تازه ترین نسخه "فلش" نیز نصب شده باشد

باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، از رهبران کشورهای صنعتی جهان در کمپ دیوید، محل برگزاری نشست گروه هشت در نزدیکی واشنگتن، استقبال کرده است.

انتظار می‌رود بحران مالی حوزه یورو محور اصلی گفت‌وگوهای گروه هشت باشد، ولی اعلام شده که برنامه‌های هسته‌ای ایران و کره شمالی و ناآرامی در سوریه نیز مورد توجه رهبران حاضر در این نشست بوده است.

سران کشورهای آمریکا، آلمان، فرانسه، بریتانیا، ژاپن، روسیه، ایتالیا و کانادا در نشست کمپ دیوید حضور دارند.

مقامات رسمی اعلام کرده‌اند که رهبران حاضر در کمپ دیوید در گفت‌وگوهایی که در یک مهمانی شام در جمعه شب انجام شد، بر سر موضوعاتی همچون بلندپروازی‌های هسته‌ای کره شمالی و ایران اتفاق نظر داشته‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، رهبران گروه هشت گفته‌اند که "اگر کره شمالی به روند اقدامات تحریک‌آمیز خود ادامه دهد"، با انزوای بیشتری (در عرصه جهانی) روبه‌رو می‌شود.

همچنین گزارش شده است که رهبران حاضر در این نشست معتقدند که دولت ایران این وظیفه و مسئولیت را دارد که ادعاهای مربوط به صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای خود را ثابت کند.

بر اساس اعلام مقامات رسمی آمریکا، رهبران حاضر در کمپ دیوید از جمله دمیتری مدودیف، نخست وزیر روسیه، درباره تحولات سوریه بر این عقیده بوده‌اند که طرح صلح مورد حمایت سازمان ملل متحد باید به طور کامل اجرایی شود و در شرایط کنونی لازم است که اقدامات برای انتقال قدرت سیاسی آغاز شود.

رهبران حاضر در نشست گروه هشت در کمپ دیوید جمعه شب در کنار هم شام خوردند

استیو کینگستون، خبرنگار بی‌بی‌سی می‌گوید که هیچ یک از این موضوعات، به راحتی قابل حل‌وفصل نیست، اما در مقایسه با موضوع بحران مالی حوزه یورو می‌توان گفت که مراسم شام جمعه شب یکی از راحت‌ترین و صریح‌ترین بخش‌های نشست گروه هشت در کمپ دیوید بوده است.

در آستانه نشست گروه هشت، یونان اعلام کرد که آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان پیشنهاد کرده است که ادامه عضویت یونان در حوزه یورو به همه‌پرسی گذاشته شود. هرچند آلمان این ادعا را رد کرد.

افزایش تردیدها از آینده اقتصادی یونان، شرایط دشواری را برای تصمیم‌گیران حوزه یورو به وجود آورده است و سرمایه‌داران نگران هستند که خروج یونان از حوزه یورو آغازی برای یک بحران جهانی باشد.

پیش از مراسم شام جمعه شب، باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا و فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه در دیدار دوجانبه‌ای که داشتند، تاکید کردند که به دنبال تمرکز بیشتر بر رشد اقتصادی هستند.

در اولین روز حضور رهبران گروه هشت در کمپ دیوید، به یوشیهیکو نودا، نخست‌وزیر ژاپن هم یک کیک شکلاتی داده شد. روز یکشنبه آینده تولد آقای نودا است.

گزارش شده است که با پایان نشست گروه هشت در روز شنبه اغلب سران حاضر در این نشست به شیکاگو سفر خواهند کرد تا در اجلاس ناتو در روزهای یکشنبه و دوشنبه شرکت کنند.



:: برچسب‌ها: مدل , وابسته به تکزاس , جشن تولد ,
:: بازدید از این مطلب : 1699
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا، عبدالباری عطوان سردبیر این روزنامه نوشت: به دلیل نافرمانی كشورهای كوچك شورای همكاری از ریاض و تكیه بر ابر قدرتهای خارجی سلطه عربستان سعودی بر این شورا به صورت تدریجی در حال كاهش یافتن است.

این روزنامه نوشت: سه طرح عربستان برای این شورا با شكست مواجه شدند كه نخستین آن طرح واحد پول مشترك و سپس طرح انضمام اردن و مغرب به این شورا و بالاخره طرح اخیر مبنی بر تبدیل شورای همكاری خلیج فارس به اتحادیه است.

القدس العربی نوشت: طرح واحد پول مشترك كشورهای شورای همكاری به دلیل مخالفت عمان و عقب نشینی امارات عربی متحده به علت اختلاف بر سر تعیین ریاض به عنوان مقر دائمی بانك مركزی خلیج فارس و ابهام در موضع كویت شكست خورد.

این روزنامه افزود: دومین طرح در زمینه پیوستن اردن و مغرب به عضویت شورا و تشكیل نهادی برای حمایت پادشاهی های این كشورها از انقلاب های عربی نیز مورد تایید كشورهای عضو و حتی شاهزادگان سعودی قرار نگرفت و با شكست مواجه شد.

این روزنامه نوشت: سومین طرح عربستان كه به صورت غیر منتظره مطرح شد، نیز در زمینه تبدیل شورای همكاری به اتحاد بود و در پی انتشار گزارش هایی در زمینه شروع آن با اتحاد بین عربستان و بحرین مطرح شد كه با مخالفت سه كشور عمان، كویت و امارات عربی متحده رو به رو شد. این كشورها خواستار بررسی عمیق آن پیش از تصمیم گیری شدند.

به نوشته القدس العربی، عدم حضور رهبران دو كشور عمان و امارات عربی متحده در نشست مشورتی اخیر در ریاض نشانگر گسترش دامنه اختلافات بین عربستان و دیگر كشورهای شورا و مانند كارت قرمز در مقابل طرح اخیر اتحاد است و هر كس كه سخن دیگری گوید سفسطه گویی كرده و حكام عربستان را گمراه كرده است.

این روزنامه نوشت: كاهش سلطه عربستان بر شورای همكاری در زمینه های دیگری نیز آشكار است و آن تشنج در روابط عربستان با عراق و سوریه است . سوریه، عربستان را به حمایت از هرج و مرج و گروه های تروریستی سوری و ارسال سلاح برای آنها متهم می كند.

این روزنامه با اشاره به اینكه وحدت بین عربستان و بحرین یا بین همه كشورهای شورای همكاری خوب و مطلوب است، اما مستلزم فراهم شدن شرایط اساسی برای موفقیت آن است ، نوشت: مهم ترین این شرایط رضایت ملت ها و توجه به دموكراسی و آزادی ، شفافیت سیاسی و برابری است، اما این شرایط هنوز تحقق نیافته است.

القدس العربی در پایان نوشت: عربستان سعودی در حال حاضر در یك بن بست واقعی در صحنه داخلی و منطقه قرار گرفته است كه بزرگترین نشانه آن كاهش نقش این كشور در منطقه است؛ زیرا این كشور نقشه سیاسی و راهبردی را به خوبی درك نكرده و در نتیجه دچار وضعیت كنونی شده است.

مترجمام **1439** 1506



:: برچسب‌ها: جزیره , سان فرانسیسکو ,
:: بازدید از این مطلب : 487
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا»، تیم ملی کشورمان در نخستین دیدارش در جام جهانی کشتی فرنگی عصر امروز به مصاف آذربایجان می‌رود که ترکیب دو تیم از سوی سایت فیلا اعلام شد.



:: برچسب‌ها: عکس , روز ,
:: بازدید از این مطلب : 482
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش روز شنبه ایرنا از بنیاد ملی بازی های رایانه ای، این بنیاد با عنوان حامی طلایی -گلد اسپانسر- در این دوره نمایشگاه حضور می‌یابد. لوگوی بنیاد در سایت رسمی نمایشگاه و بخش حامیان اصلی آن قرار دارد و اطلاعاتی در زمینه فعالیت‌های بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در این سایت درج شده است.

نمایشگاه كژوال كانكت 22 تا 24 ماه مِی 2012 - 2 تا 4 خرداد 91- در سنگاپور برگزار می‌شود.

این رویداد به عنوان نخستین دوره در رابطه با بازی‎‌های كژوال در آسیا به شمار می رود كه همه ساله توسط سازمان بازی‌های كژوالدر قاره های آمریكا و اروپا برگزار می شود و بالغ بر 5 هزار و 500 متخصص از آن بازدید می‌كنند.

احمد احمدی معاون بازرگانی و بین الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای علاوه بر ارائه مقاله ای با عنوان 'انقلاب تولید بازی‌های كژوال توسط نسل جدید بازی سازهای ایرانی'و ارایه سخنرانی در بخش كنفرانس بازی های كژوال، با شركت های بزرگ و معتبر صنعت گیم از كشورهای مختلف دنیا در خصوص تولیدات و بازی های ایرانی معرفی شده در این نمایشگاه به بحث و تبادل نظر خواهد پرداخت.

بازی‌های كژوال بازی‌های سرگرم كننده ویدیویی هستند كه یادگیری و بازی كردن با آنها بسیار آسان است. این بازی‌ها محدودیت پلتفرم ندارند و می‌توان آنها را از طریق اینترنت، رایانه های خانگی و مكینتاش، ایكس باكس، پلی استیشن، آی فون، نینتندو، وی، سیستم اندروید و حتی تلفن همراه بازی كرد.

فراهنگ**1983**



:: برچسب‌ها: ابرها ,
:: بازدید از این مطلب : 473
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرنگار ایرنا در پی این تغییرات سعید جوشش كه دستیار جلالی بود، با باشگاه فولاد خوزستان تسویه حساب كرد و احمد خداداد جایگزین وی شد.

همچنین احمد سجادی به عنوان مربی دروازه بانان جانشین جهانبخش دارابپور شد و اكبر دارستان به عنوان مربی بدنساز جایگزین گیلهر فرینیا پرتغالی شد.

ضمنا نعیم سعداوی وكورش بختیاری زاده كماكان بعنوان مربی با فركی درفصل آینده همكاری خواهند كرد.

تمرینات تیم فوتبال فولاد خوزستان از 16خردادماه آینده با هدایت حسین فركی برای دوازدهمین دوره مسابقات لیگ برتر باشگاه های ایران شروع خواهد شد.

یادآورمی شود، حسین فركی اخیرا دراین پست قرار گرفت .

وزرشی**639**642



:: برچسب‌ها: سان , اسکاتلند ,
:: بازدید از این مطلب : 483
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

'محمدباقر آقاعلیخانی' روز پنجشنبه در مراسم معرفی برترین های المپیاد ملی فرش ایران در مشهد افزود : قرارداد راه اندازی این مركز منعقد شده و بزود با 52 ورودی در كشور سفارشات دریافت می شود.

وی اظهار داشت: همچنین تلاش می شود در هر استان یك یا دو مجموعه متمركز فرش ایجاد كنیم تا با شبكه غیر متمركز ما مرتبط شده و با این مجموعه ارتباط یافته و سهم خود را در بازار داشته باشیم.

وی در ادامه بیان كرد: باید خلا حوزه تجاری در فرش دستباف ایران را پر كنیم و در این راستا تقویت رویكرد علمی به مقوله فرش تقویت شود.

به گفته وی باید به مرور حوزه های مختلف فرش از حالت سنتی خارج شده و ضمن حفظ اصالت فرش به بحث تجارت آن توجه كنیم.

علیخانی گفت: بدین منظور در پی ایجاد نشاط و فضای رقابتی در جامعه تحصیل كرده های این رشته و انگیزه در میان مردم می باشیم و در این راستا نیازمند اطلاع رسانی و افزایش آگاهی جامعه نسبت به فرش و اهمیت آن هستیم .

وی اظهار داشت: در واقع یكی از مشكلات جدی ما در بحث فرش عدم آگاهی و آشنایی جامعه با این تولید ارزشمند است و اهمیتی كه باید به آن داده شود وجود ندارد.

وی با بیان اینكه اصلی ترین تولید در كشور فرش است، گفت : باید این محصول را كه زمانی اصلی ترین و نخستین كالای صادراتی كشور بود و امروز در رده یازدهم صادرات كشور قرار گرفته به جایگاه اصلی آن برگردانیم.

رییس مركز ملی فرش ایران ادامه داد : فرش از جمله كالاهایی است كه 80 تا 85 درصد ارزش افزوده دارد در حالی كه ارزش واقعی هیچ محصولی به اندازه این محصول نیست ضمن آنكه اشتغال ایجاد شده از محل آن نیز با كمترین سرمایه گذاری حاصل می شود.

وی بیان كرد: باید تلاش كرد با حمایت از این محصول آن را به جایگاه واقعی خود در كشور و نیز بازارهای بین المللی رساند.

2713/659



:: برچسب‌ها: سفر , ماکرو , قدیمی ,
:: بازدید از این مطلب : 521
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers
فراه

فراه از ولایات نسبتا نا امن در غرب افغانستان است

شورشیان مسلح به ساختمان ولایت و فرماندهی پلیس فراه در غرب افغانستان حمله کرده و با نیروهای امنیتی درگیر شده اند.

مقامات امنیتی در فراه می گویند، در نتیجه این درگیری، هر چهار فرد مهاجم از پا درآمده و دست کم شش مامور پلیس و یک غیرنظامی نیز در این حادثه کشته شده اند.

گزارشها می رساند که این افراد با سلاح سبک و جلیقه های انتحاری مجهز بوده اند.

محمد غوث ملیار، آمر امنیت فراه به بی بی سی گفت که دست کم یازده غیرنظامی در نتیجه این درگیری زخمی شده و به بیمارستان منتقل شده اند.

این درگیری حوالی ساعات ده قبل از ظهر به وقت محل آغاز شد و مقامات می گویند، درگیری میان پلیس و مهاجمان، حدود چهل و پنج دقیقه ادامه داشته است.

وزارت داخله (کشور) افغانستان گفته است که هیچ یک از مهاجمان موفق به منفجر کردن جلیقه های انتحاری خود نشده و همه توسط نیروهای امنیتی از پا درآمده اند.

محمد اکرم خپلواک، والی فراه در زمان حمله در دفتر کارش حضور داشته، اما مقامات می گویند در این حمله به هیچ مقام دولتی آسیبی نرسیده است.

مسئولان امنیتی گزارش کرده اند که درگیری با کشته شدن تمامی مهاجمان به پایان رسیده و نیروهای امنیتی عملیاتی را برای ردیابی افرادی که این حمله را طراحی کرده بودند، آغاز کرده است.

فراه در غرب افغانستان موقعیت دارد و مرکز این ولایت در سالهای اخیر روی هم رفته آرام بوده است.

اما شماری از ولسوالی های فراه از جمله پرچمن، بالابلوک و بکوا خشونتهایی را تجربه کرده است.

همزمان با حمله شورشیان در فراه، نیروهای امنیتی گزارش کرده اند که حداقل پنج شورشی مسلح را در ولسوالی بالابلوک در جریان یک عملیات نظامی بازداشت کرده اند.



:: برچسب‌ها: درختان ,
:: بازدید از این مطلب : 505
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دكتر 'نسرین سلطانخواه' روز گذشته در مراسم اهدای هدیه ازدواج نخبگان با اعلام این مطلب افزود: از سوی دیگر نخبگان متاهل از سال جاری هدیه تولد فرزند اول دریافت خواهند كرد كه مبلغ این هدیه به زودی مشخص خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به اینكه متوسط سطح هوش ایرانیان نسبت به دیگر كشورهای جهان بسیار بالاست،اظهار داشت: دلیل اینكه كشورهای توسعه یافته به جذب دانشمندان و نیروهای نخبه در حال توسعه می پردازند علاوه بر توسعه دانش این است كه با مزدوج شدن نیروهای بااستعداد با افراد بومی خود نسل های بعدی این كشورها نسل های باهوش تری باشد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان خاطرنشان كرد: وظیفه نخبگان تنها بالا بردن سطح علمی وفناوری كشور نیست، بلكه باید نسل های آینده كشور را باهوش تر و با استعدادتر پرورش داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تشكیل خانواده را رسیدن به آرامش و كمال دانست و گفت: آرامش درون خانواده یك سرمایه است و برای رسیدن به یك جامعه كم تنش و آرام باید سكون و آرامش در خانواده رسید.

سلطانخواه خاطرنشان كرد: روح ایثار، گذشت و فداكاری در خانواده ها به طور متقابل باید رعایت شود و از این طریق بنیان خانواده ها پایه دار خواهد شد.

وی افزود: اگر بخواهیم جامعه ای پرگذشت داشته باشیم باید از خانواده ها آغاز كنیم.

علمی**9190**1590



:: برچسب‌ها: باغ وحش , باند , زن ,
:: بازدید از این مطلب : 489
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، سرتیپ پاسدار داود غیاثی راد با اعلام این خبر افزود: پیكر این شهدای مطهر از سوم خرداد در خوزستان تشییع و چهاردهم این ماه همزمان با سالروز ارتحال امام خمینی (ره) به تهران می رسد.

وی با بیان اینكه اخبار تكمیلی در این باره به زودی از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اعلام می شود تاكید كرد كه این شهدا در قالب كاروان فرزندان روح اله در آغوش روح اله تشییع خواهند شد.

دبیر ستاد بزرگداشت سی امین سالگرد آزادسازی خرمشهر در ادامه با اشاره به دیگر برنامه های پیش رو در بزرگداشت سی امین سالگردآزادسازی خرمشهر یادآور شد: بسیجیان، رزمندگان و پیشكسوتان نیروهای مسلح در روزجمعه به هدف بیعت دوباره با آرمان های والای شهیدان و امام راحل و مقام معظم رهبری در ارتفاعات شرقی تهران گرد هم می آیند.

غیاثی راد با اشاره به نامگذاری سال 91 به عنوان سال بزرگداشت زنان شهیده از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و گرامی داشت مقام شهیده ناهید كرجو به عنوان نماد مقاومت دختران مسلمان ایرانی توضیح داد: در این مراسم كه از سوی ستاد بزرگداشت سی امین سالگرد آزادسازی خرمشهر و تیپ آل محمد (ص) در بام تهران (ارتفاعات شمال شرق) و در جوار شریف شهدای گمنام عملیات بیت المقدس برگزار می شود از پیشكسوتان، خانواده های زنان شهیده و رزمندگان گمنام فاتح خرمشهر تجلیل به عمل می آید.

به گفته وی، حجت الاسلام پناهیان سخنران این مراسم بوده و پخش سرودهای دفاع مقدس، رزم نوازی رزم نوازان نیروهای مسلح از دیگر برنامه های این مراسم است.

دبیر ستاد بزرگداشت سی امین سالگرد آزادسازی خرمشهر در ادامه از نكوداشت یاران و انصار رزمنده سرلشكر شهید محمد بروجردی فرمانده شهید قرارگاه حمزه سید الشهداء خبر داد و تاكید كرد كه این مراسم پس از نماز مغرب و عشاء امشب در پادگان ولیعصر (عج) برپا می شود.

غیاثی راد با یادآوری اینكه شهید بروجردی را می توان فرمانده فرماندهان و از نخستین یاران حماسه ساز امام راحل در قبل و بعد از انقلاب دانست گفت: مجاهدت های این شهید در لبنان و هدایت تیم حفاظت از امام قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و بنیان گذاری سپاه پاسداران و رشادت های وی در كردستان و كرمانشاه از یاد نخواهد رفت.

وی در ادامه یادآور شد: در مراسم بزرگداشت شهید بروجردی، همرزمان این شهید از استان های كردستان و كرمانشاه به ویژه پیشمرگان مسلمان كرد و هیات رزمندگان اسلام غرب و شمال غرب به همراه فرماندهان عالی رتبه دوران دفاع مقدس به خاطره گویی می پردازند.

خرمشهر در سوم خردادماه سال 1361 در دوران دفاع مقدس در عملیات بیت المقدس از تصاحب نیروهای بعثی عراق خارج و آزاد شد.

فراهنگ**1983**1590



:: برچسب‌ها: عروسی , کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 555
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers
تیتر و عکس صفحه اول اعتماد

تیتر و عکس صفحه اول اعتماد

روزنامه‌های روز پنجشنبه در میان مسایل داخلی بیشتر به نگرانی‌های ناشی از افزایش گرانی در پی اجرای مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها توجه کرده‌اند و در میان مسایل بین‌المللی به ماجرایی که از آن به عنوان الحاق بحرین به عربستان سعودی یاد کرده‌اند.

روزنامه مردمسالاری با روتیتر «آخرین گمانه‌زنی‌ها در مورد قیمت بنزین در فاز دوم هدفمندی‌یارانه‌ها» در عنوان اول خود نوشته است «بنزین یارانه‌ای ۵۰۰ تومان، بنزین آزاد ۱۰۰۰ تومان».

روزنامه جهان صنعت با اشاره به «افزایش قیمت برق، آب و بنزین» تیتر زده است «موج گرانی‌ها چشم به راه خرداد‌.‌.‌.» و روزنامه شرق از فروش سکه به قیمت ۱۱هزارتومان وکاهش قیمت دلار خبر داده و در عنوان اول خود نوشته « عقب‌نشینی ارز و طلا».

روزنامه اعتماد با عنوان فرعی «راهپیمایی فردا در تهران و خشم رژیم آل خلیفه از سخنان مقامات ایرانی» در تیتر اول خود نوشته «اعتراض به توطئه بحرین» و روزنامه ابتکار با نقل این خبر که رئیس قوه قضائیه طرح جدید ریاض را یک «بازی خطرناک» خوانده تیتر زده است «واکنش ایران به اتحاد بحرین با عربستان».

روزنامه کیهان در این هنگامه نوشته «انقلابیون پل ارتباطی عربستان با بحرین را مسدود کردند» و در عنوان اول خود نوشته «سنگربندی در خیابان های منامه: کاخ آل خلیفه به محاصره درآمد».

آرمان روابط عمومی در عنوان اول خود به این سخن رییس مجلس توجه کرده که « قانون اساسی نیازمند تغییر است» و در صفحه اول خود تصویری از خداحافظی محسن هاشمی از هیات مدیره متروی تهران را چاپ کرده است.

خط ونشان برای مذاکره کنندگان غربی

روزنامه کیهان در یادداشتی با عنوان «چند عکس از مذاکرات بغداد» به قلم محمد ایمانی به مساله مذاکرات هسته ای در بغداد پرداخته است.
آقای ایمانی می نویسد « ماراتن ۹ ساله مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه ۱+۵ چهارشنبه هفته آینده به ایستگاه بغداد می رسد. طبیعتا هر چه به روز مذاکره نزدیک تر شویم، گمانه زنی ها درباره نتایج این دور از مذاکرات افزایش می یابد.»

سرمقاله نویس کیهان همچنین نوشته است « آنها یک هفته فرصت دارند که خوب در ابعاد و عواقب دو رویکرد بیاندیشند؛ یا در همان بغداد به توافق برسند، یا برای ایستگاه بعدی مذاکرات و فرصت تصمیم گیری بیشتر درباره ادامه مذاکرات توافق کنند، یا اینکه مثل ۱۵ ماه قبل از مذاکرات اسلامبول۲، مذاکره نکنند و به قول اوباما «وراجی» کنند. اوباما اواسط اسفند گذشته در جمع ایپک گفت که «پرگویی درباره تهدید، به نفع ایران است.»

هشدار به رهبران عرب

روزنامه آرمان روابط عمومی یادداشتی دارد با عنوان «حاکمان عرب عبرت بگیرند»به قلم محمد جواد حق شناس.

آقای حق شناس می نویسد «آخرین اقدام حاکمان جزیرة العرب درخصوص الحاق سرزمین تاریخی بحرین به عربستان نشان از آن دارد که گویا تصمیم گیران حوزه سیاست در عربستان براساس تحلیلی نادرست از واقعیات جهان امروز و برآیند قدرت در حوزه خلیج فارس و جایگاه واقعی قدرت مردم در حال پیچیدن نسخه ای هستند که برایشان نوشته شده است و غافل از نتایج مرگبار آن هستند.»

یادداشت نویس آرمان روابط عمومی در پایان می نویسد« شایسته است با زبانی که متکی بر منطق و اعتمادسازی و به دور از فضای ایجادشده توسط دشمنان که کشورهای عرب خلیج فارس را در دامن ایران هراسی انداخته اند و با زبانی مناسب موضوع به ایشان فهمانده شود که ادامه این رفتارها و خودزنی ها منافع هیچ یک از کشورهای منطقه را تامین نمی کند و دود اتفاقات ناشــی از آن نیز قبل از هرکس چشمان شــیوخ منطقه را کور خواهد کرد و بدانند که از جانب ایران هیچ خطری آنان را تهدید نمیکند اما اگر پا را از گلیم خود فراتر بگذارند، لاجرم تداوم این رفتار موجبات برخورد و مقابله را فراهم خواهد کرد که این نیز به نفع هیچکدام از ساکنان شمال وجنوب خلیج فارس نخواهدبود.

تلاش شتاب زده

روزنامه ابتکار هم با عنوان « اتحاد بحرین-عربستان؛ شتابزدگی در تثبیت اشغالگری » به همین مساله پرداخته است.

محمد فرازمند، سفیر سابق ایران در بحرین در این یادداشت می نویسد«ایده اتحاد میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، تلاشی شتابزده از سوی سیاست‌مداران سعودی است برای مقابله با امواج انقلاب‌های عربی که همه کشورهای خاورمیانه از جمله پادشاهی‌های خلیج فارس را تهدید می‌کند. نخستین بار در اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس در دسامبر سال گذشته میلادی، این ایده توسط سعودی‌ها مطرح شد. آنها ضمن گلایه از سطح همکاری‌های کشورهای شورا، خواستار اتحاد نظام‌های سلطنتی عربی شدند. اکنون گفته می‌شود که در اجلاس این هفته سران شورا در ریاض، اتحاد بحرین و عربستان به عنوان گام نخستین اتحاد شورای همکاری خلیج فارس مورد بحث قرار خواهد گرفت.»

آقای فرازمند همچنین نوشته است «اگر قرار باشد اتحاد بحرین و عربستان گام نخستین برای اتحاد شورای همکاری خلیج فارس باشد، حتما کشورهای دیگر عضو این شورا یعنی قطر، کویت، امارات و عمان نیز در صف مخالفین این ایده قرار خواهند گرفت. علی رغم پیوستگی جغرافیایی و شباهت‌هایی که بین اعضای شورای همکاری وجود دارد، اختلافات بین این کشورها نیز کم نیست. اکثر کشورها با عربستان مسائل مرزی حل نشده دارند؛ امارات، عمان، کویت و قطر از جمله کشورهایی هستند که هنوز بر سر مناطق مرزی خود به حل و فصل نهایی با عربستان نرسیده‌اند. ایده اتحاد وقتی معنا پیدا می‌کند که این کشورها بتوانند از این مسائل عبور کرده و به عنوان پیش‌زمینه اتحاد، بحث تکامل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی خود را به نتیجه برسانند. هنوز بر سر مسائل کم چالش‌تری مانند پول واحد و اتحاد گمرکی میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس اختلافات حل نشده‌ای وجود دارد لذا نباید شانس زیادی برای موفقیت ایده اتحاد بین کشورهای شورای همکاری خلیج فارس قائل شد.»

حکایت چهره مردم ایران

روزنامه مردمسالاری یادداشتی دارد با عنوان «دولت دهم و مشکلات مردم» که علیرضا کریمی آن را نوشته و به سخنرانی اخیر محمود احمدی نژاد پرداخته است.

روزنامه مردمسالاری می نویسد « آقای احمدی‌نژاد در سخنرانی‌های اخیر خود به مسائلی اشاره کرده اند که جای بحث فراوان دارد، اما یک ‌نکته در گفته‌های ایشان بسیار جالب به نظر می‌رسید. آقای رئیس دولت در یکی از سخنرانی‌های خود با ‌اشاره به توفیقات هسته‌ای دولت خود مدعی شد که در دولت قبلی به دلیل آنچه که تحمیلا‌ت هسته‌ای به کشور می‌خواند زمانی که به چهره مردم می‌‌نگریست ناراحتی آنان را از این بابت درک می‌کرد»

آقای کریمی می نویسد « جناب رئیس جمهور در سخنرانی اخیر خود در جمع مردم مشهد ‌بیان نموده اند که “تورم ۶ درصد است که ۲‌درصد آن هم به دلیل تورم جهانی است.” خب، این سوال مطرح ‌است که آیا چهره‌های مردم کشور ما با تورم ۶ درصدی همخوانی دارد؟ »

سرمقاله نویس مردمسالاری در ارزیابی سخنان آقای احمدی نژاد نوشته است « ایشان باید دقت کنند لزوما آنچه که ‌نزدیکان شان از وضع مردم به گوششان می‌رسانند حقیقت نیست.

آقای کریمی می نویسد « بیان جملاتی از سوی رئیس جمهور از قبیل “موفقیت کامل و رسیدن به اهداف مورد نظر در طرح هدفمندی یارانه‌ها”، “به نان ‌شب محتاج نبودن مردم پس از هدفمند شدن یارانه‌ها” و نظایر آن حکایت از آن دارد که دولتمردان از حال مردم خبری ندارند . شاید اگر وضع مردم درک می‌شد ‌امروز دولت به جای متهم کردن دیگران و از توطئه سخن گفتن “علمی‌ترین دولت تاریخ ایران” بصورت ‌علمی راه حلی برای گرانی و تورم می‌اندیشید.

رد مردودی

روزنامه تهران امروز، در یادداشتی با عنوان «تکرار یک تجربه قدیمی»به مساله حذف مردودی از نظام آموزشی پرداخته است.

محمد شریف توانا در این یادداشت می نویسد « حذف مردودی برای نخستین بار در دهه ۳۰ و در زمان وزارت دکتر مهران بر وزارت آموزش و پرورش اجرایی شد. این طرح برای سه سال و درپایه‌های اول تا سوم ابتدایی اجرایی شد اما موفقیت چندانی از این طرح به دست نیامد و عوارض نامطلوبی را به دنبال داشت،»

آقای توانا در ادامه می نویسد «در سال ۸۸ نیز طرح حذف مردودی از مقطع راهنمایی و سپس دبیرستان مطرح شد. اگرچه گفته می‌شود افت تحصیلی، مردودی و تکرار پایه تحصیلی هزینه زیادی به دستگاه آموزش و پرورش تحمیل می‌کند و موجب ترک تحصیل بسیاری از دانش‌آموزان می‌شود ولی طرح حذف مردودی برای جلوگیری از ضرر مالی و به جای پرداختن به اصل مشکل و فرستادن دانش‌آموز بدون بنیه علمی و داشتن صلاحیت‌های لازم به پایه‌های بالاتر کاری اشتباه و کمک به ترویج تنبلی و خیانت به آینده علمی کشور است و آن درتوجهی به کیفیت یادگیری نمی‌شود.»

ریزگردهای دولت ساخته

روزنامه شرق، یادداشتی دارد با عنوان «چالش ریزگردها، ساخته دولت‌ها» که محمد درویش نوشته است.

روزنامه شرق می نویسد «در سال های اخیر در ایران، بین‌النهرین، شرق سوریه، جنوب ترکیه، عربستان و عراق، بی‌توجه به ملاحظات بوم‌شناسی، طرح‌های توسعه‌طلبانه‌ای به اجرا درآمد که سبب شده امروز با پدیده ریزگردها مواجه شویم و اینها همه، از عواقب نامیمون طراحی غلط است.»

آقای درویش همچنین می نویسد «باید متناسب با ویژگی‌های سرزمینی با معضل ریزگردها، برخورد کرد، در حالی‌که برعکس آن داریم عمل می‌کنیم و همین سبب شده تا اغلب محیط‌های آبی ایران مرکزی خشک و ناگوار شود و در حال حاضر دریاچه «پریشان»، «ارژن»، «بختگان»، «طشک» و تالاب «گاو خونی» را نیز از دست داده‌ایم.»

این کارشناس محیط زیست در پایان یادداشت خود می نویسد «در پی احداث چاه‌های بیش از رقم هدف‌گذاری شده، یعنی حفر ۲۴‌هزار حلقه چاه غیرمجاز و ۴۰ سد و نیز به علت سکوت ما بزرگ‌ترین دریاچه داخلی کشور را از دست داده‌ایم. خلاصه باید بپذیریم همه کشورهای منطقه سبب تشدید ریزگردها شده‌اند و باید به جای اتهام زنی به یکدیگر، ما و همسایگان بنشینیم و شجاعانه مسوولیت کارهای خود را برعهده بگیریم و اشتباهات را جبران کنیم.»

کارتون روز

روزنامه شرق، علیرضا پاکدل

روزنامه شرق، علیرضا پاکدل



:: برچسب‌ها: نیویورک شهرستان , پارک , سیاتل ,
:: بازدید از این مطلب : 508
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش تارنمای این اتحادیه، فینال رقابت های امسال شنبه شب بین دو تیم بایرن مونیخ و چلسی در ورزشگاه آلیانز آره نا شهر مونیخ برگزار می شود.

پروئنكا مدیرمالی شركت'پینهال نوو'است و در این بازی دو هموطنش یعنی'برتینو میراندا' و 'ریكاردو سانتوس' او را همراهی خواهند كرد. داور چهارم هم 'كارلوس ولاسكو كاربالو' از كشور اسپانیا است.

دو كمك داور دیگراین بازی'خورخه سوسا'و'دورته گومز' خواهند بود در حالیكه 'تیاگو تریگو' به عنوان داور ذخیره، تیم داوران فینال لیگ قهرمانان اروپا را تكمیل می كند.

پروئنكای 41 ساله داوری در سطح مسابقات بین المللی را در سال 2003 آغاز كرد و در طول دوران حرفه ای خود تاكنون بیش از 65 مسابقه یوفا را قضاوت كرده است.

او درسال 2004 داور دیدار فینال قهرمانی زیر 19 سال اروپا بود و در سال های 2007 و 2010 فینال جام حذفی پرتغال را داوری كرد. در مسابقات انتخابی یورو 2008 دو بار به عنوان داور انتخاب شد، در رقابت های قهرمانی زیر 21 سال اروپا در سال 2009 سه بازی را قضاوت كرد و در جریان بازی فینال بین دو تیم آلمان و انگلیس داور چهارم بود.

وی درابتدای مسابقات فصل 2009/10در دسته داوران نخبه یوفا قرار گرفت و در مسابقات مرحله گروهی لیگ قهرمانان همان فصل برای قضاوت درچهار دیدارانتخاب شد. در فصل بعد نیز در پنج بازی از جمله شكست منچستریونایتد مقابل شالكه در بازی برگشت نیمه نهایی سوت زد.

پروئنكا ازابتدای فصل جاری تاكنون داوری در پنج مسابقه لیگ قهرمانان از جمله بازی اینترمیلان مقابل المپیك مارسی و دو مسابقه لیگ اروپا از جمله بازی رفت شالكه و اتلتیك در یك چهارم نهایی را بر عهده داشته است.

9126/1590



:: برچسب‌ها: اقیانوس , سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 527
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

حامد کرزی گفت که امیدوار است حمایت های بین‌المللی بتواند به ساختن یک افغانستان قوی کمک کند

انگلا مرکل، صدراعظم آلمان، می گوید کشورش سالانه بیشتر از ۱۹۰ میلیون دلار را برای حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان پس از خروج نیروهای ناتو از این کشور فراهم خواهد کرد.

خانم مرکل این موضوع را پس از امضای موافقتنامه استراتژیک با حامد کرزی، رئیس جمهوری افغانستان در برلین پایتخت آلمان اعلام کرد.

صدر اعظم آلمان گفت امضای این موافقتنامه و تعهد مالی در آن نشان می دهد که حمایت آلمان از افغانستان تنها در حرف نیست.

او افزود که "سرنوشت افغانستان به قلب ما نزدیک است".

حامد کرزی رئیس جمهوری افغانستان نیز گفت: " امیدواریم این تعهدات به ما کمک کند تا نیروهای امنیتی خود را آموزش دهیم و افغانستان را بهتر و قوی تر بسازیم."

آقای کرزی گفت برآورد می شود که پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان، نیروهای امنیتی این کشور به بیشتر از ۴ میلیارد دلار در سال نیاز داشته باشند.

به گفته او افغانستان تنها می تواند ۵۰۰ میلیون دلار از هزینه هایی را که نیروهای امنیتی این کشور به آن نیاز دارند، از محل درآمدهای داخلی خود فراهم کند.

موافقتنامه استراتژیک میان آلمان و افغانستان تنها دو هفته پس از امضای موافقتنامه مهم استراتژیک میان افغانستان و آمریکا به امضا می رسد.

اما در آن موافقتنامه مقدار پولی که آمریکا برای کمک به افغانستان پس از سال ۲۰۱۴ متعهد خواهد شد، مشخص نشده است.

آلمان ۴۹۰۰ سرباز در افغانستان دارد و پس از آمریکا و بریتانیا سومین کشوری است که بیشترین نیرو را در افغانستان دارند.

رئیس جمهوری افغانستان پس از پایان سفرش به آلمان به آمریکا خواهد رفت تا در کنفرانس سران ناتو در شیکاگو شرکت کند.

موضوع اصلی نشست سران ناتو در شیکاگو که در روزهای ۲۰ و ۲۱ مه برگزار می شود، آینده رابطه افغانستان و ناتو پس از خروج نیروهای این پیمان از افغانستان است.



:: برچسب‌ها: مربع , روز تعطیل ,
:: بازدید از این مطلب : 490
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا، دیدار نهایی پنجاهمین دوره مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه های تركیه چهارشنبه شب و لحظاتی پیش به پایان رسید و تیم فنرباغچه با پیروزی چهار بر صفر مقابل بورسا اسپور جام قهرمانی را به خانه برد.

تیم فنرباغچه پس از 29 سال بار دیگر در رقابتهای فوتبال حذفی باشگاه های تركیه عنوان قهرمانی را كسب كرد.

این تیم شنبه شب گذشته با تساوی بدون گل مقابل تیم گالاتاسرای با 47 امتیاز و یك امتیاز كمتر از تیم گالاتاسرای بخت دستیابی به جام قهرمانی در لیگ برتر فوتبال باشگاه های تركیه را از دست داد و در رده دوم ایستاد.

تیم ترابوزان اسپور در مكان سوم رقابتهای فوتبال قهرمانی باشگاه های برتر تركیه قرار گرفت.

خاورم ** 2010** 230 **1080



:: برچسب‌ها: اسپانیا , شب ,
:: بازدید از این مطلب : 517
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا ،امروز مصادف با 28 اردیبهشت ماه روز بزرگداشت عمر خیام نیشابوری یكی از مفاخر ایران زمین است ،حكیمی كه طرز بیان و فلسفه او تاثیر به سزایی در ادبیات فارسی بر جای نهاده است .

خیام نیشابوری از شاعرانی است كه شعر را برای تفكرات فلسفی خود به كار برده و چنان وانمود كرده كه ضرورت روحی او را بدین سمت و سو كشانده است . سروده های خیام بسان آیینه ای است كه مخاطب بخشی از افكار و ناامیدی های خود را در آن می بیند و از این رو در میان مردم جای باز كرده است.

شعر خیام، در قالب رباعی، شعری كوتاه، ساده و بدون هنرنمایی های فضل فروشانه و در عین حال حاوی معانی عمیق فلسفی و حاصل اندیشه آگاهانه متفكری بزرگ در مقابل اسرار عظیم آفرینش است.

وی شاعری است كه به قضا و قدر اعتقادی ندارد ، در اشعار وی بدبینی و تاثر را به سادگی می توان دید چرا كه همواره با تفكر نیستی و عدم به مقوله شادی می نگریست. اگر چه از مرگ واهمه ای به دل نداشت اما از كوتاهی عمر همواره شكایت می كرد این طرز بینش او را از درك لذت زیبایی محروم كرد.

سروده های خیام با زبانی ساده سروده شده و همگان را شیفته خود ساخته است .خیام با سروده هایش با مخاطب ارتباط معنوی برقرار می كند. این سادگی را می توان در یكی از اشعار وی به آسانی حس كرد :

افسوس كه نامه جوانی طی شد

وان تازه بهار زندگانی دی شد

آن مرغ طرب كه نام او بود شباب

افسوس ندانم كه كی آمد كی شد

*زندگی نامه

'غیاث الدین ابوالفتح عمر بن ابراهیم خیام نیشابوری 'در قرن پنجم هجری قمری در نیشابور متولد شد ،او زمانی پا به عرصه هستی نهاد كه تركان سلجوقی بر خراسان، ناحیه ای وسیع در شرق ایران، تسلط داشتند.

در دوران جوانی به دلیل هوش سرشار و حافظه قوی در فلسفه، نجوم و ریاضی پیشرفت فراوانی كرد و در طب نیز به مهارتهایی دست یافت . در ریاضیات،فلسفه،نجوم و شعر از بزرگان عصر خود بود.خیام باحدیث،تفسیر و حكمت نیز آشنا بود و فقه را نیز در میانسالی نزد امام موفق نیشابوری آموخت.

خیام در نجوم نیز سرآمد زمانه خود بود ،در مدت اقامتش در اصفهان زیج ملكشاهی را تهیه كرد و در حدود سال 458 هجری طرح اصلاح تقویم را تنظیم كرد و تدوینگر و بنیانگذار تقویم جلالی شد.

وی علاوه بر تسلط بر علومی چون طب، نجوم، فلسفه و تاریخ جهان، زبانشناس و فقیه نیز بود و بسیاری از صوفیان و عارفان زمان به او لقبهای همچون امام، فیلسوف و حجه الحق دادند.

خیام در ریاضیات نیز دارای نبوغ و هوش سرشاری بود كه تحت حمایت و سرپرستی ابوطاهر قاضی القضات سمرقند، كتابی درباره ی معادلات درجه سوم نوشت ،اثبات اصل پنجم اقلیدس كه اساس هندسه ی اقلیدسی است از دیگر دستاوردهای علمی خیام به شمار می رود.

وی در زمینه ادبیات و شعر نیز از استعداد فراوانی برخوردار بود و شهرت او به دلیل سرودن رباعیات بود ، رباعیات او ساده ،بی آلایش و به دور از هر گونه صنایع پیچیده شعری سروده شده است ،خیام در رباعیات خود افكار فلسفی اش را به زیباترین شكل بیان می كند.

اشعار وی دارای متانت و سنگینی است و نشان می دهد كه اهل مزاح و سخنوری نیست اشعار وی بیشتر حول موضوعاتی چون ناپایداری و بی اعتباری دنیا و یادآوری مرگ می چرخد.

خیام با حكومت آلپ ارسلان و ملكشاه سلجوقی معاصر بود و به دلیل آن كه آنها از مخالفان فلسفه بودند شرایط را برای بروز اندیشه های خود مناسب نمی دید.

گفته می شود تعداد رباعیات منسوب به او از 300 رباعی فراتر رفته، به بیش از 1000 رباعی رسیده است. شهرت خیام در اروپا به ویژه در انگلستان و آمریكا بسیار است و علت آن این است كه ' ادوارد فیتز جرالد' شاعرمشهور انگلیسی رباعیات وی را در نهایت فصاحت و بلاغت ترجمه كرده است كه تقریبا معادل اصل فارسی آن است.

این ترجمه در سال 1859 میلادی در لندن منتشر شد و هم اكنون رباعیات او به زبان های فرانسوی و انگلیسی، آلمانی، ایتالیایی، روسی، عربی، تركی، ارمنی نیز ترجمه شده است.

*آثار خیام

میزان الحكمه ،لوازم الامكنه ،رساله فی براهین علی مسائل الجبر و المقابله،رساله كون و تكلیف، طبیعیات ،رساله فی الوجود ،رساله فی شرح ما اشكل من مصادرات كتاب اقلیدس ، الزیج ملكشاهی و رباعیات (شامل 200 رباعی )از جمله اثار این اندیشمند و شاعر پر آوازه است .

از مهم ترین آثار فارسی منسوب به خیام می توان به رساله نوروز نامه اشاره كرد كه با زبان و نثری ساده و شیوا، پیدایی نوروز و آداب برگزاری آن را در دربار ساسانیان بازگو كرده است .

اثاری از خیام در علم و فلسفه نیز به یادگار مانده كه مهمترین آنها كتاب 'جبر' اوست كه بهترین اثر در نوع خود در علم ریاضیات است.

قدیمی ترین كتابی كه نامی از خیام به میان آورده و نویسنده آن نیز هم عصر وی بوده 'چهار مقاله ' نظامی عروضی است كه خیام را در فهرست منجمین گنجانده است .

عمر خیام نیشابوری در سال 517 هجری دار فانی را وداع گفت و در نیشابور به خاك سپرده شد.

فراهنگ **1630 **1581



:: برچسب‌ها: مردم ,
:: بازدید از این مطلب : 453
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا ، در این رقابت های بین المللی سه تیم خارجی گرجستان، روسیه و ارمنستان و 10 تیم داخلی به مدت دو روز در سالن ورزش امام رضا (ع) تنكابن با یكدیگر رقابت می كنند.

مراسم وزن كشی سومین دوره رقابتهای بین المللی كشتی آزاد جام شهید شیرودی شامگاه چهارشنبه در مجتمع فرهنگی هنری رشد تنكابن برگزار شد و كشتی گیران سه وزن 55 ، 66 و 84 كیلوگرم روی باسكول رفتند و حریفان خود را شناختند.

در وزن 55 كیلوگرم 17 كشتی گیر ، در وزن 66 كیلوگرم 28 كشتی گیر و در وزن 84 كیلوگرم 22 كشتی گیر داخلی و خارجی امروز با یكدیگر رقابت می كنند.

برترین های این سه وزن امروز مشخص خواهند شد.

مراسم افتتاحیه رسمی این دوره از رقابتها با حضور جمعی از مسوولان كشوری ، استانی و شهرستانی عصر امروز برگزار خواهد شد.

در حاشیه این رقابت ها از پیشكسوتان كشتی كشور و استان تقدیر به عمل خواهد آمد و

برای نفرات اول تا سوم اوزان مختلف این رقابت ها به ترتیب سه، دو و یك هزار دلار جایزه نقدی در نظر گرفته شده است. ك/3

621/402/508



:: برچسب‌ها: طبیعت ,
:: بازدید از این مطلب : 483
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا، محمد پور امروز در پیكارهای وزنه برداری جوانان جهان كه در گواتمالا برگزار می شود، در دسته 94 كیلوگرم با وزنه بردارانی از ازبكستان، روسیه، لتونی، اوكراین، قزاقستان و آمریكا به رقابت پرداخت كه در نهایت صاحب دو مدال طلا و یك نقره این وزنه شد.

ملی پوش جوان ایران در حركت یكضرب، در حالی برای اولین حركت خود روی تخته رفت كه تمام وزنه برداران دسته 94 هر 3 حركت خود را انجام داده بودند.

در این میان ایگور كلیمونوف از روسیه با مهار وزنه 170 كیلوگرم جدی تری رقیب محمدپور به شمار می رفت، اما وزنه بردار جوان اردبیلی كشورمان در همان نخستین حركت با بالای سر بردن وزنه 171 كیلوگرم، جای هیچ اما و اگری باقی نگذاشت و با شایستگی تمام مدال طلای این حركت را از آن خود كرد.

محمدپور در ادامه پشت وزنه 178 قرار گرفت و با مهار آن فاصله خود با وزنه بردار روسی را به 8 كیلوگرم افزایش داد. انتخاب سوم و آخر كادر فنی برای محمدپور وزنه 182 كیلوگرم بود تا ركورد یكضرب جوانان ایران وآسیا شكسته شود. محمدپور كه در مسابقات جهانی پاریس 2011 با مهار وزنه 181 كیلوگرم ركوردهای حركت یكضرب دسته 94 جوانان ایران و آسیا را به نام خود به ثبت رسانده بود، این بار در جابه جا كردن ركوردهای خودش ناموفق بود و نتوانست وزنه 182 را بالای سر ببرد.

* حمله به ركورد كوروش باقری در دوضرب

در حركت دوضرب هم شرایط برای نماینده كشورمان تقریبا به مانند یكضرب بود و محمدپور در شرایطی باید روی تخته می رفت كه همه حریفانش حركات خود را به پایان رسانده بودند. در این میان ایگور كلیمونوف از روسیه تنها وزنه برداری بود كه هنوز یك انتخاب دیگر تا اتمام حركت های خود داشت.

انتخاب نخست كادر فنی برای محمدپور وزنه 215 بود كه نماینده كشورمان آن را بالای سر برد، اما پس از آن وزنه بردار روس هم در آخرین حركت خود وزنه 215 كیلویی را مهار كرد تا بواسطه وزن كمتر بالاتر از نماینده كشورمان قرار بگیرد.

سعید محمدپور در ادامه پشت وزنه 217 قرار گرفت ولی در مهار آن ناموفق عمل كرد.

نفر سوم بزرگسالان جهان كه خیالش از بابت كسب مدال طلای مجموع دسته 94 كیلوگرم رقابتهای گواتمالا راحت بود، با وجود آنكه در آستانه از دست دادن مدال طلای حركت دوضرب قرار داشت، در آخرین حركت خود حمله به ركورد 11 ساله كوروش باقری را به كسب نشان طلای حركت دوضرب ترجیح داد و از كادر فنی خواست وزنه 223 را برای او انتخاب كنند.

باقری هم با توجه به اینكه ركورد بزرگسالان ایران در این حركت با 222 كیلوگرم در اختیار خودش قرار دارد، با این درخواست مخالفت نكرد، اما محمدپور نتوانست از پس وزنه با ارزش 223 كیلوگرم براید.

به این ترتیب سعید محمدپور با كسب دو نشان طلای یك ضرب و مجموع و همینطور یك نشان نقره دوضرب، با حدنصاب 393 كیلوگرم برای دومین سال متوالی عنوان قهرمانی دسته 94 كیلوگرم مسابقات وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان را به دست آورد.

در این دسته ایگور كلیمونوف از روسیه با حدنصاب مجموع 385 كیلوگرم (170 در یكضرب و 215 در دوضرب) روی سكوی نایب قهرمانی ایستاد و روسلان كیدیربایف از قزاقستان با ركورد مجموع 363 كیلوگرم (165 در یكضرب و 198 در دوضرب) سوم شد.

9122/1590



:: برچسب‌ها: دریاچه ,
:: بازدید از این مطلب : 472
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش روز پنجشنبه به نقل از فرشته حشمتیان در گردهمایی كارشناسان امور شوراها، انجمن اولیا و مربیان و امور زنان آموزش و پرورش كرمانشاه افزود: شهریه مدارس غیردولتی كه قبلا پایه ثابتی نداشت در سال تحصیلی جاری ثابت شد و از مقطع ابتدایی 350 هزار تومان راهنمایی، 450 هزار تومان و متوسطه 600 هزار تومان اخذ می شد.

وی افزود: امسال نیز الگوی ثابت شهریه اعلام خواهد شد و بزودی شهریه سال آینده تحصیلی با درصدی افزایش نسبت به سال جاری اعلام می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینكه در راستای برنامه های تحولی در آموزش و پرورش مثلث خانه - اجتماع - مدرسه، محور تربیت در آموزش و پرورش است، گفت: باید آموزش و پرورش تقویت شود و این تقویت با پشتیبانی خانواده ها صورت می گیرد.

حشمتیان گفت: نقش و مسوولیت خانواده ها در تربیت فرزندان یك نقش كلیدی است.

وی با بیان اینكه 20 میلیون ولی دانش آموز در كشور داریم گفت: اولیاء نقش موثری در كمك به آموزش و پرورش برای رسیدن به اهداف تعلیم و تربیت دارند.

رییس سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشاركت های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش در ادامه تصریح كرد: 680 شورای آموزش و پرورش در سطح كشور وجود دارد كه هم اكنون 75 درصد اعضای شوراهای آموزش و پرورش در كشور از مدرك تحصیلی لیسانس برخوردار هستند.

وی از شوراهای آموزش و پرورش به عنوان ظرفیت خوب یاد كرد و گفت: این شوراها نقش بسیار مهمی در تحقق اهداف تربیتی و آموزشی دانش آموزان دارند.

حشمتیان با بیان اینكه هم اكنون آموزش و پرورش كشور ما ایام طلایی را سپری می كند، توضیح داد: در راس آموزش و پرورش وزیری است كه خودش از جنس معلمان است و همه مقاطع را پشت سر گذاشته و به خوبی به همه مشكلات آگاه است.

وی در پایان این همایش از خانواده ها خواست تا با تعامل بیشتر با آموزش و پرورش، این نهاد را در تربیت نسل آینده كمك كنند.

567/ 1645



:: برچسب‌ها: موسیقی ,
:: بازدید از این مطلب : 495
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، داوطلبان آزمون جامع و ارزیابی حرفه ای علمی كاربردی از ساعت هشت صبح امروز(پنجشنبه) در حوزه های امتحانی 34 شهرستان مختلف كشور حاضر شدند و آزمون آنها از ساعت هشت و نیم آغاز شد.

مشاورعالی سازمان سنجش آموزش كشور آمار ثبت نام كنندگان آزمون جامع و ارزیابی حرفه ای علمی كاربردی را 41 هزار و 624 نفر ذكر كرد و گفت كه 21 هزار و 800 نفر این داوطلبان زن و 19 هزار و 824 نفر مرد هستند.

'حسین توكلی'‌ افزود: از مجموع داوطلبان آزمون جامع و ارزیابی حرفه ای علمی كاربردی، 19 هزار و 498 نفر برای شركت در آزمون گروه مدیریت و خدمات اجتماعی، 15 هزار و 320 نفر برای رقابت در گروه صنعت، شش هزار و 686 نفر برای شركت در آزمون گروه فرهنگ و هنر و 160 نفر برای حضور در رقابت های گروه كشاورزی نام نویسی كرده اند.

وی خاطرنشان كرد : آزمون جامع و ارزیابی حرفه ای علمی كاربردی، نمره منفی ندارد. آزمون داوطلبان گروه صنعت در 58 كدرشته امتحانی برگزار می شود و داوطلبان برای پاسخگویی به سووالات 90 دقیقه فرصت دارند و داوطلبان گروه كشاورزی كه در 12 كدرشته امتحانی با یكدیگر رقابت می كنند نیز باید به سووالات امتحانی در مدت 75 دقیقه پاسخ دهند.

توكلی مدت زمان پاسخگویی به سووالات داوطلبان دو گروه مدیریت و خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر را 60 دقیقه اعلام كرد و گفت: آزمون گروه مدیریت و خدمات اجتماعی در 47 كدرشته و آزمون گروه فرهنگ و هنر در 17 كدرشته برگزار خواهد شد.

فراهنگ ** 1055**1581



:: برچسب‌ها: رنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 462
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرگزاری فرانسه، لوییس مورنو اوكامپو دادستان دادگاه كیفری بین المللی روز چهارشنبه 'اطلاعات بیشتری' را درباره برخی حملات سازمان پیمان آتلانتیك شمالی ( ناتو ) و كشته شدن غیر نظامیان در لیبی خواستار شد.

كمیسیون بین المللی تحقیق درباره لیبی در گزارش نهایی خود كه ماه مارس منتشر شد، به پنج حمله ای كه به كشته شدن 60 غیر نظامی و زخمی شدن 55 نفر منجر شد، اشاره كرده است.

دادستان دیوان كیفری بین المللی صبح چهارشنبه در شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام كرد دیوان نتایج كمیسیون تحقیق را به خوبی مورد توجه قرار داده است .

لوییس مورنو اوكامپو در همین خصوص گفت: ' روند قضایی برای ارزیابی گستردگی ماموریت ناتو در انجام عملیات در لیبی در مقایسه با قطعنامه سازمان ملل متحد وجود ندارد.'

وی در عین حال خاطر نشان كرد: 'اطلاعات بیشتری را درباره 5 حادثه منجر به كشته شدن غیر نظامیان درخواست كرده است '.

اوكامپو تاكید كرد كه بر اساس نتیجه گیری كمیسیون تحقیق، ناتو در لیبی به صورت عمدی غیر نظامیان را هدف قرار نداده است.

1592

**2016**



:: برچسب‌ها: پرنده , انگلستان , آلمان ,
:: بازدید از این مطلب : 483
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers
استان سیستان و بلوچستان

در پی تجمع عده ای از مردم در اعتراض به دستگیری فرزند امام جمعه راسک، پلیس به سمت معترضان تیراندازی کرده است

گزارش‌های رسیده از استان سیستان و بلوچستان ایران، از کشته شدن یک نفر در جریان تیراندازی پلیس به عده‌ای از مردم معترض در شهر راسک مرکز شهرستان سرباز حکایت دارد.

به گزارش سایت سنی آنلاین، این حادثه در روز ۲۵ اردیبهشت (۱۴ مه) رخ داده و در جریان آن، دو نفر از معترضان نیز بر اثر تیراندازی نیروی انتظامی زخمی شده اند.

درگیری اخیر در راسک پس از آن صورت گرفته که عده ای از مردم شهر در اعتراض به دستگیری مولوی عبدالغفار نقشبندی، فرزند مولوی فتحی محمد نقشبندی، امام جمعه این شهر، دست به تجمع اعتراض آمیز زدند.

به نوشته سنی آنلاین مولوی عبدالغفار نقشبندی، در بازگشت از سفری که برای پی‌گیری دستگیری پدر خود به زاهدان داشته، در ورودی شهر راسک و در محل ایست بازرسی نیروی انتظامی بازداشت شده است.

پدر وی امام جمعه راسک، حدود سه هفته پیش به همراه مولوی عبدالله امام جمعه پارود در شهرستان سرباز و ۱۳ نفر دیگر زندانی شده اند.

منابع نزدیک به اهل سنت سیستان و بلوچستان گزارش می کنند که دستگاه های امنیتی، امامان جمعه راسک و پارود و دیگر کسانی که به همراه آنها دستگیر شده اند را به دست داشتن در ترور مولوی مصطفی جنگی زهی یکی از رهبران سنی منطقه متهم کرده اند.

آقای جنگی زهی، فرمانده یکی از پایگاه های بسیج عشایری منطقه و از هواداران سرسخت آیت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، بود که در دی ماه گذشته هدف سوء قصد قرار گرفت و کشته شد.

به گزارش سایت رجانیوز، مولوی جنگی زهی پیش از ترور شدن از سوی گروه جندالله تهدید به قتل شده و یک بار نیز هدف سوء قصد ناموفق این گروه قرار گرفته بود.

منابع استانی می گویند فرد کشته شده در جریان تیراندازی روز دوشنبه پلیس به معترضان در شهر راسک، جان محمد دهقانی نام دارد و مراسم تشییع جنازه او روز سه شنبه در این شهر برگزار شده است.



:: برچسب‌ها: خانواده ,
:: بازدید از این مطلب : 497
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا ، در مراسم تجلیل از پیش نگاران ایران ، از امیر حسین فردی ، جلال رفیع و حسین قندی با اهدای لوح تقدیر و اهدای كارت روزنامه نگاران خبره تقدیر و تجلیل به عمل امد .

براساس این گزارش ، همچنین در مراسم معرفی نفرات برتر چهارمین جشنواره مطبوعات كه به اثار انتشار یافته در فصل زمستان سال گذشته اختصاص داشت از خبرنگار و عكاس خبرگزاری جمهوری تجلیل و تقدیر شد.

بر این اساس در بخش خبر خبرگزاری ها، خانم لیلا جودی از ایرنا رتبه سوم این بخش و در بخش عكس خبرگزاری ها نیز مصطفی قطبی از همین خبرگزاری رتبه نخست این بخش را بدست اورد .

1592

** شبد ** 1528 ** 9140**



:: برچسب‌ها: ایتالیا , باغ , ماکرو ,
:: بازدید از این مطلب : 515
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه ، ' رامین مهمانپرست' با ابراز خرسندی از آزادی مهندسان ایرانی ابراز امیدواری كرد ، با تداوم تلاشها و پیگیری ها زمینه آزادی هرچه سریع تر دیگر هموطنان عزیزمان كه بدست گروههای مسلح سویه گرفتار شده اند ، بخصوص مهندسان ایرانی كه برای خدمت رسانی به مردم سوریه در این كشور حضور داشتند ، فراهم شود.

مهمانپرست در پایان از تلاشها و نقش مثبت دولت تركیه در آزادی مهندسان ایرانی تقدیر

و تشكر به عمل اورد .

1592

** شبد ** 1528 **



:: برچسب‌ها: پارک , زن , مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 475
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

'محمدمهدی فداكار' عصر چهارشنبه در حاشیه آغاز عملیات اجرایی ساخت كتابخانه بزرگ شهید دلیری جیرفت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این 14 طرح شامل هشت تالار بزرگ، دانشگاه علوم قرآنی، فیلم خانه ملی ایران و چهار كتابخانه بزرگ است.

وی اظهار داشت: پارسال نیز 800 میلیارد ریال برای اجرای طرح های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح كشور هزینه شده است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: با هزینه كرد این اعتبار چند طرح بزرگ شامل كتابخانه بزرگ و مجتمع های فرهنگی از جمله در شهرستان رودبار جنوب كرمان به بهره برداری رسید و یك مجتمع دیگر در شهرستان منوجان در آینده نزدیك به بهره برداری می رسد.

وی افزود: امسال اعتبارات عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یكهزار و 400میلیون ریال است كه برای تكمیل طرح های عمرانی هزینه می شود.

فداكار، درباره برنامه های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سایر كشورها نیز گفت: این وزارتخانه در قالب هفته های فرهنگی در سایر كشورها برنامه هایی را برگزار می كند و ارسال كتاب و بسته های فرهنگی به كشورهایی كه بیداری اسلامی در آنها به وقوع پیوسته از سایر برنامه های فرهنگی برون مرزی است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شركت در آیین تجلیل از برگزیدگان مسابقه بزرگ ولایت فقیه و آغاز عملیات اجرایی كتابخانه شهید دلیری جیرفت به جنوب كرمان سفر كرده است.ك/3

7444/8154/2624/330



:: برچسب‌ها: پاریس ,
:: بازدید از این مطلب : 443
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، محمدزاده شامگاه چهارشنبه در مراسم اختتامیه جشنواره فصلی مطبوعات كه در محل 'باغ زیبا'ی وزارت ارشاد برگزار شد، افزود: همه اقشار حوزه های فرهنگ و هنر مانند هنرمندان تئاتر و نویسندگان كه از مكانی اختصاصی برای خود برخوردارند، از وزیر ارشاد تقاضا دارند نام 'باغ زیبا' كه یكی از املاك وزارت ارشاد محسوب می شود به نام 'باغ روزنامه نگاران' تغییر یابد.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینكه جشنواره فصلی مطبوعات از ابتدای سال گذشته راه اندازی شده است، گفت: خوشبختانه این جشنواره كه به طور فصلی برگزار می شود امروزه در فضای مطبوعاتی كشور نهادینه شده است كه امیدواریم به مسیر خود ادامه دهد.

محمدزاده همچنین در باره تقدیر از سه پیشكسوت مطبوعات كشور به نامهای جلال رفیع، امیر حسین فردی و حسین قندی افزود: ضرورت این كار به اندازه ای احساس می شود كه باید سالهای قبل شروع می شد.

این مقام مسوول در وزارت ارشاد گفت: در جایی كه فضای رسانه ای نظام سلطه، نمونه های بدلی به جای فرهنگ و هنر معرفی می كنند، تقدیر و تجلیل از سرمایه های داخلی در حوزه فرهنگ و هنر بسیار ضروری است.

محمدزاده، سی سال فعالیت در روزنامه اطلاعات و حضور در عرصه اطلاع رسانی را دلیل معرفی چهره های برتری همچون جلال رفیع یكی از پیشكسوتان حوزه مطبوعات كشور دانست.

معاون مطبوعات وزیر ارشاد همچنین سی سال فعالیت مستمر امیر حسین فردی در نشریه كیهان بچه ها و بیش از چهل سال خدمت حسین قندی در مطبوعات كشور را از ویژگیهای این دو پیشكسوت مطبوعات ایران بیان كرد.

** شبد **9140 **1597



:: برچسب‌ها: باغ وحش , سفر , اتومبیل ,
:: بازدید از این مطلب : 516
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش نشریه فرانسوی لوپوئن، بشار اسد خطاب به اولاند گفت: فرانسه باید بیش از این به منافع خود توجه كند و تغییراتی را در سیاست پاریس در قبال سوریه انجام دهد.

بنابر این گزارش،‌ اسد كه در گفتگو با شبكه تلویزیونی راشا تودی سخن می گفت، افزود: امیدوارم كه رییس جمهور جدید فرانسه بیشتر به منافع كشورش فكر كند و مطمئنم كه پاریس نباید به ایجاد بحران در خاورمیانه و كل جهان عرب ادامه دهد.

بشار اسد در بخش دیگری از سخنان خود تاكید كرد؛ سووال اینجاست كه ببینیم فرانسه طی یك سال اخیر در سیاست خود در قبال سوریه، لبنان و دیگر كشورها موفق بوده است.

مترجمام**1502**1597



:: برچسب‌ها: تایوان , فرمت مربع , دوچرخه ,
:: بازدید از این مطلب : 480
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا، این منبع آگاه با اشاره به اینكه شهر مقدس مشهد و استان خراسان رضوی مدتی است، در لیگ برتر نماینده ای ندارد، مسوولان این باشگاه و استان به دنبال خرید امتیاز یك تیم لیگ برتری هستند.

این منبع بااشاره به اینكه طبق برخی خبرها تیم گهرزاگرس آخرین تیم صعودكننده به لیگ برتر از دسته یك استانداردهای لازم را برای حضور در این رقابت ها ندارد و مسوولان فدراسیون فوتبال نیز بارها به این موضوع اشاره كرده اند، گفت: مسوولان ابومسلم به دنبال جلب رضایت مسوولان تیم گهرزاگرس هستند.

شنیده ها حاكی است با منتفی شدن انتقال تیم نفت تهران به اراك مسوولان استان مركزی نیز به عنوان یكی ازعلاقمندان به خرید امتیاز یك تیم لیگ برتری بوده وپیشنهادهایی نیز به مسوولان تیم گهر داده اند.

9144/1590



:: برچسب‌ها: اسپانیا , سرگرمی ,
:: بازدید از این مطلب : 453
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا از بیروت، تحركات و عملیات نظامی مخالفان نظام سوریه در روستاهای مرزی لبنان و سوریه به شدت افزایش یافته و در این درگیری‌های بی سابقه ، یك لبنانی در داخل خاك كشورش توسط مخالفان نظام سوریه به قتل رسیده است .

در جریان این درگیری‌ها در نتیجه پرتاب یك خمپاره از سوی افراد مسلح مخالف نظام سوریه به اراضی لبنان، یك لبنانی به نام 'علی ابوبكر' به قتل رسید.

مناطق مرزی سوریه و لبنان از چند روز پیش شاهد درگیری‌های شدید میان مجموعه های مخالف سوریه و ارتش این كشور بود و حتی مخالفان نظام سوریه مدعی شدند كه طی این درگیری ها سه لبنانی حامی نظام بشار اسد را به قتل رسانده اند.

دامنه درگیرها به داخل روستاهای لبنانی همجوار سوریه سرایت كرد و ساكنان این مناطق از حملات گروههای مسلح مخالف نظام سوریه به این مناطق خبر می دهند.

در اطلاعیه مذكور آمده است: وقوع درگیریهای شدید در مناطق مرزی لبنان از جمله' عرسال'، 'وادی خالد'، 'جبل شیخ'،'یقاع'، و ناتوانی نیروهای امنیتی لبنان درحفظ امنیت، موجبات فراخواندن سازمان های بین المللی را فراهم كرده است.

این جریان مخالف دولت در ادامه اطلاعیه با اشاره به حوادث اخیر طرابلس اعلام كرد: این درگیری ها با هدف درگیر كردن لبنان در حوادث جاری سوریه انجام می شود.

جریان 14 مارس دراین اطلاعیه، ضمن حمایت از عملیات مستقر شدن ارتش در تمامی نقاط طرابلس، مردم این شهر را از یك سو به پایان دادن هرج و مرج و از سوی دیگر به خویشتن داری فراخوانده است.

1592.

خاووم*2023**1030



:: برچسب‌ها: نور ,
:: بازدید از این مطلب : 427
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers
دانشگاه تهران

شورای دفاع از حق تحصیل، فهرستی از اسامی دانشجویان محرم شده از تحصیل در دانشگاه های مختلف را به چاپ رسانده است

شورای دفاع از حق تحصیل دانشجویان ایران، صدور "صدها حکم محرومیت از تحصیل" برای فعالان دانشجویی در دوره بعد از انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ را مورد انتقاد قرار داده است.

این شورا، که به انتشار گزارش هایی دوره ای در مورد نقض حقوق دانشجویان در ایران می پردازد، روز سه شنبه ۲۶ اردیبهشت (۱۵ مه) خود را منتشر کرده و در آن فهرستی از اسامی دانشجویان محرم شده از تحصیل را در دانشگاه های مختلف ایران به چاپ رسانده است.

گزارش این شورا می گوید که "ده ها" تن از دانشجویان همزمان با محرومیت از تحصیل، "احکام سنگین زندان" دریافت کرده اند و به عنوان نمونه یادآور شده که "تنها در دانشگاه مازندران ۱۳ نفر از دانشجویان محروم از تحصیل بازداشت و زندانی شده اند".

شورای دفاع از حق تحصیل، در سال ۱۳۸۶ و از سوی تعدادی از دانشجویانی که به خاطر فعالیت های سیاسی و اجتماعی خود در معرض محرومیت دائم یا موقت از حق درس خواندن در دانشگاه قرار گرفته بودند، تشکیل شد.

گزارش جدید این شورا، با اشاره به "سخنان تهدید آمیز" اخیر کامران دانشجو وزیر علوم علیه دانشجویان منتقد حکومت، نسبت به "گسترش ستاره دار کردن و محرومیت دانشجویان از حق تحصیل" ابراز نگرانی کرده است.

آقای دانشجو در ۲۲ فروردین گذشته گفت: "کسانی که در فتنه سال ۱۳۸۸ فعال بوده و بعد از اتمام حجت رهبر معظم انقلاب در نمازجمعه تیرماه همان سال، همچنان به فتنه گری ادامه دادند، حق ورود به دانشگاه ها را ندارند."

اشاره آقای دانشجو به خطبه های آیت الله علی خامنه ای در اولین نماز جمعه پس از انتخابات آن سال بود که ضمن اعلام حمایت از آقای احمدی نژاد و نظرات او، به معترضان هشدار داد که از آن پس مسئول عواقب اعتراضات خود خواهند بود.

"به نوشته گزارش اردیبهشت ماه شورای دفاع از حق تحصیل 'ده ها' از دانشجویان همزمان با محرومیت از تحصیل 'احکام سنگین زندان' دریافت کرده اند و به عنوان نمونه تنها در دانشگاه مازندران، ۱۳ نفر از دانشجویان محروم از تحصیل بازداشت و زندانی شده اند"

کامران دانشجو در اظهارات جداگانه ای در ۷ اردیبهشت تاکید کرد: "کسانی که در فتنه نقش آفرین بودند در دانشگاه جایی ندارند".

حکومت ایران و حامیانش از اعتراضاتی که پس از انتخابات ریاست‌جمهوری دهم رخ داد با عنوان "فتنه" یاد می‌کنند.

بیانیه شورای دفاع از حق تحصیل، با توصیف کامران دانشجو به عنوان فردی که "گوش به فرمان نهاد های امنیتی است"، هدف انتخاب وی به سمت وزیر علوم را "پاکسازی دانشگاه‌ها از دانشجویان و اساتید منتقد و به صفر رساندن هرگونه فعالیت سیاسی، فرهنگی و صنفی در دانشگاه های کشور" دانسته است.

آقای دانشجو، قبل از انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ رئیس ستاد انتخابات کشور بود و در شهریور همان سال، توسط محمود احمدی نژاد به عنوان وزیر علوم ایران منصوب شد که کماکان در این سمت قرار دارد.

جلوگیری از موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد

بخش دیگری از بیانیه شورای دفاع از حق تحصیل، به موضوع منع ورود فعالان دانشجویی منتقد حکومت به مقاطع تحصیلی بالا اختصاص یافته است.

به نوشته این بیانیه از سال ۱۳۸۵ تا سال ۱۳۹۰، هر سال "ده‌ها تن از فعالان دانشجویی به‌رغم کسب رتبه‌های ممتاز در کنکور کارشناسی ارشد" از ثبت نام در دانشگاه و تحصیل در این مقطع محروم شده اند.

"به گفته شورای دفاع از حق تحصیل از سال ۱۳۸۵ تا سال ۱۳۹۰، هر سال 'ده‌ها تن از فعالان دانشجویی به‌رغم کسب رتبه‌های ممتاز در کنکور کارشناسی ارشد' از ثبت نام در دانشگاه و تحصیل در این مقطع محروم شده اند"

در ادامه بیانیه آمده است: "در سال ۱۳۸۵ فعالان دانشجویی پس از اعلام قبولی در دانشگاه مورد نظر از طریق روزنامه سازمان سنجش و مراجعه برای ثبت نام در دانشگاه‌های پذیرفته شده با ستاره‌هایی در فرم ثبت نام مواجه شدند، و دانشجویانی که با سه ستاره مواجه شده بودند هرگز نتواستند ادامه تحصیل دهند."

بیانیه می افزاید که در سال‌های ۱۳۸۶ و ۱۳۸۷ همزمان با اینترنتی شدن روند اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد، "فعالان دانشجویی که حائز رتبه‌های قابل قبول و ممتاز شده بودند، اساساً از دریافت کارنامه علمی در مرحله اول نتایج کنکور محروم شدند" و نتوانستند انتخاب رشته کنند.

شورای دفاع از حق تحصیل گفته است که در سال ۱۳۸۸، دانشجویان ستاره‌دار دانشگاه سراسری موفق به دریافت کارنامه و انتخاب رشته شده اند، ولی در شهریور ماه و پس ازمراجعه برای مشاهده نتایج نهایی با گزینه 'مردود علمی' مواجه شدند و کارنامه نهایی نیز برای این دانشجویان صادر نشده است. به نوشته این شورا در سال‌های ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ هم دانشجویان ستاره‌دار، در کنکور کارشناسی ارشد از دریافت کارنامه اولیه محروم شده اند.

در دانشگاه های ایران، دانشجویانی که به انجام فعالیت های نامطلوب از دیدگاه مسئولان می پردازند، بر مبنای میزان انجام این فعالیت ها از یک تا سه ستاره می گیرند که هر یک از ستاره ها، به معنی یک امتیاز منفی در برخورداری از مزایای آموزش تلقی می شود.

تبعیض به خاطر عقاید مذهبی

شورای دفاع از حق تحصیل، در فصلی دیگر از گزارش خود "محرم شدن بسیاری از دانشجویان ایرانی به خاطر عقاید مذهبی" را مورد انتقاد قرار داده است.

"برخی از دانشجویان تنها به واسطه سابقه همکاری بستگانشان با گروههای مخالف حکومت، از تحصیل محروم شده اند"

گزارش اردیبهشت ماه شورای دفاع از حق تحصیل

این شورا تصریح کرده است: "دانشجویان معتقد به آیین بهایی، سال‌هاست که از هر گونه حق تحصیل محروم می‌باشند. در ماه‌های گذشته تعدادی از دانشجویان محروم از تحصیل بهایی و اساتید دانشگاه آنلاین بهاییان بازداشت شده به احکام زندان محکوم شده اند و دانشگاه آنلاین بهاییان توسط مقامات حکومتی تعطیل شده است."

گزارش، همچنین تصریح دارد: "برخی دیگر از دانشجویان تنها به واسطه سابقه همکاری بستگانشان با گروههای مخالف حکومت، از تحصیل محروم شده اند."

گزارش اردیبهشت ماه شورای دفاع از حق تحصیل، در هر یک از بخش های خود، شرحی از تبعیض های مشخصی که در دانشگاه های مختلف علیه فعالان دانشجویی صورت گرفته را ذکر کرده است.



:: برچسب‌ها: سیاتل ,
:: بازدید از این مطلب : 423
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، رئیس جمهور قانون موافقتنامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی در مورد مالیاتهای بردرآمد بین ایران و سنگال كه در مجلس شورای اسلامی تصویب و به تأیید شورای نگهبان رسیده است، برای اجرا ابلاغ كرد.

بر اساس ماده واحده این قانون، موافقتنامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی در مورد مالیاتهای پردرآمد بین دولت جمهوری اسلامی‌ ایران و دولت جمهوری سنگال تصویب و اجازه مبادله اسناد آن داده می شود.

* اشخاص مشمول و مالیاتهای موضوع موافقتنامه

بر این اساس، این موافقتنامه ناظر بر اشخاصی است كه مقیم یكی از دولتهای متعاهد یا هر دو آنها باشند.

همچنین، مالیاتهای موجود مشمول این موافقتنامه در مورد ایران، مالیات بر درآمد و در مورد سنگال، مالیات بر درآمد شركتها؛ حداقل مالیات بر شركتها؛ مالیات بر شخصیتهای حقیقی؛ كمكهای مالی كارفرمایان؛ مالیات بر عواید سرمایه نسبت به نواحی توسعه یافته و توسعه نیافته است.

* درآمد حاصل از اموال غیرمنقول

طبق این قانون، درآمد حاصل توسط مقیم یك دولت متعاهد از اموال غیرمنقول واقع در دولــت متعاهد دیگر از جمله درآمد حاصل از كشاورزی یا جنگلداری مشمول مالیات آن دولت متعاهد دیگر است.

*‌ درآمدهای تجاری

بر این اساس، درآمد مؤسسه یك دولت متعاهد فقط مشمول مالیات همان دولت خواهد بود مگر این كه این مؤسسه از طریق مقر دائم واقع در دولت متعاهد دیگر امور تجاری خود را انجام دهد.

چنانچه مؤسسه از طریق مزبور به كسب و كار بپردازد درآمد آن مؤسسه فقط تا حدودی كه آن مقر دائم، فروش همان نوع یا نوع مشابه با كالاها یا اجناسی كه از طریق آن مقر دائم در دولت دیگر فروخته می‌شود. یا سایر فعالیتهای تجاری انجام شده در آن دولت دیگر كه از همان نوع یا مشابه فعالیتهای انجام شده در آن مقر دائم باشد مرتبط با موارد زیر باشد، در دولت متعاهد دیگر مشمول مالیات می‌شود

* حمل و نقل بین المللی

بر اساس این قانون، درآمد حاصل توسط مؤسسه یك دولت متعاهد بابت استفاده از كشتی یا وسایط نقلیه هوایی در حمل و نقل بین المللی فقط مشمول مالیات آن دولت متعاهدی خواهد بود كه محل مدیریت مؤثر مؤسسه در آن واقع است.

* مؤسسات شریك

همچنین در صورتی كه مؤسسه یك دولت متعاهد به طور مستقیم یا غیرمستقیم در مدیریت، كنترل یا سرمایه مؤسسه دولت متعاهد دیگر مشاركت داشته باشد. یا اشخاصی واحد به طور مستقیم یا غیرمستقیم در مدیریت، كنترل یا سرمایه مؤسسه یك دولت متعاهد و مؤسسه دولت متعاهد دیگر مشاركت داشته باشند.

* سود سهام

سود سهام پرداختی توسط شركت مقیم یك دولت متعاهد به مقیم دولت متعاهد دیگر مشمول مالیات آن دولت متعاهد دیگر می شود.

مع‌ذلك این سود سهام ممكن است در دولت متعاهدی كه شركت پرداخت‌كننده سود سهام مقیم آن است طبق قوانین آن دولت نیز مشمول مـالیات شود، ولی در صورتی كه مالـك منافع سود سهام مقیم دولت متعاهد دیگر بـوده و مالیات متعلقه از پنج درصد مبلغ ناخالص سود سهام تجاوز نخواهد كرد.

*‌ هزینه های مالی

بر این اساس ،هزینه های مالی حاصل در یك دولت متعاهد كه به مقیم دولت متعاهد دیگر پرداخت شده مشمول مالیات آن دولت دیگر می شود.

همچنین هزینه های مالی ممكن است در دولت متعاهدی كه حاصل شده و طبق قوانین آن دولت نیز مشمول مالیات شود، ولی چنانچه مالك منافع مقیم دولت متعاهد دیگر باشد، مالیات متعلقه از پنج درصد مبلغ ناخالص هزینه های مالی تجاوز نخواهد كرد.

*‌ حق‌ الامتیازها

طبق این قانون، حق‌الامتیازهایی كه در یك دولت متعاهد حاصل و به مقیم دولت متعاهد دیگر پرداخت شده، مشمول مالیات آن دولت دیگر می شود.

براین اساس ،حق‌الامتیازها ممكن است در دولت متعاهدی كه حاصل شده طبق قوانین آن دولت نیز مشمول مالیات شود، ولی چنانچه مالك منافع حقالامتیاز مقیم دولت متعاهد دیگر باشد مالیات متعلقه بیش از هشت درصد مبلغ ناخالص حق‌الامتیاز نخواهد بود.

* حق‌الزحمه خدمات فنی

براساس این ،حق‌الزحمه خدمات فنی كه در یك دولت متعاهد حاصل و به مقیم دولت متعاهد دیگر پرداخت شده، مشمول مالیات آن دولت دیگر می شود.

این حق‌الزحمه خدمات فنی ممكن است در دولت متعاهدی كه حاصل شده طبق قوانین آن دولت نیز مشمول مالیات شود، ولی چنانچه مالك منافع حق‌الزحمه خدمات فنی مقیم دولت متعاهد دیگر باشد، مالیات متعلقه بیش از هشت درصد مبلغ ناخالص حق‌الزحمه خدمات فنی نخواهد بود .

* عواید سرمایه‌ای

همچنین ،عواید حاصل توسط مقیم یك دولت متعاهد از نقل و انتقال اموال غیرمنقول مذكور در ماده (6) كه در دولت متعاهد دیگر قرار دارد، مشمول مالیات آن دولت دیگر می شود.

براساس این قانون ،عواید ناشی از نقل و انتقال اموال منقولی كه بخشی از وسایل كسب و كار مقر دائم مؤسسه یك دولت متعاهد در دولت متعاهد دیگر میباشد، یا اموال منقول متعلق به پایگاه ثابتی كه در اختیار مقیم یك دولت متعاهد به منظور انجام خدمات شخصی مستقل در دولت متعاهد دیگر میباشد، شامل عواید ناشی از نقل و انتقال مقر دائم (به تنهایی یا همراه با كل مؤسسه) یا پایگاه ثابت مزبور، مشمول مالیات آن دولت دیگر می شود.

*‌ خدمات شخصی مستقل

همچنین،درآمد حاصل توسط مقیم یك دولت متعاهد به سبب خدمات حرفهای یا سایر فعالیتهای مستقل، فقط در آن دولت مشمول مالیات خواهد بود مگر آنكه این شخص به منظور ارائه فعالیتهای خود به طور منظم پایگاه ثابتی در دولت متعاهد دیگر در اختیار داشته باشد كه در این صورت این درآمد فقط تا حدودی كه مربوط به آن پایگاه ثابت باشد، مشمول مالیات دولت متعاهد دیگر خواهد بود.

* خدمات شخصی غیر مستقل

براین اساس ،علیرغم مقررات یادشده در این ماده، حق‌الزحمه پرداختی توسط مؤسسه یك دولت متعاهد، در زمینه استخدام در كشتی یا وسایط نقلیه هوایی مورد استفاده در حمل و نقل بین‌المللی فقط مشمول مالیات آن دولت متعاهدی خواهد بود كه محل مدیریت مؤثر مؤسسه در آن واقع است.

* حق‌الزحمه مدیران

حق‌الزحمه مدیران و پرداختهای مشابه دیگری كه مقیم یك دولت متعاهد به لحاظ سمت خود به عنوان عضو هیئت مدیره شركت مقیم دولت متعاهد دیگر تحصیل مینماید، مشمول مالیات آن دولت دیگر می شود.

* هنرمندان و ورزشكاران

طبق این قانون ،درآمدی كه مقیم یك دولت متعاهد به عنوان هنرمند، از قبیل هنرمند تئاتر، سینما، رادیو یا تلویزیون، یا موسیقیدان، یا به عنوان ورزشكار بابت فعالیتهای شخصی خود در دولت متعاهد دیگر حاصل مینماید، عل رغم مقررات مواد (15) و (16) مشمول مالیات آن دولت دیگر می شود.

* حقوق بازنشستگی

همچنین ،حقوق بازنشستگی و سایر وجوه مشابه، مشروط برآنكه پرداخت توسط مقیم آن دولت دیگر یا مقر دائم واقع در آن دولت صورت گیرد مشمول مالیات دولت متعاهد دیگر نیز می شود.

* خدمات دولتی

براین اساس،حقوق بازنشستـگی پرداختی توسط یك دولت متعاهد یا از محل صندوق ایجاد شـده از طرف دولت متعاهد، تقسیم فرعی سیاسی یا مقام محلی آن به فردی در خصوص خدماتی كه برای آن دولت، تقسیم فرعی سیاسی یا مقام محلی مزبور انجام داده است، فقط مشمول مالیات آن دولت خواهد بود.

هرگاه شخص حقیقی مقیم و تبعه آن دولت دیگر باشد، چنین حقوق بازنشستگی صرفاً در آن دولت متعاهد دیگر مشمول مالیات خواهد بود.

*‌ مدرسین، محصلین و محققین

براین اساس ،وجوهی كه محصل یا كارآموزی كه تبعه یك دولت متعاهد بوده و صرفاً به منظور تحصیل یا كارآموزی در دولت متعاهد دیگر به سر میبرد، برای مخارج زندگی، تحصیل یا كارآموزی خود دریافت میدارد، مشمول مالیات آن دولت دیگر نخواهد بود، مشروط برآنكه پرداختهای مزبور از منابع خارج از آن دولت دیگر حاصل شود.

* آیین حذف مالیات مضاعف

در صورتی كه مقیم یك دولت متعاهد درآمدی حاصل كند كه طبق مقررات این موافقتنامه مشمول مالیات دولت متعاهد دیگر شود، دولت نخست اجازه خواهد داد مبلغی برابر با مالیات بر درآمد پرداختی در آن دولت متعاهد دیگر، از مالیات پردرآمد آن مقیم كسر شود. مع‌ذالك، اینگونه كسور نباید از میزان مالیاتی كه پیش از كسر، به درآمد تعلق میگرفته، بیشتر باشد.

* عدم تبعیض

طبق این قانون ،مالیاتی كه از مقر دائم مؤسسه یك دولت متعاهد در دولت متعاهد دیگر اخذ میشود نباید از مالیات مؤسسات آن دولت دیگر كه همان فعالیتها را انجام می‌دهند نامساعدتر باشد. این مقررات به گونهای تعبیر نخواهد شد كه یك دولت متعاهد را ملزم نماید كه هر نوع مزایای شخصی، بخشودگی و تخفیف مالیاتی را كه به علت احوال شخصیه یا مسئولیتهای خانوادگی به اشخاص مقیم خود اعطاء مینماید به اشخاص مقیم دولت متعاهد دیگر نیز اعطاء كند.

* آیین توافق دوجانبه

همچنین ،اگر مقام صلاحیتدار اعتراض را موجه بیابد ولی خود نتواند به راه حل مناسبی برسد، برای اجتناب از اخذ مالیاتی كه مطابق این موافقتنامه نمیباشد، خواهد كوشید كه از طریق توافق متقابل با مقام صلاحیتدار دولت متعاهد دیگر و با عنایت به هدف اجتناب از مالیات مغایر با این موافقتنامه، موضوع را فیصله دهد.

* تبادل اطلاعات

براین اساس ،مقامات صلاحیتدار دو دولت متعاهد اطلاعات ضروری برای اجرای مقررات این موافقتنامه یا برای اجرای قوانین داخلی غیر مغایر با این موافقتنامه را كه مربوط به مالـیاتهای مشمول این موافقتـنامه باشـد، مبادله خواهـند كرد. مـفاد مـاده (1) موجب تحدید تبادل اطلاعات مزبور نمیشود. هر نـوع اطلاعاتی كه به وسیله یك دولت متعاهد دریافت میشود، به همان شیوهای كه اطلاعات بهدست آمده تحت قوانین داخـلی آن دولت نگهداری می شود به صورت محرمانه تلقـی خواهد شد، و فقط برای اشخاص یا مقامات از جمله دادگاهـها و مراجع اداری كه بـه امر تشخـیص، وصول، اجراء یا پیگیری اشتغال دارند یا در مورد پژوهش‌خواهی‌های مربوط به مالیاتهای مشمول این موافقتنامه تصمیمگیری میكنند، فاش خواهد شد. اشخاص یا مقامات یاد شده، اطلاعات را فقط برای چنین مقاصدی مورد استفاده قرار خواهند داد. آنان میتوانند این اطلاعات را در جریان دادرسیهای علنی دادگاهها یا طی تصمیمات قضائی فاش سازند.

* لازم الاجراء شدن

براساس این موافقتنامه ، دولتهای متعاهد طبق قوانین و مقررات خود این موافقتنامه را تصویب و اسناد تصویب را در اسرع وقت مبادله خواهند كرد.

* فسخ

این موافقتنامه تا زمانی كه توسط یك دولت متعاهد فسخ نشده لازمالاجراء خواهد بود. هریك از دولتهای متعاهد میتواند این موافقتنامه را از طریق مجاری سیاسی، با ارائه یادداشت فسخ، حداقل شش ماه قبل از پایان هرسال تقویمی‌ بعد از دوره پنجساله از تاریخی كه موافقتنامه لازم الاجراء میگردد، فسـخ كند.

اقتصام/1933/1594



:: برچسب‌ها: سبز , خانواده , شیکاگو ,
:: بازدید از این مطلب : 572
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

حسن قشقاوی روز چهارشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در جزیره قشم در خصوص برخی برخوردها با ایرانیان خارج از كشور بخصوص در كشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس افزود: ایرانیانی كه روزگاری سرمایه خود را به كشورهای دیگر برده و در طول سالیان دراز منشاء خدمات بزرگی در پیشبرد توسعه آن كشورها بوده اند، می بایست به پاس این همه زحمات وخدمات، از احترام ویژه برخوردار باشند.

وی با اشاره به اینكه حفظ اموال و سرمایه های ایرانیان خارج از كشور كه حاصل عمراین عزیزان است باید همواره مورد اهتمام قرار بگیرد، تصریح كرد: ما در مذاكرات كنسولی با كشورهای همسایه و برادران و همتایان خود همواره این موضوع را مورد تاكید قرار داده و می دهیم.

به گفته معاون كنسولی، امور مجلس و ایرانیان خارج از كشور وزارت امور خارجه یكی از بندهای موردتفاهم دراین مذاكرات، احترام به اتباع یكدیگر درمبادی ورودی و توجه به اموال و دارایی های این افراد در كشورهای محل زندگی آنهاست.

قشقاوی برای شركت در مراسم تودیع و معرفی مسوول نمایندگی وزارت امور خارجه در منطقه آزاد قشم روز چهارشنبه به این جزیره سفر كرده است./ك3

1871/668/681



:: برچسب‌ها: غروب , درختان ,
:: بازدید از این مطلب : 485
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

روزنامه ' امارات الیوم ' روز چهارشنبه به نقل از منابع نظامی نوشت، این تمرین نظامی با حضور 12 هزار سرباز از آمریكا و 18 كشور جهان در اردن به مدت دوهفته برگزار می شود.

براساس این گزارش یگا ن های نظامی از نیروی زمینی، هوایی و پدافند هوایی امارات در این تمرین نظامی كه از روز سه شنبه آغاز شد ، شركت دارند.

مقام های نظامی آمریكا و اردن هدف از این مانور را تنها تقویت توانمندی های نظامی و حرفه ای نیروهای شركت كننده برای مقابله با چالش های امنیتی و مبارزه با عملیات تروریستی اعلام كرده اند.

برخی رسانه ها، این عملیات نظامی را به ناآرامی های موجود در سوریه نسبت می دهند اما مقام های نظامی آمریكا و اردن تاكید كردند , تمرین نظامی ' شیر آماده ' هیچگونه ارتباطی به تحولات منطقه به ویژه سوریه نداشته وبرنامه این مانور از دو سال قبل در چارچوب تمرین های نظامی منطقه ای تدارك دیده شده است.

خاورم * 2041



:: برچسب‌ها: دریاچه , سنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 546
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

وی كه به همراه هیاتی از قوه قضاییه و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در تركیه بسر می برد، سه شنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در آنكارا با اشاره به اینكه سطح تعاملات پلیس ایران و تركیه مطلوب است ، گفت: مقامات دو كشور جلسات مشترك خوبی برگزار كردند و سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنكارا تلاش‌های در خور توجهی برای ارتقای سطح روابط دو طرف انجام داده است.

نوروزی با اشاره به همكاری های پلیس ایران و تركیه در پلیس اینترپل و انتقال تجربیات به ویژه در پیشگیری از جرایم افزود: دو طرف همچنین در زمینه مبارزه با مواد مخدر همكاریهای خوبی دارند به گونه‌ای كه تاكنون اعضای 5 باند بزرگ قاچاق مواد مخدر با همكاری پلیس ایران و تركیه دستگیر شدند.

وی با اشاره به بازدیدهای روز جاری خود و هیات همراه از مركز كنترل فرماندهی و مركز امنیت شهری آنكارا گفت: در این بازدیدها توضیحاتی در زمینه تلاش‌های پلیس تركیه برای پیشگیری از جرایم با آموزشهای همگانی و یا حضور در مدارس و جوامع ارایه شد.

رییس پلیس پیشگیری جرایم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به بازدید هیات ایرانی از مركز كنترل فرماندهی پلیس آنكارا كه مجموعه وقایع و حوادث را درشهر رصد می كند ، گفت : پلیس تركیه از فناوری های جدید و سیستم‌های رایانه ای برای كنترل ترافیك و پیگیری و تعقیب جرایم در حوزه های شهری و جاده ای بهره می گیرد.

وی اظهارداشت: پلیس تركیه به ویژه در زمینه پیشگیری از جرایم و استفاده موثرتر از فناوریهای روز پیشرفتهای خوبی داشته است و ایران و تركیه در زمینه مبادله تجربیات می توانند همكاریهای خود را گسترش دهند.

نوروزی در ادامه گفت: در دیدار با مسوولین پلیس تركیه اقدامات و دستاوردهای ایران در حوزه اقدامات پیشگیرانه از جرایم اجتماعی و حتی در حوزه پیشگیری قضایی تشریح شد.

خاورم**2012** 230 ** 1574



:: برچسب‌ها: فرمت مربع , عکس ها ,
:: بازدید از این مطلب : 436
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا، 'حسین رجب صلاحی' روز چهارشنبه در همایش سراسری 'برون سپاری' در گرگان افزود: وجود بیش از 40 مركز آموزشی علمی كاربردی، سازمان شهرداری ها را در دومین جایگاه بعد از سازمان جهاد كشاورزی قرار داده و این امر مقدمه ای برای راه اندازی دانشگاه اختصاصی برای شهرداری ها است.

وی تصریح كرد: بسترسازی برای ایجاد مراكز علمی و آموزشی و دانشگاه در زمینه امور شهرداری ها یكی از اهداف اصلی سازمان شهرداری های كشور است.

رجب صلاحی با اشاره به تهیه و تدوین استانداردهای آموزشی به عنوان یكی دیگر از اهداف كلان سازمان شهرداری ها در پنج سال آتی خاطرنشان كرد: تاكنون بیش از دو هزار شغل استاندارد برای این طرح در نظر گرفته شده و دوره ها و پودمان هایی نیز در این زمینه تدوین و طراحی شده است.

وی افزود: تمام برنامه های استانداردسازی مشاغل و نظام جامع شهرداری ها در چهارچوب ایزو 10015 راه اندازی می شود.

وی هم چنین با اشاره فعالیت های پژوهشی و علمی سازمان شهرداری ها در زمینه ها و محورهای مختلف این سازمان افزود: تاكنون افزون بر یكصد عنوان كتاب تدوین و 70 كتاب نیز چاپ و منتشر شده است.

وی با بیان این كه آموزش مكاتبه ای بهترین راه حل برای گسترش محدوده آموزش ها و كاهش هزینه هاست، اعلام كرد: آموزش مكاتبه ای از سه سال پیش در دهیاری ها آغاز شده و المپیاد آن ها امسال برگزار می شود.

وی افزود: هفت هزار دهیار در سال 88 ، 12 هزار دهیار در سال 89 و 15 هزار دهیار نیز امسال به صورت مكاتبه ای تحت آموزش قرار گرفتند.

رجب صلاحی با اشاره به این كه مباحث اقتصادی از مهم ترین مباحث هستند، گفت: همایش برون سپاری گرگان دومین همایش در زمینه اقتصادی است و اولین همایش با موضوع مهم ترین ظرفیت های خصوصی سازی در همدان برگزار شد.

602/508



:: برچسب‌ها: هندوستان , نشان , تایلند ,
:: بازدید از این مطلب : 451
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391 | نظرات ()