نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا، اعضای شورای امنیت به اجماع تصویب كردند كه تحریم های سازمان ملل به مدت یك سال دیگر در ساحل عاجل تمدید شود.

رییس كمیته بررسی تحریم ها علیه ساحل عاج نتایج تحریم های سازمان ملل علیه آن كشور را مثبت ارزیابی كرد و گفت نتایج تحریم ها به وضوح دیده می شود.

اعضای شورای امنیت تصمیم گرفتند برای مدت یكسال دیگر از فروش اسلحه و خرید برلیان از ساحل عاجل جلوگیری كنند.

انتخابات ریاست جمهوری در ساحل عاجل منجر به اختلافات داخلی میان لورنت گباگبو رییس جمهور سابق و آلاسان كواترا رییس جمهور منتخب شد.

بعد از برگزاری انتخابات هر دو نفر خود را برنده انتخابات می دانستند، سازمان ملل به منظور پایان دادن به درگیریها ساحل عاج را مورد تحریم قرار داد.

در زمان حاضر به دلیل درگیریهای خونین، حدود 11 هزار نفر از نیروهای صلح بان سازمان ملل در آن كشور مستقر هستند.

اروپام 1908



:: برچسب‌ها: دوچرخه , پاریس ,
:: بازدید از این مطلب : 339
|
امتیاز مطلب : 34
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش چهارشنبه ایرنا علی تركاشوند در بازدید از این ورزشگاه گفت: پی گیری مدیر كل ورزش و جوانان فارس باعث تسریع در روند اجرائی پروژه های ورزشی ناتمام در فارس شده است .

وی ادامه داد: ریاست محترم جمهور در پیام نوروزی خود به اتمام 800 پروژه با عنوان طرح 'مهر ماندگار' در كشور اشاره كرد كه از این تعداد 22 طرح مربوط به وزارت ورزش و جوانان است كه ورزشگاه میانرود شیرازهم یكی از این طرح هاست.

وی ادامه داد: شیراز جایگاه ویژه ای در كشور دارد و ورزشگاه میانرود نیز یكی از سرمایه های این كلان شهر است و باید تلاش كنیم هرچه سریع تر مورد بهره برداری قرار گیرد.

مدیر عامل شركت توسعه و نگهداری اماكن ورزشی در خصوص سالن شش هزار نفری شیراز نیز اظهار داشت: این پروژه از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان فارس است كه با همكاری شهرداری شیراز مقرر گردیده پس از نقشه برداری زمین و جانمایی این پروژه ، طی ده روز آینده عملیات اجرایی ساخت آن آغاز شود .

به گزارش ایرنا نزدیك به 15 سال از عملیات اجرایی ورزشگاه 50 هزار نفری شیراز می گذرد.

ك/ 2

7368



:: برچسب‌ها: عروسی , اقیانوس , نیکون ,
:: بازدید از این مطلب : 405
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا به نقل از شبكه لرزه نگاری كشوری، این زمین لرزه در ساعت 22 و 10 دقیقه و 37 ثانیه ثبت شده است.

فرماندار رودبار جنوب چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: تاكنون هیچ گونه خسارت جانی و مالی از زمین لرزه امشب رودبار گزارش نشده است.

' الیاس بازگیر' افزود: با بررسی كه در سطح شهر انجام شده است، هیچ گونه خسارت یا مشكل ناشی از زمین لرزه مشاهده نشده و وضعیت روستاها نیز در دست بررسی است.ك/3

8154/2624



:: برچسب‌ها: ژاپن , تصویر , جزیره ,
:: بازدید از این مطلب : 360
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون گلف، در این رقابت ها، تیم های هیات گلف استان های قم، گلستان، زنجان، آذربایجان شرقی، پرسپولیس، نمین سرامیك اردبیل و آزادگان مسجدسلیمان شركت دارند.

این مسابقات تا روز 6 اردیبهشت ماه در زمین گلف مجموعه ورزشی انقلاب تهران ادامه خواهد داشت.

** 'حسن كریمیان ' كاپیتان تیم ملی گلف ایران در پنجاه و یكمین دوره مسابقات گلف آماتور پاكستان، عنوان كاپیتان برتر این رقابت ها را كسب كرد.

در رقابت های انفرادی گلف آماتور كه با حضور 64 شركت كننده از كشورهای آسیایی در پاكستان برگزار شد، حسن كریمیان و ابراهیم نوری بازیكنان كشورمان توانستند به ترتیب رتبه 31 و 40 جدول رده بندی رقابت ها را كسب كنند.

كریمیان بازیكن و كاپیتان شایسته تیم ملی گلف كشورمان به عنوان كاپیتان برتر از سوی كمیته برگزار كننده این مسابقات انتخاب شد و جام و لوح تقدیر این رقابت ها را به خود اختصاص داد.

1828 / 1589



:: برچسب‌ها: نیویورک , مردم , پاریس ,
:: بازدید از این مطلب : 378
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای كشور، این محور در سه راهی حلوان به سه راهی جعفری در استان یزد ، اعلام شده است.

به همین منظور هموطنانی كه قصد عبور از مسیر اعلام شده را دارنند، می تواند برای انتخاب مسیر جایگزین با مراجعه به وب سایت این سازمان و یا از طریق شماره تلفن 84498666 و یا گویای 141 اطلاعات جدید را حاصل نمایند.

ضمنا شماره پیامك 1000141 جهت معرفی مسیر مناسب بین شهرهای مبدا و مقصد ( با وارد كردن كد تلفن مبدا و كد تلفن مقصد ) آماده پاسخگویی است.

اقتصام **1933**1561



:: برچسب‌ها: کنسرت , انگور چینی ,
:: بازدید از این مطلب : 346
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

جزایر سه گانه، به خصوص ابوموسی، تسلط ایران بر تنگه هرمز را افزایش می دهد

همزمان با بالا گرفتن دور تازه ای از تنش های لفظی میان ایران و امارات، آمریکا حمایت "دوباره" خود را از "راه حلی صلح آمیز بین امارات متحده عربی و ایران بر سر جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک" اعلام کرده است.

در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا که ۱۷ آوریل منتشر شده، آمده است: " تلاش های امارات متحده عربی را در این خصوص مورد تایید آمریکاست و آمریکا از ایران می خواهد که به ابتکار امارات متحده عربی برای حل موضوع از طریق مذاکرات مستقیم، دیوان بین المللی دادگستری، یا هر مرجع مناسب دیگری، به صورت مثبت پاسخ دهد."

سفر رئیس جمهوری ایران به ابوموسی در هفته گذشته باعث اعتراض دولت امارات متحده عربی شد که نسبت به این جزیره، و دو جزیره تنب بزرگ و تنب کوچک، ادعای ارضی دارد.

در بخشی از بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: "اقدام هایی نظیر دیدار احمدی نژاد، ریس جمهور ایران، از جزیره ابوموسی، تنها تلاش ها برای حل این مساله را تنها پیچیده تر می کند."

وزیر امور خارجه امارات در واکنش به سفر رئیس جمهور ایران به جزیره ابوموسی گفته بود که اختلاف بر سر جزایر خلیج فارس امنیت جهانی را تهدید می کند.

واکنش وزارت خارجه ایران

پس از سفر آقای احمدی نژاد به ابوموسی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس، که امارات یکی از شش عضو آن است، با انتقاد از این سفر، از موضع امارات حمایت کرده بود.

امروز رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه، ضمن رد مفاد بیانیه اجلاس اخیر وزرای خارجه این شورا در دوحه، این امر را دخالت آشکار در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران توصیف و آن را محکوم کرد.

آقای مهمانپرست گفت: "دوره اعلام مواضع غیر سازنده در بیانیه های شورای همکاری خلیج فارس در خصوص جزایر سه گانه ایرانی پایان یافته است."

او سفر رئیس جمهوری ایران به ابوموسی را مربوط به حاکمیت سرزمینی ایران دانست و افزود: "تعلق این جزایر به خاک ایران امری ثابت، لایتغیر و غیر قابل مذاکره است."

نمایندگان مجلس ایران: ادعای امارات واهی است

در همین حال، ۲۲۵ نماینده مجلس ایران با صدور بیانیه‌ای، ادعاهای مجلس ملی اتحادیه امارات عربی متحده را "واهی و مردود" دانستند.

نمایندگان مجلس ایران در این بیانیه "تمامیت ارضی و حاکمیت ملی" بر جزایر تنب کوچک و بزرگ و ابوموسی را "غیرقابل مذاکره" اعلام کردند ولی "برای تقویت مناسبات بین دوکشور و رفع سوء تفاهمات احتمالی"، از مذاکرات مستقیم و دوجانبه با دولت امارات استقبال کردند.

نمایندگان مجلس ایران، در بیانیه خود، سفر محمود احمدی نژاد به جزیره ابوموسی را در ادامه سفرهای استانی او و موضوع داخلی ایران دانستند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: "طرح ادعاهای واهی علیه جزایر سه‌گانه ایرانی از سوی امارات هیچگاه به حقانیت تاریخی و حقوق ملی کشور ایران نسبت به این جزایر به عنوان جزئی از خاک کشورمان خدشه وارد نمی‌کند."

در همین حال، امروز چهارشنبه، ۳۰ فروردین، استاندار هرمزگان گفته است که همایش بین المللی روز خلیج فارس که هر سال در شهر بندر عباس برگزار می‌شود در سال جاری در جزیره ابوموسی تشکیل خواهد شد و میهمانان این همایش "از راه هوایی" به محل اجلاس انتقال می یابند.

پیش از این نیز رئیس سازمان میراث فرهنگی گفته بود که بر اساس مصوبه جدید دولت ایران، جزیره ابوموسی به منطقه نمونه گردشگری تبدیل می شود که هدف از آن افزایش ورود گردشگران داخلی و خارجی به این جزیره است.

ابوموسی در حال حاضر در تقسیمات کشوری ایران جزو استان هرمزگان محسوب می شود.

روابط امارات متحده عربی و ایران طی سال‌های اخیر بر سر مالکیت سه جزیره تنب کوچک، تنب بزرگ و ابوموسی در خلیج فارس تنش آمیز بوده است.

سه جزیره ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک تا سال ۱۹۷۱ میلادی تحت‌الحمایه بریتانیا بود.

پس از عقب نشینی نیروهای نظامی بریتانیا از خلیج فارس، این جزایر به کنترل ایران درآمد.

ایران می‌گوید این جزایر از نظر تاریخی به این کشور تعلق داشته است و در مقابل، امارات متحده عربی مدعی حاکمیت بر این جزایر است.

ایران می گوید مالکیتش بر این جزایر قابل مذاکره نیست اما در عین حال برای گفتگو با امارات برای رفع آنچه سؤتفاهم ها خوانده، آماده است.



:: برچسب‌ها: عکس , خورشید ,
:: بازدید از این مطلب : 361
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرگزاری رویترز، یك سخنگوی عربستانی روز سه شنبه اعلام كرد كه یك شبه نظامی مظنون القاعده مسئولیت ربوده شدن 'عبدالله الخالدی' دیپلمات عربستانی در یمن را بر عهده گرفته و خواستار آزادی شبه نظامیان این گروه در زندان های عربستان در ازای آزادی این دیپلمات شده است. وی در تماسی با سفارت عربستان در صنعا تهدید كرده است كه اگر درخواستش اجرا نشود، این دیپلمات را خواهد كشت.

در همین حال روزنامه الحیات به نقل از یك مقام وزارت خارجه عربستان گزارش داد: 'دولت ریاض نمی‌تواند با القاعده در یمن وارد مذاكره شود و یا با این گروه معامله كند. تمامی تلاش خود را برای آزادی این دیپلمات عربستانی در یمن به كار می بندیم و در این راستا با مقامات یمنی نیز در ارتباط خواهیم بود.'

این دیپلمات عربستانی كه معاون كنسول عربستان در شهر عدن یمن بود در 28 مارس ربوده شد.

ناآرامی و بی ثباتی‌ها به دنبال اعتراض ها علیه رژیم علی عبدالله صالح دیكتاتور سابق یمن باعث شد تا شبه نظامیان القاعده در جنوب این كشور از این فرصت استفاده كنند و چندین منطقه را در جنوب این كشور تصرف كنند.

مترجمام**9234**1423



:: برچسب‌ها: آب , ابرها , تورنتو ,
:: بازدید از این مطلب : 397
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

'علی اكبر فامیل كریمی' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعرفه های اخذ رای در حوزه انتخابیه همدان و فامنین، ملایر و تویسركان با هماهنگی اعضای هیات نظارت توزیع می شود.

وی گفت: رای ‌دهندگان مرحله دوم تنها در حوزه انتخابیه‌ ای كه در مرحله نخست انتخابات رای داده‌اند حق مشاركت دارند, البته افراد واجد شرایطی كه در ‌مرحله نخست انتخابات مجلس نهم در هیچ یك از حوزه‌های انتخاباتی رای نداده باشند در مرحله دوم می‌توانند در حوزه انتخابیه مد نظر خودشان شركت كنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان اعلام كرد: زمان تبلیغات رسمی دور دوم انتخابات مجلس نهم از ششم اردیبهشت ماه سال جاری همزمان با سراسر كشور آغاز و تا یك هفته ادامه دارد.

وی اضافه كرد: كار رای گیری در سه حوزه انتخابیه همدان و فامنین، ملایر و تویسركان كه به مرحله دوم كشیده شده در 15 اردیبهشت ماه (روز جمعه) همزمان با سراسر كشور برگزار می شود.

رییس ستاد انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان همدان افزود: انتخابات در حوزه انتخابیه تویسركان همانند دور اول به صورت تمام الكترونیك برگزار می شود.

معاون استاندار همدان افزود: اسامی نامزدها، زمان اخذ رای، شرایط رای دهنده و محل شعب اخذ رای نیز بر اساس برنامه زمانبندی منتشر می شود.

فامیل كریمی گفت: سید 'محمد كاظم حجازی' و 'ابراهیم كارخانه' در حوزه انتخابیه همدان و فامنین، 'حسن ونایی' و 'احمد آریایی‌نژاد' در ملایر و ' مرتضی فضعلی' و 'كاظم سلیمی' در تویسركان در دومین دور انتخابات مجلس به رقابت می پردازند.

استان همدان با هفت حوزه انتخابیه دارای 9 كرسی نمایندگی در مجلس است.

7525/551/320



:: برچسب‌ها: خانواده , اتومبیل , سیاه و سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 347
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متن كامل پیام 'سید محمد حسینی' به شرح ذیل است:

دنیا اكنون بیش از هر زمان دیگری به سعدی و فرهنگ انسانی و زبان اخلاق‌گستر او نیازمند است.

صبر بسیار بباید پدر پیر فلك را

تا دگر مادر گیتی چو تو فرزند بزاید

افصح‌المتكلمین، استاد سخن، شیخ مصلح الدین سعدی شیرازی، به‌ حق برگ زرین ادب و فرهنگ معنویت‌گستر ایرانی است. این 'مرغ سخندان' كه 'هنوز آواز می‌آید به معنی از گلستانش'، درس‌ آموخته مدارس دینی نظامیه بود و دانش‌اندوز محضر سهروردی‌ها. آنچه از نظم و نثر، از او باقی است، به ‌واقع دفتر معرفت است و كتاب حكمت. قصایدی توحیدی و اخلاقی سعدی، قرن‌ها است كه زمزمه اهل دل و معرفت‌پیشگان است. آن اندازه كه زبان پارسی، وامدار نظم و نثر این قله آسمان‌گون است، وامدار هیچ شاعر و نویسنده دیگری نیست.

از بخت ‌‌یاری ایرانیان است كه بزرگترین نویسنده و شاعر آنان، دانشمند و اندیشه‌گر و اخلاق‌گرا‌ نیز بوده است. در بوستان و گلستان او، فقط سخن از بهار و طبیعت و باران و یاران نیست. بوستان او، گنجینه‌ای است از معرفت‌های دینی و آموزه‌های‌ انسانی كه در آن هم از 'عقل و تدبیر و رای' سخن است و هم از 'احسان' و 'عشق' و 'تواضع' و 'رضا' و قناعت» و 'توبه' و 'مناجات'. اگر دیگران هنر و قلم خویش را اسیر چشم و ابروی یار و قد و قامت دلبران كردند، سعدی گلستان همیشه‌ سرسبزش را نذر 'اخلاق درویشان' و 'فضیلت قناعت' و 'فوائد خاموشی' و 'عشق و جوانی' و 'تأثیر تربیت' كرده است.

به ‌راستی كه چه بخت بلندی است مردمی را كه شاعر بزرگ آنان، دیوان خویش را با قصیده‌ای بیاغازد كه درسنامه توحید است و مشق عرفان و اخلاق. آن كدام شاعر و از كدام ملت است كه به زبانی سحر آمیز و دلنشین، بنی‌آدم را اعضای یك‌پیكر بخواند و آفرینش را گوهر یكتا؟ سعدی است كه یار و دلدار را بهانه می‌كند تا از آرزوی دیدار 'یار غایب' بگوید.

دیدار یار غایب، دانی چه ذوق دارد؟

ابری كه در بیابان بر تشنه‌ای ببارد

سعدی، آموزگار بزرگ اخلاق و تربیت و دلدادگی به ‌جهان‌ آفرین است. او به جهان خرّم است؛ اما نه از آن رو كه جهان، حجله‌گاه عیش و عشرت و شادخواری است. از آن رو كه 'جهان خرم از اوست' پس:

سعدیا، گر بكَند سیل فنا خانه عمر

دل قوی دار، كه بنیاد بقا محكم از اوست

طبیب دل‌ها بود و داروگر جان‌ها: 'اگر شربتی بایدت سودمند/ ز سعدی ستان تلخ‌داروی پند.' گویی این روزها و سال‌های ما را می‌دید كه گفت: 'هفت كشور نمی‌كنند امروز/ بی‌مقالات سعدی انجمنی' پایه خویش را می‌شناخت و دُرّ دری را به پای خوكان نریخت. اگر سخنش بر دل می‌نشیند، همه از صنعت و عبارت نیست. از آن است كه 'هرچ از جان برون آید نشیند لاجرم بر دل'.

تا سعدی و سعدی‌دوستان، در این ملك نفس می‌كشند و گام برمی‌دارند، این سرزمین پاك، گهواره خرد و مهربانی است. رهپوی طریق پیمبران است و آرزومند جمال آل محمد، كه 'سعدی اگر جوانی كنی و عاشقی/ عشق محمد بس است و آل محمد' چنین است كه پیر راحل و پیشوای خردمند ایران اسلامی، خمینی بزرگ، به زبان شعر و از سر تواضع گفت:

شاعر اگر سعدی شیرازی است

بافته‏‌های من و تو بازی است

و چه زیبا و گویا گفته است خلف صالح آن امام بزرگ، مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: 'تجلیل ‌سعدی، تنها تجلیل شعر و نثر شیوا نیست، تجلیل اخلاق و حكمت و معرفت بلیغ و رسا نیز هست، و در این دوران كه انقلاب مبارك اسلامی پهنه زندگی ما مردم ایران‌زمین را قلمرو ارزش‌های اسلامی ساخته، و حكمت و معرفت را در جایگاه شایسته خود نشانیده، بجاست كه ذكر جمیل سعدی بر زبان ارزش‌گزاران آن ارزش‌ها و یاد او در خاطر رهروان آن وادی‌ها مكرر و مؤكد گردد.'

اكنون، از پس سده‌های بسیار، ماییم و سعدی كه حلاوت سخنش جان‌ها را گِرد شهد معرفت به پرواز درمی‌آورد و ما و همگان را ناگزیر از اقرار و خاكساری به مقام این فرزانه همه دوران‌ها می‌كند. ماییم و دنیایی كه اكنون بیش از هر زمان دیگری به سعدی و فرهنگ انسانی و زبان اخلاق‌گستر او نیازمند است، فرهنگ و زبانی كه به ما بگوید:

بنی آدم اعضای یك‌پیكرند

كه در آفرینش ز یك گوهرند

چو عضوی به درد آورد روزگار

یكم اردیبهشت ماه در تقویم رسمی كشور، روز بزرگداشت سعدی نامگذاری شده است.

فراهنگ ** 1355 ** 1071



:: برچسب‌ها: تورنتو , اسپانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 321
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا از بیروت، روزنامه لبنانی السفیر نوشت در نشست استانبول مقرر شد كه دور بعدی مذاكرات در بغداد برگزار شود ولی در عین حال فرصت برگزاری نشست بعد از بغداد در بیروت وجود دارد.

السفیر با اشاره به نتایج مثبت مذاكرات ایران با كشورهای غربی در تركیه نوشت: نتایج مثبت و سازنده این مذاكرت، نقش بسزایی در تغییر مواضع آمریكا داشته و منجر به تعدیل برخی مواضع كشورهای غربی علیه ایران شده است.

این روزنامه ادامه داد: این مذاكرت گام مهمی در حل بسیاری از موارد اختلافی ایران با غرب پیرامون فعالیت های صلح آمیز هسته ای به شمار می آید؛ مسایل اختلافی كه در سال های اخیر در افزایش تحریم های اقتصادی غرب علیه ایران، تأثیر گذار بوده اند.

السفیر نوشت: آمریكا به خوبی درك كرده است كه ادامه اعمال تحریم های اقتصادی و نفتی علیه ایران هزینه های زیادی را برای این كشور و اسراییل درپی خواهد داشت؛ ازاین رو به منظور در امان نگه داشتن خود از اثرات و مضرات اعمال تحریم اقتصادی علیه ایران، درصدد تغییر مواضع خود در قبال مسایل هسته ای ایران است.

خاورم*2023**1030**1369



:: برچسب‌ها: بارسلونا ,
:: بازدید از این مطلب : 320
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های كشور، 'محسن كوشش تبار '، استخدام نیرو در شهرداری ها به صورت متمركز و توسط سازمان سنجش كشور را در راستای عدالت محوری دولت خواند.

وی اظهار داشت: این آزمون سال گذشته با جذب هفت هزار و 500 نفر در 18 استان كشور اجرایی شده است.

كوشش تبار ادامه داد: در جریان برگزاری این آزمون، برای اولین بار مفهوم دولت الكترونیك اجرایی و همه مراحل استخدام اعم از ثبت نام تا نتایج آزمون بصورت الكترونیكی انجام شد.

معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان شهرداری ها و دهیاری های كشور با بیان اینكه جذب نیرو در شهرداری ها در گذشته، غیر كارشناسی بود، گفت: از سال 85 به بعد و در دولت های نهم و دهم با ایجاد تغییرات اساسی در جذب نیرو در شهرداری ها اقدامات مناسبی صورت گرفته است.

اجتمام **9022 ** 1569**



:: برچسب‌ها: جزیره ,
:: بازدید از این مطلب : 330
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، 'ماشاءالله عظیمی' روز چهارشنبه در همایش توانمندسازی اتحادیه های استانی صنایع دستی افزود: با ترویج فرهنگ تعاون و هم اندیشی، می توان بر مشكلات حوزه تولید و عرضه صنایع دستی و سنتی فائق شد.

وی اتحادیه ها و تعاونی ها را مهمترین بازوی توسعه دانست و گفت: در بازار امروز یك فرد یا تشكیلات به تنهایی نمی تواند فعالیت كند، بنابراین باید كارجمعی و گروهی محور كارها قرار گیرد.

به گفته عظیمی، برای حضور موثر و موفق در بازارهای جهانی، نیازمند شناسایی ویژگی ها و بازارهای هدف هستیم.

مدیرعامل بانك توسعه تعاون یادآور شد: نگاه ویژه به سرمایه و كار ایرانی باعث می شود كه صنایع دستی محور كارها قرار گیرد و از تمام ظرفیت های این حوزه استفاده شود.

وی پیشنهاد كرد: در كنار هر نمایشگاهی كه در حوزه های مختلف در ایران و یا خارج از كشور برگزار می شود، غرفه ای نیز مختص به صنایع دستی راه اندازی شود تا هم معرف خواستگاه فرهنگی و هنری ایران باشد و هم به بازدید كنندگان امكان خرید تولیدات هنری را بدهد.

معاون سازمان توسعه تجارت نیز در این همایش گفت: صنایع دستی با دارا بودن بیش از 200 رشته فعال، یكی از ارزآورترین و رونق بخش ترین حوزه ها در زمینه اقتصاد است كه می تواند صادرات كشور را بیش از پیش رونق بخشد.

'بازاری' ادامه داد: برای تحقق این امر باید با جدیت از تعاونی ها و بنگاه های فعال در زمینه تولید صنایع دستی حمایت كرد و با تشویق آنها، زمینه سوددهی این بخش را افزایش داد.

این مقام مسوول خاطرنشان كرد: سال گذشته در زمینه صادرات صنایع دستی، رقم 500 میلیون دلار هدف گذاری شد كه خوشبختانه تحقق یافت. امسال نیز به پیشنهاد رییس سازمان میراث فرهنگی این رقم به یك میلیارد و 500 میلیون دلار افزایش یافت كه این امر نشان دهنده جدیت این حوزه برای رونق صادرات را نشان می دهد.

بازاری همچنین گفت: سازمان توسعه صادرات ایران به عنوان مهمترین سیاستگذار كلان در زمینه صادرات غیرنفتی، گام های مثبتی با همكاری معاونت صنایع دستی میراث فرهنگی برداشته است.

به گفته وی، نبود تعرفه گمرگی مشخص و شفاف یكی از مهمترین چالش های این حوزه است كه به مشخص نشدن یك رقم واحد از صادرات این حوزه منجر می شود.

بازاری، به تشكل سازی و نهادسازی در زمینه تولید صنایع دستی اشاره كرد و گفت: رساندن صنایع سنتی و دستی به بازارهای بین المللی، نیازمند تخصصی خاص است كه در صورت توجه به آن می توان به اهداف مورد نظر رسید.

معاون سازمان توسعه تجارت همچنین پیشنهاد كرد كه بانك توسعه تعاون، ردیفی را به صورت مجزا برای پرداخت تسهیلات به شركت های تولیدی و صادراتی صنایع دستی اختصاص دهد.

فراهنگ ** 9173 ** 1071



:: برچسب‌ها: رودخانه ,
:: بازدید از این مطلب : 333
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا،' محسن قمصری ' روز چهارشنبه در همایش ' ارتقای توان تولید با اتكا به كار و سرمایه ملی' در حاشیه دومین روز برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز،پالایش و پتروشیمی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران ، گفت: اگرچه نیز به حضور آنها در معاملات بورس نفت علاقه داریم، ولی از نظر ما زیرساخت های مناسب برای این كار در بورس كشور هنوز به طور كامل فراهم نشده است.

وی وجود سیستم ها و شبكه های بانكی كه امكان ایجاد ارتباط بین المللی را دارند، همچنین پوشش های بیمه ای و مدیریت ریسك را از جمله مهم ترین زیرساخت های حضور مشتریان خارجی و داشتن بورس نفت بین المللی عنوان كرد وافزود: راه اندازی بورس بین المللی بدون وجود این ملزومات ناموفق خواهد بود.

قمصری با بیان این كه نبود چنین امكاناتی حتی در معاملات فیزیكال نفت نیز ایجاد مشكل می كند، گفت: شركت ملی نفت ایران همواره موافق راه اندازی بورس نفت بوده است و با تمام توان از راه اندازی آن حمایت می كند ولی باید این نكته را مد نظر قرار داد كه برای انجام چنین كاری تنها راه اندازی پوسته بورس كافی نیست.

وی با تاكید بر نقش انكارناپذیر این شركت در تامین بودجه كشور گفت: اگر قرار باشد معاملات نفت در بورس انجام شود، باید شیوه ای برای آن اتخاذ شود كه هزینه ها و فشارها متوجه شركت ملی نفت ایران نباشد.

قمصری با اشاره به هجمه های بین المللی برضد كشور كه در ماه های گذشته بیشتر نیز شده است، تاكید كرد: در این شرایط، بورسی كه زیرساخت های مناسب دارد، می تواند به عنوان ابزاری متفاوت برای فروش نفت باشد و به تامین بودجه های كشور كمك كند.

مدیر امور بین‌الملل شركت ملی نفت ایران درباره عرضه های گذشته نفت در بورس یادآور شد: این عرضه ها اگرچه به اندازه كافی خوب نبوده ولی جسارت لازم را به بخش خصوصی داده است تا وارد معاملات نفت شود.

هفدهمین نمایشگاه بین المللی نفت ایران تا روز جمعه یكم اردیبهشت ماه به كار خود ادامه می دهد.

در این نمایشگاه 315 شركت نفتی خارجی از 44 كشور جهان شركت كرده اند كه از نظر تعداد كشورهای شركت كننده باوجود تحریم های فزاینده وفشارهای غرب نسبت به سال گذشته از رشد 10 درصدی برخوردار است.

تعداد 940 شركت داخلی نیز دراین نمایشگاه آخرین توانمندی ها و دستاوردهای خود را ارایه كرده اند.

اقتصام**2021**1561



:: برچسب‌ها: کانادا , سیاه ,
:: بازدید از این مطلب : 395
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا ، توفان شن كه از ساعتی قبل آنكارا را فرا گرفته است ، موجب اختلال در زندگی مردم این شهر شده است.

به گزارش سازمان هوا شناسی تركیه ، شدت توفان در آنكارا در حال حاضر به 100 كیلومتر در ساعت رسیده است .

بر اثر این توفان شدید سقف های برخی از منازل مسكونی ، تجاری و درختها در پایتخت تركیه از جا كنده شده است.

به گزارش رسانه های تركیه ، توفان شن پرواز هواپیماها به آنكارا را نیز با دشواری مواجه كرده است و ترافیك سنگینی در خیابان های این شهر ایجاد شده است .

به پیش بینی سازمان هوا شناسی تركیه ، توفان و بارش احتمالی شدید باران در این شهر تا ظهر فردا ( پنجشنبه ) به طول خواهد انجامید.

به گفته مسوولان این سازمان ، توفان شدید در كیه كه از صبح امروز آغاز شده است، تا فردا به طول خواهد انجامید.

خاورم**2012** 230** 1506



:: برچسب‌ها: لندن , اتومبیل ,
:: بازدید از این مطلب : 400
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، 'سید شهاب الدین صدر' در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس این مطلب را در پاسخ به تذكر

خلیل حیات‌مقدم نماینده مردم بندر ماهشهر بیان كرد.

این نماینده مجلس در تذكری آیین نامه ای از اقدامات هیات مذاكره كننده ایرانی با گروه 1+5 تشكر و قدردانی كرد و اظهارداشت: نمایندگان مجلس از مردم ایران می‌خواهند به فرمان رهبر معظم انقلاب لبیك بگویند و همانند 12 اسفند گذشته در انتخابات 15 اردیبهشت حماسه‌آفرینی كنند.

وی ‌افزود: پیش و بعداز انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی تخریب‌هایی انجام شد و اتفاقاتی نیز رخ داد كه من جز بی‌دینی نمی‌توانم نامی برای این نوع رفتارها بگذارم.

نماینده مردم بندر ماهشهر در مجلس ادامه داد: برخورد مجلس با موضوع سه هزار میلیارد تومان اختلاس بسیار خوب بود، در این موضوع نمایندگان اولین ورود را داشتند و از قوه قضاییه خواستند تا قاطعانه در این زمینه رفتار كند و با خاطیان درهر مقام و منصبی كه هستند، برخورد لازم را انجام دهد.

حیات مقدم از قوه قضاییه خواست تا در این تخلف میلیاردی شفاف‌سازی كند چراكه مردم، همه نمایندگان را در این پرونده شریك و متهم می‌دانند.

وی تصریح كرد: دادگاه بررسی این تخلف در حال فعالیت است و متهمان را هم احضار كرده‌ و با هر كسی كه متهم بوده برخورد شده است ولی باز هم تخریب‌ها ادامه دارد.

سیدشهاب‌الدین صدر كه ریاست ساعات پایانی جلسه علنی امروز مجلس را بر عهده داشت، در پاسخ به تذكر وی گفت: مجلس از ابتدا برخورد خیلی قاطع و محكمی در این زمینه داشت و درخواست همه نمایندگان هم این بود كه با افراد خاطی در هر جایگاهی كه هستند، در چهارچوب قانونی برخورد شود.

وی ادامه داد: متأسفانه نحوه اطلاع‌رسانی در این رابطه یك سوء‌تفاهمی ایجاد كرد؛ وقتی می‌گویند 5نفر از نمایندگان مجلس در این پرونده درگیر هستند، قاعدتا 290 نفر نماینده زیر‌سؤال می‌روند.

نایب رییس دوم مجلس تاكیدكرد: بر همین اساس‌، درخواست ما این است كه دستگاه قضایی به صورت شفاف اطلاع‌رسانی كند تا از اكثریت قاطع نمایندگان كه ارتباطی با این اختلاس نداشتند، رفع اتهام شود و با افراد خاطی هم برخورد لازم انجام شود.

سیام**9121**9132



:: برچسب‌ها: سفر , بهار , شب ,
:: بازدید از این مطلب : 371
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرنگار ایرنا، دكتر 'فرشته روح‌افزا' صبح چهارشنبه در همایش ' زن در دنیای غرب' در جمع دانشجویان دانشكده علوم پزشكی در فرهنگسرای وكیلی نیشابور، افزود: اسلام به حقوق زن و مردم به‌صورت عادلانه و منطقی توجه كرده و تنها دینی كه برای تمام موجوادت حقوقی را قرار داده، دین مبین اسلام است.

او اظهار داشت: اسلامی فكر نكردن موجب این شده است كه به زن نگاه حقیرانه و لذت‌جویانه‌ای در جوامع صورت گیرد.

وی حجاب را باعث جلوگیری از نگاه‌های هرزه و مصونیت زنان عنوان كرد و گفت: اعتماد به نفس زن، حجاب یقینا بیشتر از زن بی‌حجاب است.

او خاطرنشان كرد: دنبال غرب رفتن برای جوانان مسلمان جای تأسف دارد ، از این جهت كه مگر اسلام حرفی برای گفتن ندارد كه بعضی جوانان ما به دنبال فرهنگ غرب حركت می‌كنند.

وی یادآور شد: هم‌اكنون قاچاق زن به عنوان یكی از پردرآمدترین اقتصادهای دنیاست و به زن به عنوان یك كالای تجارتی نگاه می‌شود.

وی نگاه شهوانی، تبلیغاتی و توهین غرب به زن در ابعاد مختلف شخصیتی را تظلم به كرامت انسانی زن دانست.

این استاد دانشگاه منچستر انگلستان اضافه كرد: 20 میلیون انسان در دنیا پدر خود را نمی‌شناسند و این جای تأسف فراوان دارد.

روح‌افزا گفت: آمارهای موجود از كودك‌آزاری، ضرب و شتم و تجاوز جنسی به كودكان و نوجوانان در غرب، انحطاط فرهنگی این كشورها را نشان می‌دهد كه این موضوع به علت عدم توجه به كرامت زن و آزادی شهوانی در غرب است.

وی ممانعت از حجاب و توهین و تمسخر زنان مسلمان در غرب را نشان از عدم آزادی در این كشورها بیان كرد.

وی اظهار داشت:زمانی كه در غرب از توجه اسلام به زن و فلسفه حجاب صحبت می‌شود، بسیاری از زنان فرهیخته غربی علاقه‌مند به اسلام شده و این توجه اسلام به زن را ستایش می‌كنند.

او آمار بالای سقط جنین، كشتن فرزندان خردسال توسط مادران، آمار بالای زنان و مردان مجرد و معرفی پدران مختلف به فرزندان توسط مادران همه ریشه در انحطاط بنیاد خانواده در غرب دارد.

7500/659/330



:: برچسب‌ها: باغ , چشم انداز , سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 356
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers


:: برچسب‌ها: تایوان ,
:: بازدید از این مطلب : 325
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آسیای مرکزی، "سهراب اسماعیل‌اف"فعال حقوق بشر از کشور ازبکستان اعلام کرد که موقعیت سیاسی و اجتماعی در قرقیزستان خطر ایجاد درگیری در جنوب این کشور را هشدار می‌دهد.



:: برچسب‌ها: سفر , خیابان , غذا ,
:: بازدید از این مطلب : 343
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، سیدجلال یحیی‌زاده نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی امروز سه شنبه طی تذکری به بند 6 و 8 ماده 23 و همچنین بند 11 ماده 23 استناد کرد و اظهار داشت: طی چند هفته اخیر گرانی‌ها از سبزی و میوه گرفته تا گوشت و لبنیات و مصالح ساختمانی و لوازم منزل بیداد می‌کند.



:: برچسب‌ها: گربه , توکیو , زن ,
:: بازدید از این مطلب : 354
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از فایننشال تایمز، آمریکا و ژاپن به طور فزاینده ای تحت تاثیر افزایش بهای جهانی نفت قرار گرفته اند زیرا تولید کنندگان نفت عضو اوپک دیگر مثل گذشته تمام کالاهای مصرفی خود را را از آنها خریداری نمی کنند. این موضوع روند تجاری ای را که قبلا به جبران افزایش هزینه های بزرگترین مصرف کنندگان انرژی جهان کمک می کرد، وارونه ساخته است.



:: برچسب‌ها: چشم انداز ,
:: بازدید از این مطلب : 345
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرگزاری فارس، فرهاد مجیدی پس از دیدار پرسپولیس و الغرافه قطر درحالی که قصد خروج از ورزشگاه را داشت با سؤالات خبرنگاران مواجه شد و در پاسخ به آنها ضمن عذرخواهی تاکید کرد که هیچ حرفی برای گفتن ندارد.



:: برچسب‌ها: آب , ظروف چینی , د ,
:: بازدید از این مطلب : 355
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرنگار اقتصادی فارس، شرکت همراه اول که نخستین مجمع سالانه بعد از حضور در فرابورس را  6 اردیبهشت سال پیش با تقسیم 500 تومانی سود برای هر سهم برگزار کرد، صبح فردا دومین مجمع خود را تشکیل خواهد داد تا زمینه تشکیل مجمع شرکت مخابرات (سهامدار اصلی همراه اول) در اردیبهشت فراهم شود.



:: برچسب‌ها: گل , پارک , مدل ,
:: بازدید از این مطلب : 323
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، مصطفی کواکبیان نماینده مردم سمنان و عضو فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) در تذکری با استناد به ماده 176 آئین‌نامه داخلی مجلس اظهار داشت: بهتر است هیئت رئیسه ترتیبی دهد که تذکرات نمایندگان به موقع مطرح شود.



:: برچسب‌ها: موسیقی , زنده ,
:: بازدید از این مطلب : 368
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers
علی مطهری، نماینده مجلس شورای اسلامی ایران

علی مطهری گفته است که برخی از استیضاح کنندگان "فریب" خوردند و "خام" شدند

علی مطهری، نماینده مجلس ایران بار دیگر بر استیضاح وزیر کار در صورت باقی ماندن سعید مرتضوی در ریاست صندوق تامین اجتماعی تاکید کرده است.

وزیر کار ایران قرار بود روز یکشنبه به دلیل سپردن مدیریت این صندوق به آقای مرتضوی استیضاح شود، اما غلامعلی حداد عادل و احمد توکلی از نمایندگان مجلس، پیش از آغاز استیضاح، به نمایندگان گفتند که آقای مرتضوی قول داده که از سمت خود کناره گیری کند.

پس از این بود که نمایندگان امضا کننده طرح استیضاح، امضای خود را پس گرفتند و استیضاح از دستور کار مجلس خارج شد. اما رسانه های دولتی ایران بلافاصله از قول محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری که برای شرکت در جلسه استیضاح و دفاع از وزیر راه به مجلس رفته بود، نقل کردند که دولت هیچ قولی در مورد استعفای آقای مرتضوی به مجلس نداده است.

نمایندگانی که طرح استیضاح را امضا کرده بودند، انتصاب آقای مرتضوی را "بر خلاف مصالح کشور و معارض قانون و آسیب زننده به منافع ۳۳ میلیون کارگر زحمت‌کش و خانواده‌های آنان" می دانستند.

آقای مطهری امروز ۲۹ فروردین به خبرنگاران گفته است که خبرهای مختلفی در مورد سعید مرتضوی وجود دارد.

او گفت که اگر آقای مرتضوی سر کار خود حضور یافته باشد، جا دارد استیضاح وزیر کار دوباره مطرح شود.

این در حالی است که خبرگزاری فارس به نقل از یک منبع آگاه در سازمان تامین اجتماعی گفته است که آقای مرتضوی به این سازمان نرفته و به زودی سرپرست جدید آن مشخص خواهد شد.

این منبع گفته است با وجود این که استعفای آقای مرتضوی پذیرفته نشده، اما او بر کناره گیری خود تاکید می‌کند.

خبرگزاری فارس در حالی به نقل از منبع خود بر "قول شرف" سعید مرتضوی برای کناره گیری تاکید کرده که حسن ضابطی، مشاور فرهنگی و رسانه ای صندوق تامین اجتماعی، روز پیش در مصاحبه با خبرگزاری دانشجویان ایران-ایسنا، "قول شرف" سعید مرتضوی در این خصوص را کذب خوانده و گفته بود این گونه الفاظ برای "فضاسازی سیاسی" مطرح می‌شود.

تاکید بر استیضاح

سعید مرتضوی

انتصاب سعید مرتضوی به عنوان مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی انتقادهای گسترده‌ای را در میان نمایندگان به دنبال داشت

علی مطهری با بیان این که هنوز به طور قانونی، فرصت برای استیضاح وزیر کار در مجلس هشتم وجود دارد، گفته است که علت طرح مساله استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نوع رفتار و عملکرد سعید مرتضوی در مسئولیت‌های گذشته او بوده و این سئوال را مطرح کرده که "چطور استیضاح کنندگان به قول او اعتماد کردند؟"

او گفته است برخی از استیضاح کنندگان، "فریب" خوردند و "خام" شدند.

پس از انتخابات سال ۸۸ ریاست جمهوری و وقایع بازداشتگاه کهریزک که به کشته شدن تعدادی از معترضان بازداشت شده انجامید، سعید مرتضوی، که دادستان تهران بود، از سمت خود برکنار شد و از قوه قضائیه به دولت رفت.

دولت آقای احمدی نژاد او را ابتدا به ریاست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سپس به ریاست صندوق تأمین اجتماعی منصوب کرد.

این انتصاب انتقادهای گسترده‌ای را در میان نمایندگان به دنبال داشت.

محمد دهقان، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی روز شنبه این هفته، دولت محمود احمدی نژاد را متهم کرده بود که با ایجاد "چالش‌های" جدید، درصدد فرار از پاسخگویی است.

آقای دهقان در باره انتصاب سعید مرتضوی به ریاست سازمان تامین اجتماعی گفته بود: "این فرد شایستگی هیچ مسئولیتی را ندارد و نباید در پست های کلیدی و مهم قرار گیرد."



:: برچسب‌ها: کودک , قرمز ,
:: بازدید از این مطلب : 363
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش فارس به نقل از روزنامه دیلی‌تلگراف، اتحادیه حمل و نقل ریلی و دریایی انگلیس که بیش از 1000 کارمند قراردادی در مترو لندن دارد اعلام کرد اعضای این اتحادیه روز سه‌شنبه هفته آینده اعتصاب و تظاهرات خود را آغاز خواهند کرد و این اعتصاب تا جمعه ادامه خواهد داشت.



:: برچسب‌ها: پرنده , توکیو , استرالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 368
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان صنایع کوچک، فخراله مولایی افزود: با نامگذاری هوشمندانه مقام معظم رهبری در سال جاری به عنوان سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی تکلیف و مسئولیت بزرگی بر دوش جهادگران بزرگ عرصه صنعت گذاشته شده است.



:: برچسب‌ها: دختر , تصویر , سیاه ,
:: بازدید از این مطلب : 362
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، "مسعود حسینی"، لحظاتی پس از حمله انتحاری عاشورای سال 1390 در منطقه "مرادخانی" شهر کابل، تصاویری از این حادثه تهیه کرد که شهرت جهانی یافت.



:: برچسب‌ها: دوچرخه , جشن تولد , روز ,
:: بازدید از این مطلب : 466
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرگزاری شین هوا از نایروبی، كمال اسماعیل سعید سفیر سودان در كنیا گفت كشورش مطمئن است كه روند میانجی گری اتحادیه آفریقا در مناقشه میان سودان و سودان جنوبی منجر به توافق مسالمت آمیز در راستای پایان دادن به تنش ها میان دو كشور خواهد شد.

سفیر سودان در كنیا به خبرنگاران گفت: به میانجی گری اتحادیه آفریقا در این تنش میان سودان و سودان جنوبی مطمئن هستیم و از موضع گیری این اتحادیه نسبت به مناقشه میان دو كشور قدردانی می كنیم.

موضع اتحادیه آفریقا پایان دادن به تنش ها میان دو سودان بوده است.

عامل تنش اخیر میان سودان و سودان جنوبی به یكسری مسائل حل نشده میان دو كشور از زمان استقلال سودان جنوبی مربوط می شود.

سفیر سودان در كنیا خاطر نشان كرد لزومی ندارد كه دو كشور به دنبال تشدید تنش ها در زمانی كه باید از منابع خود برای تامین امنیت و نیازهای مردمانشان استفاده كنند، باشند.

وی خواستار اقدامات بیشتر از سوی جامعه جهانی برای خروج سودان جنوبی از منطقه هجلیج با هدف كاهش تنش ها میان دو كشور شد.

وی خاطر نشان كرد: وقوع هر نوع جنگ میان سودان و سودان جنوبی نه تنها برای سودانی ها بلكه برای كل منطقه بد است.

مترجمام**9234** 1506



:: برچسب‌ها: استرالیا , اتومبیل ,
:: بازدید از این مطلب : 350
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

علی‌اصغر یوسف‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: در جلسه امروز کمیسیون تلفیق، سقف فروش اوراق مشارکت توسط دولت، شرکت‌های دولتی و شهرداری‌ها 25 هزار میلیارد تومان تصویب شد که از این رقم، سهم دولت 5 هزار میلیارد تومان، شرکت‌های دولتی 15 هزار میلیارد تومان و شهرداری‌ها 5 هزار میلیارد تومان است.



:: برچسب‌ها: حیوانات , اتومبیل ,
:: بازدید از این مطلب : 402
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به نظر می رسد كه قصه مذاكرات با نیروهای شورشی در افغانستان طولانی تر از آنچه تصور می شد باشد. ماجرای مذاكرات كه تقریبا از سال های 2004 و 2005 آغاز شد در سال 2011 به اوج خود رسید. اكنون دو حلقه برای حل بحران افغانستان از طریق مذاكره با گروههای مخالف باز شده است. در حالی كه امریكا در یك سوی مذاكره قرار دارد دولت كابل دریچه ای جدید و مجزا گشوده است. بر این اساس یكشنبه 27 مهر (15 آوریل) با ورود هیئتی از حزب اسلامی افغانستان به كابل، دور جدیدی از مذاكرات این حزب با برخی از جناح‌ها و چهره‌های مطرح افغان آغاز شد. سرپرستی هیئت حزب اسلامی را 'غیرت بهیر' داماد 'گلبدین حكمتیار' به عهده دارد و این هیئت به دعوت 'شورای عالی صلح افغانستان' وارد كابل شده است. گلبدین حكمتیار كه گفته می شود اكنون در مكان نامعلومی است ریاست حزب اسلام را بر عهده دارد.

مذاكرات به طور رسمی بین هیئت حزب اسلامی افغانستان و شورای عالی صلح آغاز و به مدت 2 روز ادامه خواهد داشت. از تلاش حزب اسلامی برای ورود به مذاكره تفسیر های متعددی منتشر شده است. برخی از تحلیل ها معتقد به تلاش حكمتیار برای اخلال در مذاكرات قطر و تحلیل های دیگر معتقد به تلاش این گروه برای خروج از انزوا است.

فهم روند جاری در مذاكرات صلح افغانستان

----------------------------------------------------

در زمان حاضر دو حلقه برای مذاكره با نیروهای شورشی در افغانستان ایجاد شده است. حلقه اول مذاكرات امریكایی – محور است كه قطر به مركز رفت و آمد های دیپلماتیك برای حلقه اول تبدیل شده است.

هرچند كه در ابتدا مقامات افغان پس از تعیین قطر به عنوان پایگاهی جهت تاسیس یك دفتر سیاسی برای طالبان مخالفت كردند و سفیر افغانستان را از آن كشور فراخواندند اما اكنون با دریافت مشوق های جدید متمایل به همكاری با امریكا و بازی در زمینی شده اند كه قاعده، بازیگر و اصول آنرا ایالات متحده تعریف می كند. اخیرا 'زلمی رسول' وزیر خارجه افغانستان به قطر سفر كرد. اهداف اصلی از گفتگو زلمی رسول و مقامات قطر، تحكیم روابط دوجانبه، مشورت در زمینه چگونگی پیشبرد مذاكرات صلح با طالبان و بازدید از دفتر سیاسی طالبان اعلام شد.

مذاكرات حلقه اول یا امریكایی – محور پس از گذشت دو ماه از آغاز آن در دی ماه ( ژانویه 2012) یك ماه پیش در تاریخ 25 اسفند (15 مارس) متوقف شد. طالبان دلیل این امر را پیش كشیدن موضوعات مختلف از طرف امریكا عنوان كرد اما واشنگتن كیاست و زیركی خاص سیاست امریكایی را به كار برد یعنی با اعطای مشوق توانستند رضایت دو بازیگر ناراضی در مذاكرات را جلب نمایند. مشوق های واگذار شده از طرف امریكا عبارتست از: 1- واگذاری مسئولیت برخی از زندانها به نیروهای افغان 2- واگذاری مسئولیت عملیات های شبانه 3- موافقت با انتقال برخی از افراد طالبان از زندان گوانتانامو به قطر به عنوان رایزن طالبان.

چند سالی بود كه عدم تحقق و یا عدم واگذاری مشوق های اول و دوم باعث نارضایتی شدید مردم و سپس مقامات افغان شده بود. شكنجه، بازرسی های شبانه، كشتار برخی از مردم بی گناه و در نهایت از بین بردن آرامش مردم افغان كه با هدف مبارزه با نیروهای شورشی انجام می شد، در ابتدا اعتراضات گسترده ای را در بین مردم افغانستان دامن زده بود. در مرحله دوم با توجه به نارضایتی مردم افغانستان و مشاهده دخالت نیروهای خارجی در امور داخلی به خصوص مداخله در مدیریت زندانهای افغانستان، نوعی از حس درماندگی، وابستگی و استثمار در بین مقامات افغان ظاهر شد كه واكنش عملی و تلاش همه جانبه را كه - شامل دولت و مجلس افغانستان می شد- در برمی گرفت.

حس ناسیونالیستی افغانها سبب شد كرزای به صراحت و به شدت نسبت به اقدامات امریكا اعتراض كند. دقیقا همین اوضاع طالبان را به این نتیجه رساند كه مذاكره با دولت افغانستان بی فایده است زیرا طالبان با تعیین امریكا به عنوان طرف اصلی در مذاكرات می تواند به نتایجی دست یابد كه ضمانت اجرای آن بیشتر خواهد بود. همچنین گروههایی از طالبان اعلام كردند كه مذاكره با امریكا به تنهایی راهگشا نیست لذا به فعالیت نظامی نیز ادامه خواهند داد.

این اوضاع امریكا را به این نتیجه رساند كه با اعطای سه امتیاز و مشوق ذكر شده می تواند در درجه اول نارضایتی افغانها را از بین ببرد به عبارتی برای ارتقای چهره امریكا و مهیا كردن زمینه حضور امریكا در افغانستان پس از سال 2014 بستر های لازم را فراهم كند. از سویی امریكا با اعطای این سه مشوق می تواند دولت افغانستان را به عنوان محصول فعالیت های 10 ساله خود در افغانستان مسئولیت پذیرتر و تواناتر نشان دهد. حتی با قرار دادن طالبان در برابر دولت افغانستان می تواند نسبت به حوادث غیر قابل كنترل این كشور شانه خالی كند. همچنین با این اقدام امریكا می تواند طالبان را به این نتیجه برساند كه مقدمات شرط طالبان مبنی بر 'خروج نیروهای خارجی از افغانستان' در حال تحقق است و یا زمینه را برای دور جدید مذاكرات فراهم نماید. در این رابطه پس از وقفه در مذاكرات طالبان و امریكا 'جیمز كننگهام' معاون سفیر امریكا در كابل بار دیگر آمادگی خود را برای گفتگوها با طالبان برای پایان دادن به خشونت ها در افغانستان اعلام كرد.

حلقه دوم مذاكرات حلقه ای است افغان- محور یعنی ترتیبات آن از قبیل برنامه ریزی زمان، مكان و آماده ساختن بسترهای مورد نیاز بر عهده افغانها است . نوع برخورد امریكا، انتظارات برخی از گروههای افراط و نیازهای ذاتی دولت كابل – همانند هر دولت دیگری- سبب شده دریچه دومی برای مذاكرات باز شود. بازیگران این بخش را دولت كابل و حزب اسلامی حكمتیار تشكیل می دهند. برخورد امریكا با موضوع مذاكرات صلح و نادیده گرفتن دولت افغانستان و حزب اسلامی حكمتیار سبب شد هم كابل و هم حكمتیار به دنبال كسب جایگاهی باشند كه دستیابی به آن را حق خود می دانند. دولت كابل معتقد است كه باید نقطه كانونی مذاكرات باشد. همچنین حكمتیار به عنوان ضلع سوم مثلث گروههای افراط در افغانستان شامل گروه ملاعمر و شبكه حقانی محسوب می شود لذا می خواهد در مذاكرات سهمی داشته باشد.

حزب اسلامی در این اواخر طرحی 17 ماده ای ارایه كرده است كه براساس آن، آینده سیاسی افغانستان را از منظر این حزب می توان ترسیم كرد. ماده اول این طرح،‌ بیانگر اساسی ترین چالشی است كه طی چندسال گذشته مانع اصلی مذاكرات صلح محسوب می شد. این ماده می خواهد خروج نیروهای خارجی از افغانستان بر اساس زمانبندی توافق شده بین دولت افغانستان و خارجی ها عملی شود. عین حالی كه این ماده نكته تازه ای مطرح نمی كند، بار سنگینی بر دوش دوطرف آمریكا و دولت افغانستان قرار نمی دهد؛ زیرا بر همان امری تاكید می كند كه قبلا دولت افغانستان و كشورهای خارجی دارای نیروی نظامی بر آن توافق كرده اند؛ بنابراین به لحاظ سیاسی می توان از این ماده، نوعی همسویی و همگرایی میان حزب اسلامی و توافق انجام شده میان دولت و نیروهای خارجی را استنباط كرد. بر اساس ماده 2 نیروهای خارجی تا زمان خروج كامل از افغانستان، شهرها و مناطق مسكونی را ترك كنند و در پایگاه های خود مستقر شوند. این خواسته ای است كه دولت افغانستان نیز به صورت ضمنی خواستار عملی شدن آن است اما تا كنون به صورت رسمی و جدی میان دو طرف، مطرح نشده است.

طرح حزب اسلامی می تواند به دولت كرزای این بهانه را بدهد تا آن را به عنوان یك مانع جدی در برابر تحقق صلحی كه دولت سال هاست به دنبال آن است با آمریكایی ها در میان بگذارد و به نظر نمی رسد عملیاتی كردن این امر به لحاظ استراتژیك برای خارجی ها كار سنگین و پرهزینه ای باشد. براساس ماده 3 تامین امنیت به نیروهای افغان سپرده شود و نیروهای خارجی حق اجرای عملیات نظامی را نداشته باشند. بر اساس ماده 4 اختیارات حكومت كنونی به حكومت موقت كه برای همه طرف ها قابل قبول باشد، داده شود. اما اگر افغان ها بر سر تشكیل حكومت موقت به توافق نرسند، انتخابات زیر نظر حكومت كنونی برگزار شود به شرط اینكه ساختار حكومت كنونی تغییر كند. براساس این ماده، حكومت كنونی صالح به اداره امور مملكت نیست و باید دستخوش تغییراتی شود كه برای همه طرف ها قابل قبول باشد.

مقایسه دو حلقه در مذاكرات صلح افغانستان

---------------------------------------------------

در مقایسه حلقه اول و دوم باید گفت كه حلقه دوم در واكنش به حلقه اول یعنی مذاكرات افغان – محور در واكنش به مذاكرات امریكا – محور به عنوان تفاوت اول شكل گرفته است. تفاوت دوم آنست كه برخلاف حلقه اول، موضع ضعف در حلقه دوم بارز است. توان اجرایی كردن نتایج مذاكرات برای حلقه اول بسیار آسانتر از حلقه دوم است زیرا واجد تمامی ابزارها و بایسته های لازم می باشند. همچنین حكمتیار و دولت كابل هر دو بازیگران ضعیفی هستند.

حكمتیار به عنوان یكی از گروههای افراطی كه در مقایسه با گروههای موازی خود منعطف تر است از طرف شبكه حقانی، ملاعمر و امریكا كمتر به بازی گرفته می شود. همین ویژگی حكمتیار را به گروه همیشه در دسترس برای مذاكرات تبدیل كرده است كه همواره تلاش می كند قدرت خود را از هر طریق ممكن افزایش دهد. گاهی منافع این گروه ایجاب می كند كه به اقدامات خشن دست بزند برای مثال گفته می شود كه در دوران حكومت دكتر نجیب الله، نیروهای حكمتیار روزانه 3 هزار موشك به سمت كابل پرتاب می كردند كه نتیجه آن كشته شدن 20 هزار تن از مردم بی گناه بود.

* نتیجه گیری

-------------------

به عنوان نتیجه باید گفت كه آینده كلی دو حلقه ایجاد شده برای مذاكره با گروههای افراط همچنان در ابهام قرار دارد. همانطور كه به نظر نمی رسید زمان مذاكرات صلح به این اندازه طولانی گردد، اكنون نمی توان نتایج مشخصی برای مذاكرات تعیین كرد اما آنچه قابلیت پیش بینی دارد آنست كه رویكرد حكمتیار با دیگر گروهها متفاوت است. اكنون حزب اسلامی حكمتیار كمتر به دنبال استفاده از ابزارهای نظامی است و تمایل بسیاری به كسب قدرت از طریق مذاكره دارد. در حالی كه گروههای دیگر هنوز فاز نظامی را گزینه فعال روی میز می دانند. عملكرد این گروهها موید این موضوع است.

تركیب نتایج دو حلقه نیز پیش بینی را دشوار می سازد. یعنی اگر توافق دولت كابل در تضاد با توافق امریكا و طالبان قرار گیرد مشخص نیست كه برونداد این دو موضوع چه خواهد شد. نتیجه جزئی قابل پیش بینی آنست كه انعطاف پذیر بودن حكمتیار و مدعی بودن دیگر گروههای افراط، زمینه را برای تحقق ایده های شبكه حقانی و گروه ملاعمر مساعد تر خواهد كرد و از آنجایی كه حزب اسلامی اكنون گروهی است كه توان نظامی آن بسیار ضعیف و ناچیز است، گروههای دیگر قدرت چانه زنی بیشتری خواهند داشت و در اجرای خواسته های خود موفق تر خواهند بود.

تحقیق**م.پ**1358



:: برچسب‌ها: شهری ,
:: بازدید از این مطلب : 306
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرنگار جامعه فارس، بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور، به سبب افزایش سرعت وزش باد روی عراق پیش‌بینی می‌شود که از عصر امروز و فردا گرد و خاک در مناطق مرزی استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان منجر به کاهش دید و کیفیت هوا شود.



:: برچسب‌ها: استرالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 332
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا» و به نقل از روابط عمومی فدراسیون وزنه‌برداری، کاظمی‌نژاد که در رکوردگیری 16 فروردین‌ماه تیم ملی با حدنصاب مجموع 401 کیلوگرم، ضمن شکستن رکوردهای شخصی خود بالاتر از بهادر مولایی و همایون تیموری، دیگر سنگین وزن‌‌های جوان اردوی تیم ملی ایستاده بود، در جریان تمرینات روزهای گذشته دچار آسیب‌دیدگی زانو شد تا با تشخیص پزشکان مبنی بر عمل جراحی، شانس حضور در مسابقات جهانی گواتمالا را از دست بدهد.



:: برچسب‌ها: مردم ,
:: بازدید از این مطلب : 305
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس؛ محمد تقوی در چهارصد و پنجاه‌و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران درباره آبگرفتگی برخی ایستگاه‌های خط 4 مترو، اظهار داشت: به دلیل اینکه هنوز در حادثه قرار داریم طبعا گزارش نهایی و حتی گزارش نسبی و برآورد درست را نمی‌‌توان ارائه داد چرا که هر لحظه ممکن است تغییر کند.



:: برچسب‌ها: ژاپن , کلیسا , روز تعطیل ,
:: بازدید از این مطلب : 359
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، در نخستین ساعات روز شنبه گذشته، مهاجمان با مسدود کردن مسیرهای منتهی به این زندان، 2 ساعت این محل را در محاصره خود داشتند.



:: برچسب‌ها: قدیمی , عکس ,
:: بازدید از این مطلب : 368
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، دفتر مطبوعاتی وزارت کشور افغانستان امروز با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در جریان عملیات‌های مشترک نیروهای افغان و ناتو در ولایات "غزنی"، "خوست" و "قندهار" یک شبه‌نظامی کشته و هفت تن آنان دستگیر شدند.



:: برچسب‌ها: لندن , دوستان , کالیفرنیا ,
:: بازدید از این مطلب : 336
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

حجت الاسلام والمسلمین 'غلامحسین محسنی اژه ای' روز دوشنبه 21 فروردین در نخستین نشست خبری خود با خبرنگاران در سال جدید به موضوع های مختلفی پرداخت،‌ ولی تعدادی از رسانه ها و روزنامه ها بنا به مواضع خود و به شكل زنجیره ای تنها به برجسته سازی بخش هایی از آن مبادرت كرده اند.

ازجمله محورهای موضوعی سخنان ایشان كه ظاهرا بسیار مورد استقبال برخی از رسانه ها و روزنامه ها قرار گرفت، مربوط به متهمان پرونده فساد مالی بزرگ مالی و احكام قضایی 'فائزه هاشمی'، 'علی اكبر جوانفكر' و 'حمید بقایی'، 'سعید مرتضوی' و حتی شخص پرتاب كننده كفش به رییس جمهور می باشد.

محسنی اژه ای در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در خصوص احكام 'علی اكبر جوانفكر' و 'حمید بقایی' نیز اظهار داشت: احكام آقایان جوانفكر و بقایی قطعی شده است و در مرحله اجرای احكام است .

وی درباره صدور قرار منع تعقیب برای 'سعید مرتضوی' نیز ضمن تاكید بر این كه پرونده این قضیه اكنون باز و در حال رسیدگی است گفت: قرار منع تعقیب برای ایشان صادر شده و به دادگاه رفته و دادگاه با شكایت شاكی ها قرار منع تعقیب را لغو كرد و این پرونده به دادسرا برگشت، اما با بررسی انجام شده مشخص شد كه به جز معدودی، تقریبا تمامی روزنامه ها تیتر سخنان اژه ای را در صفحه نخست خود و ادامه آن را در صفحات داخلی (بیشتر صفحه دوم) منعكس كرده اند. از این میان روزنامه های 'ابتكار'، 'آفرینش' و 'ابتكار' هم تیتر و هم ادامه مطلب را در صفحه یك داشته اند.

شرق تنها روزنامه ای بوده است كه موضوع فوق را در قالب تیتر یك خود منتشر كرده است.

3 روزنامه 'جوان'، 'كیهان' و 'اطلاعات' تنها مواردی بوده اند كه سخنان اژه ای را در صفحه هایی به غیر از صفحه نخست منعكس كرده اند.

اغلب روزنامه های مورد بررسی در تیتر مطالب مربوطه به 'ارتباط چند معاون وزیر به تخلف بزرگ بانكی' اشاره كرده اند.

نكته دیگر آن كه روزنامه همشهری در كل مطلب خود (چه تیتر و چه توضیح آن) هیچ اشاره ای به نام آقای جوانفكر نكرده است.

به نظر می رسد از بین تیتر روزنامه های مورد بررسی، تیتر روزنامه 'حزب الله' تند تر بوده است: 'محاصره قضایی دولت'.

**واكنش شدید دادستان كشور به انعكاس غیرواقعی و جهت دار اظهاراتش

-----------------------------------------------------------------------------------

سخنگوی قوه قضاییه در واكنش و انتقاد به نحوه انعكاس گزینشی و گاها غیرواقعی نشست خبری اخیر خود، روز چهارشنبه 23 فروردین رسانه‌ها را به دقت و امانتداری و احساس مسئولیت در انعكاس اخبار توصیه كرد.

به گزارش اداره كل روابط عمومی و تشریفات قوه قضاییه حجت الاسلام و المسلمین 'غلامحسین محسنی اژه ای' اظهار داشت: تردیدی نیست كه انعكاس درست و صحیح اخبار موجب افزایش اطلاعات عمومی می‌شود و اگر عكس آنها صورت گیرد چه بسا موجب تنش و تشویش اذهان عمومی و بی‌اعتمادی به رسانه و اسباب زحمت برای مسوولین رسانه‌ شود.

دادستان كل كشور با اشاره به تیتر مطالب برخی روزنامه‌ها و انعكاس نشست اخیر خبری خود اظهار داشت: بعضی از تیترهایی كه تعدادی از روزنامه‌ها درج كرده بودند خلاف واقع بوده و چنین مطالبی اصلاً صحت نداشته و بیان نشده بود.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه ای بیان داشت: اینگونه تیترها و اخبار هم برای مردم و هم برای رسانه موجب زحمت می‌شود.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: با تیتر درشت عكس انداخته‌اند كه «حكم زندان جوانفكر، بقایی و فائزه هاشمی اجرا می‌شود» البته این مطلب را كه این افراد زندانی می‌شوند از قول بنده نگفته‌اند، و در كنار متن هم آورده‌اند «چند معاون وزیر به زودی محاكمه می‌شوند» وقتی مخاطب مطلب را می‌خواند برداشت او از خبر اینگونه است كه همه این مطالب مربوط به بنده است.

وی با اشاره به پرونده بقایی اظهار داشت: «آقای بقایی پرونده كیفری ندارد تا حكم زندان اجرا شود» بنابراین مطلب كاملاً خلاف است و اگر آن فرد درصدد شكایت برآید می‌تواند از این روزنامه شكایت كند و متأسفانه خبر به گونه‌ای انعكاس یافته كه انگار از سوی من نقل قول شده است.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به روزنامه دیگری گفت: در تیتر این روزنامه آمده است: «محاكمه چند معاون وزیر در ارتباط با اختلاس» و متأسفانه بازهم به صورت خلاف انتشار یافته است.

وی افزود: به طور دائم در نشست‌های خبری تأكید كرده‌ام در این پرونده اصلاً تاكنون بازپرس از ابتدا تا به امروز اتهام اختلاس را به فردی تفهیم نكرده است و به تعدادی از متهمین عنوان «اخلال در نظام اقتصادی كشور» و یا مشابه آن تفهیم شده است.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای افزود: در بیان بنده چند معاون وزیر مطرح نشده است و در پاسخ به آن خبرنگار گفته شد؛ از همین 32 متهمی كه كیفرخواست برای آنان صادر شده است، برخی از آنها معاون وزیر هستند و موضوع اختلاس هم اصلاً در نشست اخیر بیان نشده است.

سخنگوی قوه قضاییه تأكید كرد: از رسانه‌ها می‌خواهم در انعكاس مطالب دقت لازم را داشته باشند و با تیترهای غیرواقع موجب تشویش و حیرت اذهان عمومی نشوند كه نیاز به توضیحات بعدی باشد.

وی با این توضیح كه نسبت به این مطالب می‌شود شكایت كرد، گفت: چنانچه فردی كه از او در برخی رسانه‌ها نام برده شده است، بخواهد می‌تواند شكایت كند.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به پرونده بقایی گفت: این پرونده كیفری نیست و موضوعی در دیوان عدالت اداری است و سیر قانونی خود را طی می‌كند و مطلقاً بحث كیفری و اجرای زندان در آن مطرح نیست.

**بازتاب انتقادات دادستان كل كشور از عملكرد غیرحرفه ای رسانه ها

------------------------------------------------------------------------------

انتقادات سخنگوی قوه قضاییه برخلاف اظهارات قبلی وی این بار تقریبا با سكوت رسانه ها مواجه شد. از بین روزنامه های مورد بررسی تنها چند روزنامه با بازتاب این انتقادات پرداخته اند.

همچنین با توجه به قانون و عرف روزنامه نگاری كه معمولا هر مطالب در قالب توضیح(اعم از انتقاد، تكذیب، تصحیح) باید در همان صفحه و با همان انداره مطلب پیشین منتشر شود، همین چند روزنامه نیز این بار اظهارات اژه ای را در صفحاتی به غیر از صفحه نخست و بسیار مختصر منتشر كرده اند.

در این میان تنها روزنامه ایران اظهارات اژه ای را در صفحه نخست خود منتشر كرده است.

روزنامه 'شرق' در این خصوص مطلبی با عنوان 'سخنگوی قوه قضاییه: تعلیق مرتضوی نشانه قاطعیت دستگاه قضایی است' در صفحه 30 منتشر كرده است.

مطلب روزنامه 'اعتماد' نیز با تیتر 'سخنگوی قوه قضاییه: پرونده بقایی كیفری نیست' در صفحه 3 دیده می شود.

روزنامه های 'ابتكار' و 'فرهنگ آشتی' به ترتیب با تیتر های 'توضیح محسنی اژه ای درباره پرونده بقایی' و 'اژه ای و اصطلاح چند خبر' به بازتاب بسیار مختصر 7 تا 8 سطری در صفحه دوم خود پرداخته اند.

روزنامه 'همشهری' نیز در صفحه 2 خود مطلبی با تیتر 'محسنی اژه ای: اتهام اختلاس به فردی تفهیم نشده است' دارد.

روزنامه های مورد بررسی عبارتند از:

اعتماد، قدس،‌ همشهری، شرق، خراسان، رسالت، سیاست روز، وطن امروز، مردم سالاری، ابتكار،‌ آفرینش، ‌آفتاب یزد، آرمان، ابرار، اسرار، حزب الله، كیهان، همبستگی،‌حمایت، جوان، جمهوری اسلامی، اطلاعات ، تهران امروز، راه مردم، ایران و فرهنگ آشتی.

این رویكردهای منفی در سطح رسانه ها درحالی رخ می دهد كه مقام معظم رهبری نسبه به آن تذكر جدی داده اند. مقام معظم رهبری در اولین روز بهار سال 91 در اجتماع پرشور زائران و مجاوران حرم رضوی بیان داشتند: 'این رسانه‌های الكترونیكی و اینترنتی متأسفانه موجب شده است كه افراد بی‌محابا علیه یكدیگر حرف بزنند و بد بگویند. باید از طرف مسئولین كشور برای این هم یك جوری تدبیر بشود. ولی عمده این است كه خود ما مردم، خودمان را مقید كنیم به اخلاق اسلامی؛ خودمان را مقید كنیم به قانون.'

پژوهش**9026**9123



:: برچسب‌ها: عروسی ,
:: بازدید از این مطلب : 312
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمدحسن صالحی‌مرام معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور در ارزیابی اصلاحیه اخیر آیین‌نامه روابط عمومی‌ها، آن را در راستای ارتقای این بخش‌ دانست و اظهار داشت: در واقع یکی از مهمترین مطالبات مقام معظم رهبری از دولت نهم و دهم موضوع اطلاع‌رسانی هوشمندانه بوده و ایشان همواره تاکید کرده‌اند که بسیاری از کارهایی که دولت انجام می‌دهد، به اطلاع مردم رسانده نمی‌شود و به لحاظ خدماتی که انجام داده، نتوانسته است کارهای بزرگی را که صورت گرفته دقیق به اطلاع مردم برساند.



:: برچسب‌ها: ظروف چینی ,
:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های كشور، در این طرح ضمن بررسی وضعیت موجود و توسعه فضای سبز، نیاز آبی و منابع تامین آب فضای سبز، ضوابط و مبانی طرح، بررسی گزینه های مختلف انتقال و توزیع آب به لحاظ فنی و اقتصادی و انتخاب گزینه بهینه و نقشه های اجرایی به همراه جزئیات اجرایی ارائه شده است.

بر اساس این گزارش، طراحی شبكه مستقل آبرسانی به فضای سبز، تامین آب این شبكه با استفاده از آب خام ( غیر شرب)، جداسازی شبكه آب فضای سبز از شبكه آب شرب، بهینه سازی سیستم آبرسانی و آبیاری فضای سبز با استفاده از اجرای سیستم آبیاری تحت فشار و كاهش هزینه های آبیاری فضای سبز مانند نیروی انسانی و سوخت از جمله اهداف این طرح است.

اجتمام **9022 ** 1569**



:: برچسب‌ها: خیابان , نیکون ,
:: بازدید از این مطلب : 344
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا؛ در این مراسم 'خالد عزیز بابر' سفیر پاكستان ضمن خوشامد گویی به میهمانان، به روابط دوستانه تهران - اسلام آباد و ضرورت گسترش بیش از پیش این روابط تاكید كرد .

معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه كشورمان نیز در سخنانی ضمن تبریك به دولت و ملت پاكستان به مناسبت روز ملی این كشور، بهترین آرزوها را برای دولت و ملت پاكستان خواستار شد .

سید 'عباس عراقچی'، روابط تهران - اسلام آباد را بسیار خوب و روبه رشد توصیف كرد و گفت: روابط دو كشور در سالهای اخیر همواره از گرمی و صمیمیت خوبی برخوردار بوده است .

وی تعاملات سیاسی بین دو كشور را بسیار عالی ذكر كرد و اظهار داشت كه تهران و اسلام آباد همواره در عالی ترین سطح روابط سیاسی قرار داشته اند ضمن اینكه روابط فی مابین در سایر زمینه ها بویژه در بخش های تجاری و اقتصادی بطور چشمگیر در حال افزایش است.

عراقچی با اشاره به سفر اخیر رییس جمهوری اسلامی ایران به پاكستان و همچنین دیدارهای اخیر احمدی نژاد با مقامهای عالی پاكستان در حاشیه جشن جهانی نوروز در تاجیكستان، این دیدارها را نشانه عالی بودن سطح روابط دو كشور دانست.

شبد ** 1528 ** 9129 ** 3404



:: برچسب‌ها: تابستان ,
:: بازدید از این مطلب : 327
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی ایرنا، در این مراسم جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از جمله ستادكل نیروهای مسلح، ارتش و سپاه پاسداران حضور دارند.

29 فروردین ماه روز تجلیل و تكریم دلاورمردی ها و رشادت های پرسنل ارتش جمهوری اسلامی ایران است كه در سایه حمایت های بی دریغ حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی و پشتیبانی های ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی، حضور خود را برای فداكاری در راه استقلال و حفظ تمامیت ارضی در مرزهای زمینی، هوایی و دریایی كشور اعلام كردند.

ارتش جمهوری اسلامی ایران در راه انجام این وظیفه مقدس بیش از 48 هزار شهید و 200 هزار جانبازو آزاده تقدیم كرد و نقش موثری را در كسب پیروزی های ملت ایران و همچنین شكل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایفا كرده است.

امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران مقتدرتر از هر زمان دیگری این افتخار را دارد كه قوی تر و هوشمندتر از هر زمانی در راستای حفظ استقلال و مرزهای میهن اسلامی اقدام كنند.

پس از سخنرانی رییس جمهوری، مراسم رژه یگان‌های نمونه‌ نیروی زمینی، هوایی و دریایی، قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ارتش، دژبان ارتش و یگان‌های نمونه وزارت دفاع ، یگان های نمونه بسیج كوی های سازمانی ارتش، برگزار می شود.

در این مراسم، همچنین بخشی از مهم‌ترین دستاوردهای تحقیقاتی و خودكفایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز به نمایش گذاشته خواهد شد.

سیام**1478



:: برچسب‌ها: هالووین , دوچرخه ,
:: بازدید از این مطلب : 366
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 فروردين 1391 | نظرات ()