نوشته شده توسط : brezzers

جدول پخش

روز نام برنامه به وقت تهران به وقت گرینویچ تکرار
۲۰ مارس ۲۰۱۲،‌ اول فروردین ۱۳۹۱ گزینش ۶ بزرگ ایران زمین ۱۲:۰۰ ۸:۳۰

۱۷:۳۰ گرینویچ برابر با ۲۱:۰۰ تهران

۲۱ مارس،‌ دوم فروردین حافظ ۱۹:۰۰ ۱۴:۳۰

۲۰:۳۰ گرینویچ برابر با ۰۱:۰۰ تهران (سوم فروردین)

۹:۳۰ گرینویچ برابر با ۱۴:۰۰ تهران در روز سوم فروردین

۱۱:۰۰ گرینویچ برابر با ۱۴:۳۰ تهران در روز هشتم فروردین

و ۱۶:۰۰ گرینویچ برابر با ۱۹:۳۰ تهران در روز دهم فروردین

۲۲ مارس، سوم فروردین زرتشت ۱۹:۰۰ ۱۴:۳۰

۲۰:۳۰ گرینویچ برابر با ۲۴:۰۰ تهران

۹:۳۰ گرینویچ برابر با ۱۳:۰۰ تهران در روز چهارم فروردین

۱۶:۰۰ گرینویچ برابر با ۱۹:۳۰ تهران در روز هشتم فروردین

و ۲۰:۳۰ گرینویچ برابر با ۲۴:۰۰ تهران در روز دهم فروردین

۲۳ مارس، چهارم فروردین مصدق ۱۹:۰۰ ۱۴:۳۰

۲۰:۳۰ گرینویچ برابر با ۲۴:۰۰ تهران

۹:۳۰ گرینویچ برابر با ۱۴:۰۰ تهران در روز پنجم فروردین

۲۰:۳۰ گرینویچ برابر با ۲۴:۰۰ تهران در روز هشتم فروردین

و ۱۱:۰۰ گرینویچ برابر با ۱۴:۳۰ تهران در روز یازدهم فروردین

۲۴ مارس، پنجم فروردین کوروش ۱۹:۰۰ ۱۴:۳۰

۲۰:۳۰ گرینویچ برابر با ۰۱:۰۰ تهران (شش فروردین)

۹:۳۰ گرینویچ برابر با ۱۳:۰۰ تهران در روز ششم فروردین

۲۰:۳۰ گرینویچ برابر با ۲۴:۰۰ تهران در روز نهم فروردین

۲۵ مارس، ششم فروردین بوعلی سینا ۱۸:۰۰ ۱۴:۳۰

۲۰:۳۰ گرینویچ برابر با ۲۴:۰۰ تهران

۹:۳۰ گرینویچ برابر با ۱۳:۰۰ تهران در روز هفتم فروردین

۱۶:۰۰ گرینویچ برابر با ۱۹:۳۰ در روز نهم فروردین

و ۱۱:۰۰ گرینویچ برابر با ۱۴:۳۰ در روز دهم فروردین

۲۶ مارس، هفتم فروردین فردوسی ۱۸:۰۰ ۱۴:۳۰

۲۰:۳۰ گرینویچ برابر با ۲۴:۰۰ تهران

۹:۳۰ گرینویچ برابر با ۱۳:۰۰ تهران در روز هشتم فروردین

۱۱:۰۰ گرینوچ برابر با ۱۴:۳۰ تهران در روز نهم فروردین

و ۲:۳۰ گرینویچ برابر با ۲۴:۰۰ تهران در روز یازدهم فروردین

توضیح: رای گیری برای انتخاب یکی از نامزدان "بزرگان ایران زمین" در روزهای هشت تا یازدهم فروردین انجام و نتایج رای گیری در روز سیزده فروردین اعلام خواهد شد. زمان پخش برنامه مربوط به اعلام نتایج بزودی اعلام خواهد شد.



:: برچسب‌ها: گربه , واشنگتن , سگ ,
:: بازدید از این مطلب : 510
|
امتیاز مطلب : 45
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

نبیل العربی گفت که کوفی عنان به بشار اسد پیشنهاد برکناری از قدرت نداده است

نبیل العربی، دبیر کل اتحادیه عرب، در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط تاکید کرد که راه حل بحران سوریه در حال حاضر در دست سازمان ملل متحد است. به گفته او، این نهاد بین المللی تنها مرجعی است که می تواند با صدور قطعنامه باعث آتش بس یا مداخله نظامی برای نجات مردم این کشور از دست رژیم بشار اسد شود.

آقای عربی گفت که ماموریت کوفی عنان، نماینده ویژه سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب در امور سوریه، هنوز شکست نخورده است.

دبیر کل اتحادیه عرب گفت که آقای عنان دردیداری که با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه داشته، به او پیشنهاد داده است که گروهی بین المللی از ناظران برای بررسی اوضاع این کشور و برقراری آتش بس به سوریه اعزام شوند.

آقای عربی انتشار خبرهایی را در این باره که کوفی عنان به آقای اسد پیشنهاد برکناری از قدرت به عنوان آغاز یک راه حل سیاسی داده را رد کرده است.

دبیر کل اتحادیه عرب در مورد پیشنهادات داده شده مبنی بر گفتگو بین مقامات دولت و مخالفان گفت که شکافی بزرگ بین دیدگاههای دولت سوریه و مخالفان در مورد انجام گفتگو وجود دارد.

به گفته آقای عربی، دولت سوریه اعلام کرده که این گفتگوها باید در دمشق، پایتخت و تحت نظارت دولت و با هدف ایجاد اصلاحات در کشور انجام شود، این در حالی است که مخالفان تنها براساس انتقال قدرت حاضر به گفتگو هستند.

دبیرکل اتحادیه عرب با تاکید بر نقش سازمان ملل متحد درحل بحران سوریه، بر نیاز به برقراری آتش بس در این کشور بر اساس قطعنامه ای از این سازمان تاکید کرد.

او همچنین گفت که در حال حاضر راه حل این بحران دو بعد دارد: "بعد اول در ارتباط با ماموریت سیاسی کوفی عنان است و بعد دوم به ماموریت بشردوستانه در این کشور مربوط می شود که با صدور قطعنامه ای مبنی بر اعلام آتش بس و رساندن کمک های غذایی و تجهیزات پزشکی و درمانی به مردم امکان پذیر است."



:: برچسب‌ها: پرنده , عکس ,
:: بازدید از این مطلب : 463
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

روز یکشنبه بیست و هشتم اسفندماه سال ۱۳۹۰ ایرانیان مقیم لس‌آنجلس با نمایش فیلم، تجلیل از آنها که برای فرهنگ ایران تلاش کرده‌اند و نیز با رقص و آواز به استقبال نوروز ۱۳۹۱ رفتند.

برای چهارمین سال متوالی، بنیاد فرهنگ در جنوب کالیفرنیا، مراسم نوروز برگزار کرد. مراسم امسال با همکاری موزه هنرهای لس‌آنجلس انجام شد.

موزه هنرهای لس‌آنجلس ساختمانی با معماری مدرن است که سالن‌های متعدد و یک باغ دارد و باغچه کوچکی که در جلوی در ورودی است.

جشن نوروز از همان باغچه جلوی در شروع شده بود. جایی که میزهایی برای بچه‌ها گذاشته بودند تا صورتهایشان را رنگ‌آمیزی کنند و به شکل پروانه و مرد عنکبوتی و موش و خرگوش در بیایند.

شاید برای پدر و مادرهایی که آمده بودند تا چند دقیقه‌ای فیلم تماشا کنند یا موسیقی بشنوند، بهترین راه برای همراه کردن فرزندان کوچکتر همین بود که صورتهایشان را بدهند دست چهره‌پردازان.

'شهر من پیتزا'

درست کنار میزهای تبدیل بچه ها به موجودات کارتونی، سالن نمایش فیلم قرار داشت. در این سالن می‌شد شش فیلمی را که به مرحله نهایی بخش فیلم رسیده بودند، تماشا کرد.

اگر خوانندگان این گزارش دوست دارند که بدانند آن شش فیلم چه بودند، می‌توانند به بخش فیلم جشنواره بروند و خود فیلم ها را به صورت آنلاین تماشا کنند.

در بخش فیلم، امسال جایزه اول را به فیلمی از "علا محسنی" دادند. فیلم او "شهر من پیتزا" نام دارد.

فیلم درباره نظر شهروندان تهرانی درباره پیتزا است؛ در برابر غذاهای ایرانی نظیر آبگوشت و کله‌پاچه. تضاد بین محیط پیتزافروشی و مثلا کله‌پاچه فروشی یا تضاد بین زیبایی و قیافه غذا و از آن جالب‌تر اظهارنظرهای مردم درباره هر کدام از این غذاها، موقعیت‌های خنده‌دار و مفرحی در این فیلم ساخته بود که مخاطبان را ناگزیر می‌کرد بخندند.

علا محسنی، کارگردان این فیلم می‌گوید که از قصد می‌خواسته فیلمی مفرح و طنز بسازد و البته به این نکته هم بپردازد که چرا تهران این همه پیتزافروشی دارد.

آقای محسنی می‌گوید که چقدر خود و فرزندش از دوستداران پیتزا هستند و چطور او از همین جا متوجه شده که تنوع پیتزا در شهر تهران زیاد است. بعد آن را با شهرهای دیگر دنیا مقایسه کرده و دیده که تهران در زمینه پیتزا، شهری منحصر به فرد است و البته در این میان این غذای ایتالیایی مخالفان سرسختی هم دارد.

این فیلم پیش از این، در شهرهای مختلف دنیا و جشنواره‌هایی دیگر به نمایش در آمده و جایزه هم گرفته است.

در این فیلم همچنین گفته شد که پیتزای قرمه‌سبزی هم وجود دارد و حتی جایزه گرفته است. اما این آخرین اشاره به قرمه‌سبزی نبود.

فرهنگ و قرمه‌سبزی

با پایان گرفتن بخش فیلم و اعطای جوایز به فیلم‌های اول تا سوم جشنواره، به تعداد سوپرمن‌ها و خرگوش‌ها و جادوگران کوچک افزوده شده و آنها مشغول ترساندن همدیگر یا دلربایی از هم در حیاط موزه بودند.

اما در ساختمانی دیگر از موزه، مراسم دیگری در حال آغاز بود که برای ایرانیان قدیمی‌تر، جذاب‌تر و البته ایرانی‌تر بود.

مراسم با کمی تاخیر آغاز شد و برگزارکنندگان سعی داشتند از کسانی که جایی برای دوستان غایبشان گرفته‌اند، خواهش کنند تا جای خالی را به منتظران به ورود به سالن بدهند.

با وجود آغاز مراسم، زنگ تلفن‌ها هنوز شنیده می‌شد، تذکرهای مسولان سالن هم راه به جایی نمی‌برد و گفتگوهای تلفنی کم و بیش در جریان بود.

شاید سومین نکته که این مراسم را ایرانی کرد، اشاره به قرمه‌سبزی، غذای محبوب ایرانیان، بود. این کار را فرهاد محیط در سخنرانی خود انجام داد.

آقای محیط و اعضای دیگر هیات امنای بنیاد فرهنگ، در سخنرانی‌های کوتاه خود سعی داشتند تا درباره این بنیاد بگویند و اینکه چرا برای بنیاد کار می‌کنند.

اعضای بنیاد فرهنگ که بنیاد خود را سازمانی غیرسیاسی، غیرمذهبی و غیرانتفاعی می‌شمارند، می‌خواهند که کار اطلاع‌رسانی در زمینه فرهنگ ایرانی را به عهده بگیرند. برای همین است که به طنز، صحبت از قرمه‌سبزی در میان نشانه‌های فرهنگی ایران به میان آمد.

بیتا میلانیان، مدیر اجرایی بنیاد فرهنگ می‌گوید که این بنیاد تلاش می‌کند فرهنگ ایران را به غیرایرانیان معرفی کند و همچنین برای ایرانیانی که در آمریکا هستند، رویدادهای فرهنگی ترتیب دهد.

او می‌گوید که از جمله برنامه‌های آنها این بوده است که کمک کرده‌اند در دانشگاه ساترن کالیفرنیا، زبان فارسی تدریس شود و می‌خواهند که در این دانشگاه، رشته ایران‌شناسی را هم دایر کنند.

خانم میلانیان همچنین می‌گوید که بنیاد فرهنگ سعی می‌کند در تمام برنامه‌های خود از کمک‌های نهادهای علمی مانند موزه‌ها و دانشگاه‌ها کمک بگیرد.

او می‌گوید کارهایی که بنیاد فرهنگ انجام می‌دهد، معمولا کاری است که سفارتخانه‌های کشورها، برای معرفی فرهنگ کشورشان انجام می‌دهند اما در غیاب سفارت ایران در آمریکا، این کار را سازمان‌های غیر دولتی انجام می‌دهند که بودجه‌شان را اشخاص علاقه‌مند می‌پردازند.

سه تا یک عمر دستاورد فرهنگی

بعد از سخنرانی‌های کوتاهی که انجام شد، بنیاد فرهنگ به سه نفر از کسانی که به انتخاب آنها یک عمر را برای فرهنگ ایرانیان گذاشتند، لوح تقدیر داد.

در میان این سه نفر یکی زنده و دونفر دیگر، از درگذشتگان بودند که در سال ۱۳۹۰ از دنیا رفته بودند.

عباس میلانی، محقق و استاد دانشگاه، نفر اول در میان تقدیرشدگان بود.

آقای میلانی سخنرانی کوتاهی برای حاضران کرد و گفت که همه ایرانیان باید سفیران فرهنگی کشورشان باشند. بعد از مراسم، او توضیح بیشتری درباره این نظرش داد: "ما چون دولتی داریم که حاضر نیست از کلیت فرهنگ ما دفاع کند آن وقت وظیفه تک‌تک ما ایرانیان است که این وظیفه‌ای را که دولت باید انجام می داد، ما انجام دهیم."

او از سوی دیگر تاکید می‌کند که ایرانیان در معرفی فرهنگ و تاریخشان باید نگاهی نقاد داشته باشند تا از یک "ناسیونالیسم افراطی" بر حذر باشند و فکر نکنند که "هنر نزد ایرانیان است و بس".

این نوع نگاه افراطی به مقوله ایران و ایرانی به عقیده آقای میلانی، به اندازه کسانی که فرهنگ ایران را به دو دوره بعد و قبل از اسلام تقسیم می‌کنند و به یکی از این دو دوره اهمیت بیشتری می‌دهند، می‌تواند مخرب باشد.

اما دو نفری که در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفتند و از تازه‌درگذشتگان هستند، یکی دکتر حسین ضیایی بود و دیگری استاد ایرج افشار.

دکتر ضیایی استاد دانشگاه لس‌آنجلس و رییس گروه ایران‌شناسی این دانشگاه بود. او در رشته‌های ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی درس می‌داد.

آقای ضیایی که فارغ‌التحصیل از دانشگاه هاروارد آمریکا بود، مدتی در دانشگاه تهران و صنعتی شریف هم درس داده بود.

همسر آقای ضیایی که برای گرفتن لوح تقدیر به روی صحنه رفت، گفت که اگر همسرش زنده بود حتما از دانشجویانش هم تشکر می‌کرد که او را تشویق به تحقیق و نگارش بیشتر می‌کردند.

دیگر ایرانی درگذشته که در این مراسم از او تقدیر شد، ایرج افشار بود. آقای افشار نه تنها نویسنده کتاب‌های بسیاری درباره ایران است بلکه بسیاری از ایران‌شناسان کنونی هم تحت‌تاثیر او بوده‌اند.

تورج دریایی، استاد دانشگاه کالیفرنیا، وقتی که برای صحبت درباره آقای افشار روی صحنه رفت، از حسین ضیایی به عنوان معلم خود و از ایرج افشار به عنوان راهنمای خود نام برد.

لوح تقدیر آقای افشار را فرزند او از سوی خانواده‌اش دریافت کرد.

موسیقی ایرانی با طعم خارجی

بعد مراسم، در همان سالن، اجرای موسیقی آغاز شد. موسیقی ایرانی با رقص‌های مدرن و اجراهایی ترکیب‌شده از رقص‌های محلی و اقوام مختلف ایرانی. به همه اینها اضافه کنید پخش تصاویر متحرک که روی پرده انجام می‌شد و ترکیبی بدیع روی صحنه می‌ساخت.

یکی از اجراهای انجام شده در این بخش، اجرایی همراه با بیان داستان بود که داستان به زبان انگلیسی روایت می‌شد اما موسیقی همچنان موسیقی ایرانی بود. این ترکیب شاید خیلی شبیه به آمریکاییان ایرانی‌تباری باشد که بعد از مهاجرت به آمریکا، حالا فرهنگشان دو بخش دارد؛ بخشی ایرانی و بخشی آمریکایی.

بعد از این مراسم هم در حیاط موزه و فضای باز، کنسرت کامیار برگزار شد. خواننده ایرانی که به سبک آر اند بی، آواز می‌خواند و اجرایش پر از بالا و پایین پریدن‌هایی است که همه را به وجد می‌آورد. زبان کارها هم چیزی بود میان انگلیسی و فارسی.



:: برچسب‌ها: شیکاگو ,
:: بازدید از این مطلب : 448
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

گرث مونتگمری جانسون و نیکلاس دیویس از این که به طور غیرقانونی وارد لیبی شده بودند، عذرخواهی کرده‌اند

دو خبرنگار بریتانیایی شبکه تلویزیونی پرس تی‌وی که در لیبی در بازداشت بودند، پس از اقرار به ورود غیرقانونی به لیبی، آزاد شده‌اند.

گرث مونتگمری جانسون و نیکلاس دیویس جونز ماه گذشته در لیبی بازداشت شده بودند.

پیش از این، وزارت کشور لیبی اعلام کرده بود که این دو نفر آزاد شده‌اند و امروز دوشنبه (۱۹ مارس)، لیبی را ترک می‌کنند.

این دو خبرنگار که برای شبکه خبری انگلیسی‌زبان پرس تی‌وی، وابسته به حکومت ایران، کار می‌کردند، از اقدام خود در ورود غیرقانونی به لیبی ابراز تاسف کرده‌اند.

اتهام جاسوسی

یک سخنگوی وزارت امور خارجه بریتانیا گفت: "ما از آزادی این دو خبرنگار بریتانیایی که به تازگی در لیبی در بازداشت بوده‌اند، استقبال می‌کنیم."

این دو خبرنگار روز ۲۲ فوریه توسط افراد مسلح وابسته به تیپ مصراته در طرابلس بازداشت شدند.

در ابتدا ادعاهایی درباره جاسوسی این دو نفر مطرح شده بود و پیش از این، بیم آن می‌رفت که اتهاماتی علیه آنها مطرح شود.

هفته گذشته فیلمی ویدئویی منتشر شد که در آن، این دو خبرنگار به دلیل ورود بدون مجوز به لیبی عذرخواهی کردند، اما گفتند که با آنها به خوبی رفتار شده است.

به دنبال رایزنی خانواده آقای مونتگمری جانسون و گروه‌های فعال در زمینه حقوق بشر، این دو نفر روز ۱۴ مارس به مقامات دولت لیبی تحویل داده شدند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از عمر خدراوی، معاون وزیر کشور لیبی، گزارش داده است: "بعد از آن که روشن شد هیچ جرمی (توسط این دو خبرنگار) انجام نشده است، وزارت کشور حکم به آزادی آنها داد."

او اضافه کرد: "آنها ابراز تمایل کرده‌اند که لیبی را ترک کنند."

خبرنگار بی‌بی‌سی در طرابلس، پایتخت لیبی، می‌گوید ممکن است این که این دو نفر در استخدام تلویزیون ایرانی پرس تی‌وی بوده‌اند، به ضررشان بوده باشد.

او می‌گوید: "در گذشته این شبکه تلویزیونی به حمایت از قذافی و مخالفت با انقلاب لیبی متهم می‌شد."

خبرنگار بی‌بی‌سی اضافه کرد: "به نظر من، بازداشت این دو نفر بیشتر به دلیل کار کردن آنها برای پرس تی‌وی بود تا ورود غیرقانونی و مشکل ویزا، چون بیشتر خبرنگارانی که وارد لیبی شده‌اند، عملا به طور غیرقانونی چنین کاری کرده‌اند."



:: برچسب‌ها: شهری ,
:: بازدید از این مطلب : 444
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers
علی دایی

علی دایی برای ادامه مداوا به تهران منتقل شده است

علی دایی که شب گذشته (۲۷ اسفند- ۱۸ مارس) در بیمارستان شهید بهشتی کاشان تحت عمل جراحی قرار گرفته بود، امروز پس از به هوش آمدن، برای ادامه مراحل درمان و مرقبت‌های پزشکی به بیمارستان لاله تهران منتقل شده است.

حال عمومی علی دایی خوب عنوان شده و گزارش شده است که او پیش از انتقال با آمبولانس به تهران، از کسانیکه پیگر و نگران وضعیت سلامتی‌اش هستند تشکر کرده است.

خبر تصادف علی دایی، سرمربی راه‌آهن و ستاره پیشین تیم ملی فوتبال ایران، انعکاس وسیعی در رسانه‌های مختلف داشته و با واکنش‌های گسترده مردم و فوتبال‌دوستان در داخل و خارج ایران مواجه شده است.

سانحه تصادف علی دایی روز گذشته و به هنگام بازگشت او از اصفهان رخ داد.

راه‌آهن در لیگ برتر ایران روز گذشته مهمان سپاهان اصفهان بود که بازی را ۲-۳ به تیم میزبان واگذار کرد.

نرخ تصادفات در ایران بالاست و تصادفات جاده‌ای بارها گریبانگیر چهره‌های مطرح ورزشی و هنری در ایران شده است.

سیروس قایقران، کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال ایران، در سال ۱۳۷۷ در جاده رشت تهران تصادف کرد و درگذشت.



:: برچسب‌ها: خورشید ,
:: بازدید از این مطلب : 511
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers
یوسف بن علوی، وزیر امور خارجه عمان

وزیر امور خارجه عمان در مورد خطر حمله نظامی به ایران گفته است که هنوز فرصت برای حل بحران هسته‌ای باقی است

یوسف بن علوی، وزیر امور خارجه عمان گفته است که خطر برخورد نظامی ایران و غرب در حال افزایش است، اما هنوز فرصت‌های زیادی برای مذاکره باقی مانده است.

وزیر امور خارجه عمان به خبرگزاری رویترز گفته است که به نفع طرفین است که راهی میانه را برگزینند.

عمان، یکی از اعضای شورای همکاری خلیج فارس به شمار می رود و با ایالات متحده روابط نزدیکی دارد. این کشور همچنین روابط دوستانه ای با ایران برقرار کرده است.

تنش ها بر سر برنامه هسته ای ایران اخیرا افزایش یافته و احتمال حمله نظامی اسرائیل علیه تاسیسات اتمی ایران مطرح شده است.

ایران، ادعای کشورهای غربی مبنی بر تلاش این کشور برای دستیابی به توان تولید سلاح هسته ای را رد می کند و می گوید برنامه هسته ای اش، مقاصد صلح آمیز دارد.

اخیرا وزیر امور خارجه اسرائیل گفته بود که کشورش ترجیح می دهد جامعه جهانی، مسئله اتمی ایران را از طریق مذاکرات گروه ۱+۵ یا تحریم های اقتصادی و یا راه های دیگر حل و فصل کند. او در عین حال هشدار داده بود که اگر این روش ها موثر واقع نشود، اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند.

آمریکا و اتحادیه اروپا، تحریم های اقتصادی علیه ایران را شدت بخشیده اند و می گویند از این طریق قصد دارند ایران را به توقف بخشی از برنامه های اتمی خود، به خصوص غنی سازی اورانیوم وادار کنند.

عمان تا کنون چند بار به عنوان میانجی میان ایران و غرب عمل کرده و در میان کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس، کم تنش‌ترین رابطه را با ایران داشته است.

مقام های عمانی در آزادی سه شهروند آمریکایی متهم به جاسوسی در ایران نقش محوری داشتند.

وزیر امور خارجه عمان در مورد خطر حمله نظامی به ایران به خبرگزاری رویترز گفته است: "هنوز فرصت (برای یافتن راه حل) برای این بحران باقی است، اما نه برای مدتی زیاد."

یوسف بن علوی افزود کشورش تمام سعی خود را می کند تا تنگه هرمز را باز نگه دارد. او در عین حال گفت که اگر اوضاع عوض شود، نمی توان هیچ ضمانتی در این مورد داد.

تنگه هرمز که خلیج فارس را به آب‌های آزاد وصل می‌کند، از مهم‌ترین مسیرهای صادرات نفت خام کشورهای منطقه به شمار می‌رود.

مقام‌های نظامی و سیاسی ایران بارها از توانایی این کشور برای بستن تنگه هرمز بر روی کشتی های تجاری و نفتکش ها سخن گفته اند. این در حالی است که آمریکا گفته است خود را نسبت به باز بودن این تنگه برای عبور و مرور نفتکش ها، متعهد می داند.

وزیر امور خارجه عمان گفت که کشورش با غرب و ایران روابط خوبی دارد و اگر فرصتی برای ارائه نظر و مشورت باشد، دریغ نخواهد کرد.

او افزود: "ما نگرانی جامعه جهانی را درک می کنیم و البته دیدگاه دولت ایران را هم می فهمیم."



:: برچسب‌ها: بهار , سان , فرمت مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 494
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

تلویزیون دولتی سوریه با پخش تصاویری گفته است که بمب در منطقه ای مسکونی منفجر شده است

گزارش ها از سوریه حاکی از انفجار بمبی در حلب، دومین شهر بزرگ سوریه است.

گفته می شود که این بمب در یک اتومبیل کار گذاشته شده بود.

مخالفان دولت می گویند که این انفجار باعث کشته و زخمی شدن شماری از مردم شده است. رسانه های دولتی کشته شدن دست کم ۲ نفر را تأیید کرده اند.

تاکنون در شهر حلب در مقایسه با سایر نقاط سوریه، اعتراضات زیادی صورت نگرفته است.

روز گذشته (شنبه ۱۷ دسامبر)، همزمان دو بمب در دمشق، پایتخت سوریه منفجر شد که به کشته شدن دست کم ۲۷ نفر انجامید.

لینا سینجاب، خبرنگار بی بی سی در دمشق با اشاره به این که شناسایی عاملان این حملات امری دشوار است، می گوید که به نظر می رسد حملات اخیر با هدف تضعیف رژیم بشار اسد، رئیس جمهوری انجام می شود، که در هفته های اخیر کنترلش را بر کشور افزایش داده است.

گروه ناظر حقوق بشرسوریه که مرکز آن در لندن است، می گوید که حمله امروز در نزدیکی یک ساختمان امنیتی در محله سلیمانیه شهر حلب صورت گرفته است.

یکی از ساکنان این شهر به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است این منطقه محل زندگی شمار زیادی از مسیحیان سوری است و معمولا در روزهای یکشنبه رفت و آمد در آن زیاد است.

تلویزیون دولتی سوریه گفته است که این حمله در نزدیکی اداره پست و در بین دو ساختمان مسکونی اتفاق افتاده است.

با توجه به محدودیت های اعمال شده برای حضور خبرنگاران خارجی در سوریه، ارزیابی مستقل جزییات گزارش های مربوط به این بمب گذاری دشوار است.

به گفته خبرنگار بی بی سی دو شهر دمشق و حلب از جمله شهرهای سوریه هستند که بیشتر ساکنان آن از بشار اسد حمایت می کنند و برای جلوگیری از اعتراضات گسترده نظیر آن چه که در شهرهای حمص و ادلب دیده می شود، این دو شهر تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دارد.

در همین حال گزارش ها از دمشق حاکی است که مأموران حکومتی، رهبران یک گروه مخالف را پس از آن که قصد داشتند تظاهراتی ضد دولتی را سازماندهی کنند، دستگیر کرده اند.

صلیب سرخ جهانی نسبت به شرایط انسانی در شهرهای مختلف سوریه ابراز نگرانی کرده است

کوفی عنان، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب در امور سوریه اخیرا گفته بود که هیاتی را به دمشق خواهد فرستاد تا درباره اعزام ناظران بین المللی به این کشور مذاکره کند.

در همین حال گزارش های حاکی است جاکوب کلینبرگر، مسئول صلیب سرخ جهانی به منظور مذاکره درباره وضعیت سوریه با مقامات روسیه به این کشور سفر می کند.

در همین رابطه کمیته بین المللی صلیب سرخ با انتشار بیانیه ای اعلام کرده " آقای کلینبرگر روز دوشنبه ۱۹ مارس با سرگئی لاورف، وزیر خارجه این کشور دیدار و مذاکره خواهد کرد."

در این بیانیه همچنین آمده آقای کلینبرگر برای بیان نگرانی جامعه بین المللی درباره وضعیت انسانی در سوریه و بررسی اقداماتی که می شود مشترکا توسط صلیب سرخ جهانی و هلال احمر سوریه انجام شود، به روسیه می رود.

در این بیانیه آمده است: "وضعیت انسانی در شهرهای حمص، ادلب، حما، درعا و سایر نواحی سوریه که تحت تاثیرناآرامی های قرار گرفته اند، بسیار بحرانی است و حتی ممکن است که بدتر هم بشود."



:: برچسب‌ها: چشم انداز , تایلند , قدیمی ,
:: بازدید از این مطلب : 491
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا، روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر روز دوشنبه به نقل از آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: ساخت این مدرسه باعث می شود در حوزه خلیج فارس بتوانیم طلاب خارجی را تربیت كنیم.

وی اظهاركرد: اگر حوزه‌ها نباشد، روحانیت نیست و برهمین اساس ارزش روحانیت به بقای دین است.

صفایی بوشهری بااشاره به موقعیت ویژه استان بوشهر در حوزه خلیج فارس خواستار تربیت طلاب در این استان برای ارایه فرهنگ شیعه در منطقه شد.

وی اضافه كرد: روحانیت كشتی قلوب شیعیان را به‌ دست گرفته و جامعه را برای رستگاری هدایت می‌كند.

587/ 628



:: برچسب‌ها: آلمان , ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 440
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

' فرهاد نفرزاده ' شنبه شب پس از شكست سه بر صفر تیمش در برابر كاله مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : هیچ صبحت و یا درخواست جدی ازسوی مسوولان باشگاه كاله مازندران به من نشده و در حال حاضر با تیم سایپا البرز در خدمت والیبال كشور هستم.

وی به بازی تیمش در برابر كاله مازندران و شكست 3 بر صفر برابر نماینده مازندران اشاره كرد كرد و ادامه داد : تیم كاله مازندران بازی خوب و قابل قبولی را ارائه كرد و توانست تیم سایپا را شكست دهد.

سرمربی تیم والیبال سایپا البرز گفت:تیم كاله در آمل خیلی خوب و بدون نقص بازی كرد و به پیروزی كه حقش بود، رسید.

وی با بیان اینكه در دو روز باقی مانده تا سومین و آخرین بازی لیگ برتر والیبال باشگاه های كشور در كرج بر روی شرایط روحی و روانی بازیكنان كار خواهیم كرد ، افزود : به طور حتم در بازی روز دوشنبه در كرج فقط برای كسب پیروزی جشن قهرمانی به میدان خواهیم رفت و در این راه به حمایت هوداران خود نیز نیازمند هستیم.

دو تیم كاله و سایپا در دومین دیدار فینال لیگ برتر والیبال باشگاه های كشور عصر شنبه در سالن ورزشی دو هزار نفری پیامبر اعظم (ص) آمل به مصاف هم رفتند كه در این دیدار تیم كاله موفق شد میهمان كرجی خود را در سه ست متوالی و با نتایج ( 25 بر 14 ) و ( 25بر13) و (25بر20) شكست دهد تا قهرمان بیست وپنجمین دوره این مسابقات دركرج مشخص شود.ك/3

7327/1654



:: برچسب‌ها: روز تعطیل , طبیعت , مدل ,
:: بازدید از این مطلب : 455
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

حاجی فیروز در تهران ، عکس مسعود زراعی، اعتماد

از میان چند روزنامه که امروز صبح آخرین شماره سال ۱۳۹۰ خود را منتشر کرده اند کیهان با تیتر "تحریم ایران نتیجه معکوس داد" از رکورد تازه در صدور نفت به آسیا" نوشته و قدس خبر داده "نفت ایران رکورد تاریخی زد". "حکم ریاست سازمان تامین اجتماعی در دست متهم کهریزک" عنوان اصلی روزنامه جمهوری اسلامی است و مردم سالاری همین خبر را با تیتر "احتمال پیگیری استیضاح احمدی نژاد" دنبال کرده است. تصویرهائی از گل و بهار زینت بخش این روزنامه ها که در مقالات خود نیز بهارانه نوشته و یا حوادث سال گذشته را مرور کرده اند.

سال اعتماد بهاری

مهسا امرآبادی در سال نوشته اش در اعتماد اشاره کرده: روزهای آخر سال برای همه ما که بر اساس سنتی مالوف نوروز را به جشن می‌نشینیم و سال نو را به انتظار می‌کشیم، روزهای عجله و انتظار است؛ عجله برای به پایان رساندن کارهای نیمه‌تمام سالی که در حال رفتن است و انتظار برای رسیدن بهار سالی که قرار است با ساز و دهل تحویل شود. دورهم‌نشینی سفره هفت‌سین ایرانی هم خاطره‌ای ماندگار است که هر یک از ما با تصویری ثابت در ذهن خویش و با یادآوری لحظه‌یی شیرین آن را به یاد می‌آوریم. تصویر ذهن من اما از لحظه تحویل سال کنارهم‌نشینی خانوادگی در گیلان و گوش دادن به فال حافظ است.

به نوشته این روزنامه هریک از اهالی حاضر بر گرد سفره هفت‌سین نیت خالصانه‌یی داشتند و همسرم وظیفه داشت دیوان خواجه لسان‌الغیب را بگشاید و غزل را زمزمه کند: غبار غم برود حال خوش شود حافظ/ تو آب دیده از این رهگذر دریغ مدار. این بیت هنوز هم در گوشم زنگ می‌زند و روزهای سخت این سال‌ها را که همسرم خانه نیست با تکرار آن سپری می‌کنم.

مثبت تر از این باد

ابتکار در سرمقاله خود در تشریح اتفاقات سال گذشته نوشته اگرچه ابتدای سال، خانه‌نشینی ۱۱روزه رئیس‌جمهور تا مدت‌ها فضای سیاسی داخل کشور را تیره و پرچالش نمود ولی برگزاری انتخابات در پایان سال و میزان مشارکت بالای مردم، تلخی آن ایام را تحت‌الشعاع قرار داد. از نظر اقتصادی، اگرچه با گسترش دامنه تحریم‌ها شاهد نوسان نرخ ارز و طلا بوده و هستیم که در نتیجه آن، معیشت مردم به آسیب‌های پیش‌بینی نشده گرفتار شده ولی ثبات نسبی، قدرت مدیریت بر بحران را افزایش داده‌است.

به نوشته این مقاله در چند مسئله، افق سال ۹۱ مثبت‌تر از سال ۹۰ به نظر می‌رسد. انتخابات اسفندماه سرمایه‌ای برای آرام‌سازی فضای عمومی جامعه فراهم آورده‌است؛ با شرکت آقای خاتمی در این انتخابات و جداسازی مسیرش از افراطیون، روزنه امیدی به گشایش بن‌بست گفتمانی گروه‌های درون نظام گشوده شده‌است. شکست برخی از چهره‌های افراطی مجلس هشتم نیز، نشان از رویکرد اعتدال‌گرای جامعه است. همچنین انتخاب مجدد آقای هاشمی به ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام، شانس تفاهم ملی را دوچندان کرده‌است.

و خلاصه این که : قراین موجود گویای این است که ادبیات قدرت‌های بزرگ در برخورد با ایران، پس از برگزاری انتخابات تغییر کرده و نشانه‌هایی از کاهش تنش‌ها رو به ظهور است. با این اوصاف، ۹۰ هم گذشت وکام عده‌ای از مردم به دلیل مشکلات اقتصادی همچنان تلخ باقی مانده‌است؛ آثار تورم، بیکاری و معضلات اجتماعی بر چهره آنان، آزاردهنده و دلخراش است. باید امیدوار بود که در سال ۹۱ با همت مسئولین و صداقت در عملکرد، بتوانند به وعده‌های داده شده، نیک عمل نمایند؛ این کام را شیرین سازند و اجازه دهند که نوروز مردم «عید» بماند، جامعه مملو از شادی گردد و عطر زندگی فراگیر شود.

توبه در آستانه سال جدید

صادق زیباکلام در اعتماد نوشته شاید حق با مادرم باشد و آن دنیای من خراب که چه عرض کنم افتضاح باشد. البته کلا مادرم دید خیلی منفی‌ای نسبت به‌من دارد. اگر جایی ده‌ها نفر باشند و من هم باشم و اتفاق سوئی بیفتد، مادرم بی‌اختیار به‌من می‌گویند «کی درست می‌شوی؟». برخی پدر و مادر‌ها به‌واسطه علاقه مفرطی که به فرزندان‌شان دارند، نه‌تنها هیچ عیب و نقصی در فرزندان‌شان نمی‌بینند بلکه عیوب و نواقص آشکار آنها را هم به نوعی توجیه می‌کنند. همه ما مادرانی را می‌شناسیم که به‌ویژه درباره فرزندان پسرشان یک تعصب شدیدی دارند. اما مادر من درست برعکس مادران دیگر است. من را یک جورهایی ‌ام‌الفساد و مفسد‌فی‌الارض می‌داند.

صفحه اول شرق نوروزی

این استاد دانشگاه در ادامه مقاله اش نوشته مادر بعضی وقت‌ها آنچنان درباره من صحبت می‌کند، و از مخاطب می‌خواهد برای من دعا کند که اگر مخاطب مرا نشناسد، تصور می‌کند من منگل یا عقب‌مانده هستم، یا معتاد به شیشه و کراک هستم، یا تا سوم راهنمایی بیشتر نتوانسته‌ام درس بخوانم، یا جانی بالفطره هستم یا سارق و راهزنی بی‌رحم یا مال مردم‌خور و خلاصه سمبل همه زشتی‌ها و پلیدی‌ها. حتی در مواردی که دیگران از باب احترام یا از باب اعتقاد از من تعریف و تمجید کرده‌اند، ایشان به یکباره پاسخ داده‌اند که شما (یعنی تعریف‌کننده) مرا خوب نمی‌شناسد.

در ادامه این مقاله آمده: نمی‌دانم برای دفاعم از رضاشاه چقدر رد مظالم دادند. فقط می‌دانم تا چند هفته‌یی، هر کس مرا می‌دید، می‌پرسید چه‌کار کرده‌ام که مادرم این همه به آدم‌ها التماس می‌کند که برایم دعا کنند. بعضی وقت‌ها دچار مالیخولیا می‌شوم که نکند برخی از هم‌مسجدی‌هایش از دوستان اصولگرا هستند که اینقدر پرونده‌ام نزدشان خراب است. به هر حال از من خواسته‌اند در آستانه سال جدید توبه کنم و به فکر قیامتم باشم که این دنیا زود می‌گذرد. من هم از همه خوانندگانی که مرا می‌شناسند، استدعا می‌کنم که آرزوی من و مادرم را برآورده کنند و دعا کنند که خداوند در سال ۹۱ مرا به راه راست هدایت کند.

بهار زیبا و انتظارات

محمدصادق جنان‌صفت در سرمقاله دنیای اقتصاد نوشته حرکت در مسیرهای پیشین و چشم دوختن به ذهن و عمل یک گروه کوچک به نام دولت – با همه عظمتی که از نظر امکانات در اختیارش است- چیزی نیست که به رونق و ترقی کار آنها منجر شود.

به نظر این مقاله بدترین حالت این است که کسب و کار سال ۱۳۹۱ را در ادامه و در وضع سال‌های خوب و روان سال‌های قبل دیده و همان رفتارهایی انجام شود که در سال‌های آسان سپری شده، انجام می‌شد. از نو و تازه شدن طبیعت و زمین می‌توان درس گرفت و برای ماندن در بازار دنبال راه‌های جدید رفت. نهاد دولت و مسوولان دولت نیز فرصت تازه‌ای دارند که در سال ۱۳۹۱ روش‌های ناکارآمد سال‌های قبل را دور ریخته و در مقابل با فعالان صنعتی و اقتصادی، حرکت‌های جدید را در دستور کار قرار دهند.

سرانجام سرمقاله دنیای اقتصاد این که: فرصتی که بهار زیبا و دلنشین در اختیار شهروندان این مرز و بوم کهن قرار داده است را مغتنم بدانیم و جان و ذهن خویش و سرزمین خود را تازه و شاداب سازیم.

بداخلاقی ها و بدقلمی ها

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود نوشته: چهار کشور که انقلاب آنها در ظاهر به نتیجه رسیده، اوضاع در حواشی جنوبی خلیج فارس با وسواس زیاد زیر نظر قدرت‌های غربی و ارتجاع عرب قرار دارد تا از به ثمر رسیدن انقلاب‌های بحرین و عربستان جلوگیری گردد و اوضاع کویت و قطر و سایر شیخ نشین‌ها دگرگون نشود. برای تأمین همین هدف، دلارهای نفتی عربستان و قطر با سخاوت بی‌سابقه‌ای به کمک طراحی‌های سازمان‌های جاسوسی موساد، سیا و اینتلجنت سرویس رفته‌اند و با سلاح‌هائی که از مرز ترکیه و اردن وارد سوریه می‌شوند همراه شده‌اند تا افکار عمومی جهان عرب را متوجه حکومت دمشق کنند و با درگیر ساختن نیروهای جبهه مقاومت، برای مدتی هم که شده و شیوخ جنوب خلیج فارس و خاندان‌های شاهی عربستان و اردن را از نگاه‌ها دور نگهدارد.

قطعی شدن انتخاب مرتضوی، صفحه اول آرمان

در ادامه این مقاله آمده تا آنجا که به جمهوری اسلامی ایران مربوط می‌شود، واقع‌بینی و پرهیز از کارهای شعاری برای انجام وظیفه در قبال انقلاب ملت‌ها سرنوشت ساز است. ما برای اینکه بتوانیم به وظیفه خود در این زمینه عمل کنیم باید قبل از هر چیز، به انسجام داخلی خود اهمیت بدهیم.

سرمقاله جمهوری اسلامی در نهایت نوشته در سال ۱۳۹۰ بداخلاقی‌ها، بدقلمی‌ها، بددهنی‌ها، حق ناشناسی‌ها و به یکدیگر پرخاش کردن‌ها نه تنها کاهش نیافت بلکه شدت نیز گرفت، درحالی که کشور ما درست در همین سال با شدیدترین تحریم‌ها مواجه شد و فشارهای سیاسی و تبلیغاتی نیز بر نظام جمهوری اسلامی مضاعف شد. در چنین شرایطی برای به خاک مالیدن دماغ دشمنان، به وحدت و همدلی و گذشت نیاز است، چیزی که در جامعه سیاسی ما نایاب شده است!

جشن همه ایرانیان

احمد مسجد جامعی در مقاله ای در شرق نوشته نوروز جشن بهاری همه ایرانیان از هر تیره و تباری است. چند سال پیش در طرح موضوعی تپه‌های عباس‌آباد عرصه‌ای گنجانده شد که نام آن را «بوستان اکو» گذاشتند. اکو نام مجموعه‌ای از ۱۰ کشور منطقه است که پیمان مشترک همکاری دارند. پیشنهاد شد مناسبت مشترکی را انتخاب کنند که میراث معنوی جمعی همه ماست و این همان جشن «نوروز» است که در همه این سرزمین‌ها گرامی داشته می‌شود.

به نوشته وزیر پیشین ارشاد: این نظر را همه نمایندگان اکو با شوق بسیار پذیرفتند و نام آن بوستان را «نوروز» نهادند و از آن پس نشریه سازمان، «اکو نوروز» نامیده شد. نوروز با افسانه جمشید که در روزگاری زرین فرمانروایی می‌کرد، پیوند داشت؛ روزگار زرینی که سرانجام بازمی‌گردد و نوروز، خاطره وعده آن روز است.

مهاجران و ایران

پروفسور عنایت الله رضا در مقاله ای که شرق آن را منعکس کرده نوشته: اکنون چندمیلیون نفر از شهروندان ما به کشورهای پیشرفته مهاجرت کرده، یا به تابعیت آنها در آمده‌اند. بخش عمده این مهاجران، به‌ویژه نسل اولی‌ها، با فرهنگ والای ایران پرورش یافته‌اند و دل‌هایشان سرشار از مهر به مردم و به فرهنگ ایران است. اگر ناخرسندی‌هایی هم داشته باشند، بیشتر دگراندیشی‌ها از نارسایی نظام اجتماعی و رفاه مادی در زادگاه ایشان است.

در آستانه سالگرد نهضت ملی کردن نفت، کارتون نادر رحمانی در اعتماد

به نوشته این رییس پیشین دانشگاه تهران مهاجران ایرانی و خانواده‌های ایشان را مغناطیس فرهنگ ایران، (مانند شعر و موسیقی و عواطف خانوادگی و خاطرات خوش از مردم و طبیب)، رها نمی‌کند. همه در دل خواستارند که به مردم زادگاه اصلی خود کمک کنند و آن را در جهان سرفراز ببینند. این نیروی مشترک را می‌توان خردمندانه پرورش داد و براختلاف دید‌ها در سیاست و مراتب اجتماعی چیره کرد. برون‌مرزان ایرانی و فرزندان‌شان از شاخه‌های فرهنگی ایرانند که در جهان می‌رویند و گل و میوه می‌دهند.

نویسنده مقاله شرق مثال زده در این ایام، سیاست کشورهای قدرتمند، تحریم‌ها بر ایران مقرر داشته‌اند و به زندگی مردم ایران بیدادگرانه می‌تازند. در چنین بحران‌ها، شایسته است برون‌مرزان بزرگوار ایرانی بی‌آنکه برخورد نامناسب و غیرقانونی با حکومت‌ها و مردم کشورهای خود پیدا کنند، با جمع‌آوری آرا، برای دفاع از مردم ایران در محافل بین‌المللی سخن بگویند و میانجیگری کنند. کاری که به صلح جهانی و مهر مردم ایران با مردم کشورهای پیشرفته کمک می‌کند.

ایران الگوی اسلامی

کیهان در سرمقاله اش درباره ایران در سال ۹۰ نوشته برنامه هسته ای تنها یک بهانه بود وگرنه همانطور که ارزیابی های اطلاعاتی کشورهای غربی هم نشان می دهد هیچ کس در هیچ جای جهان در این باره تردید ندارد که ماهیت برنامه هسته ای ایران صلح آمیز است و هیچ اتفاق جدیدی در برنامه هسته ای ایران رخ نداده است که نیازمند این مقدار از ناشکیبایی اجانب غربی و بی تابی از سوی صهیونیست ها باشد. همه ماجرا این بود که غربی ها می دیدند و اکنون دیگر انکار هم نمی کنند که مدل ایران در حال بسط در سراسر منطقه خاورمیانه است.

به نوشته این مقاله کشورهای منطقه به سمت اسلام سیاسی گرایش پیدا کرده اند و دشمنی با آمریکا و اسراییل را هم علنا فریاد می کنند. برگزاری ۳ کنفرانس موفق و بسیار باشکوه درباره انقلاب های اسلامی در منطقه، مقاومت اسلامی و مسئله فلسطین و همچنین جوانان و بیداری اسلامی اوج جذابیت و الهام بخشی انقلاب اسلامی را به رخ جهانیان کشید و دشمنان این ملک را در این باره که در حال از دست دادن مهمترین منافع خود در مهم ترین منطقه از جهان هستند سخت به تکاپو انداخت.

کارتون روز: تقی شعبانی، جام جم

و خلاصه سرمقاله کیهان این است که: اگر تلاش کنیم تا یک الگوی تاریخی از روند تقابل انقلاب اسلامی و غرب در طول ۳۰ سال گذشته ترسیم شود، سال ۱۳۹۰ یک نقطه عطف در این الگوی کلان خواهد بود. در این سال فشارها به اوج خود رسید اما روشن بود که غرب هرگز ضعیف تر از این نبوده و هیچگاه تلاشش برای متوقف کردن ایران مانند سال ۹۰ رنگ و بوی ناامیدی و انفعال نداشته است.

چقدر خرابی به بار آوردی

"امیدواری‌ها" عنوان طنز آخرین شماره سال نود اعتماد است که پوریا عالمی در آن نوشته برای آخرین شماره روزنامه یک یادداشت مفصل نوشته بودیم و هفت‌سین‌های کاربردی پیشنهاد داده بودیم که مثلا هیات دولت چه هفت‌سینی به دردش می‌خورد، مجلس چه هفت‌سینی به کارش می‌آید و غیره، که طبق معمول مشمول تعمیرات داخلی شد این کاناپه هم.

به نوشته صاحب ستون کاناپه طبق معمول در روزنامه، جز مقام مدیرمسوول، همه موافق بودند که چاپ شود، که دست بر قضا چاپ نشد. حالا ساعت آخر کار روزنامه در آخرین روز کاری اسفند ۹۰ است و من مانده‌ام که آن عیدی خوب را اگر نتوانم برای شما اینجا منتشر کنم، جاش چه هدیه‌یی تقدیم‌تان کنم، جز چند شعر:

"شعری برای رخت‌چرک‌ها"

اثر عشق تو

مثل قرمزیِ لباسی که رنگ می‌دهد

روی تمام لباس‌هایم پیداست

و بی‌پدر با هیچ وایتکسی هم نمی‌رود

"شعری برای سوانح طبیعی"

صاعقه است نگاه تو

سیل است اشک تو

آتشفشان است قهر تو

زلزله است دعوای تو

ای بر پدر تو

چقدر خرابی به بار آورده‌ای



:: برچسب‌ها: دوستان , ایالات متحده , کنسرت ,
:: بازدید از این مطلب : 603
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش روز یكشنبه ایرنا به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی دولت، هیات وزیران به استناد ماده واحده قانون عضویت ایران در فدراسیون بین المللی بتن- مصوب 1390- این پیشنهاد معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور را تصویب كرد.

' محمدرضا رحیمی' معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران، این مصوبه را برای اجرا ابلاغ كرده است.

بر اساس ماده واحده این قانون، به دولت اجازه داده می شود در 'فدراسیون بین المللی بتن' عضویت یابد و نسبت به پرداخت حق عضویت مربوط اقدام كند.

تعیین و تغییر دستگاه اجرایی طرف عضویت بر عهده دولت است.

فدراسیون بین المللی بتن از ادغام كارگروه اروپایی بین المللی بتن(سی.ای.بی) و فدراسیون جهانی بتن پیش تنیده(اف.آی.پی) با هدف ارتقای سطح آگاهی های علمی و عملی بین المللی به منظور پیشبرد فنی، اقتصادی، زیبایی و زیست محیطی بناهای بتنی به وجود آمده است.

سیام



:: برچسب‌ها: درختان ,
:: بازدید از این مطلب : 476
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش روز یكشنبه خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا، سال 90 ، سالی پرباری برای عرصه هنرهای تجسمی بود و تصویب قانون خرید آثار هنری، یكی از مهمترین رویدادهای هنری این عرصه به شمار می‌رود.

تصویب قانون اختصاص یك دهم درصد از بودجه تملك دارایی نهادهای دولتی برای خرید آثار هنری، آرزوی دیرینه فعالان عرصه تجسمی بود كه اگر چه در ماه های پایانی سال، مجلس آن را تصویب كرد، اما باعث روشن شدن روزنه های امید در دل هنرمندان شد.

این قانون كه علاوه بر نگاه حمایتی نسبت به آثار هنرمندان، تلاشی برای پیوند میان هنر و اقتصاد است، به خروج هنرهای تجسمی از مهجوریت و مظلومیت كمك می‌كند. از این رو این قانون را می توان یكی از مهمترین رویدادهای هنری عرصه تجسمی درسالجاری دانست.

اگر چه از اجرایی شدن این قانون و كم و كیف توجه دستگاه های دولتی به این مصوبه هنوز گزارشی منتشر نشده است،اما این قانون را می توان نویدبخش آغاز حركتی برای رونق هنرهای تجسمی و هنرمندان دانست.

علاوه بر این، برپایی 5 دوسالانه در رشته های سفال و سرامیك، نگارگری، پوستر و نقاشی، جشنواره هنری 1404، برپایی گسترده چهارمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر و جشنواره هنر مقاومت از جمله فعالیت های حوزه هنرهای تجسمی در سال 90 بود.

این گزارش تلاشی برای مرور به مهمترین فعالیت های این عرصه است.

***دوسالانه سفال و سرامیك

دهمین دوسالانه سفال و سرامیك، 22 مهر در فرهنگسرای كومش سمنان و موزه هنر امام علی(ع) با نمایش 375 اثر آغاز شد و 29 آبان به كار خود پایان داد و در طول برگزاری آن بسیاری از چهره‌های گمنام هنر سفالگری توانستند آثار خود را در معرض دید تماشاگران و منتقدان بگذارند.

نقطه مثبت در این دوسالانه بررسی آثار و قیمت‌ گذاری از پیش تعیین شده ازسوی هنرمندان بود كه در صورت انتخاب اثری از سوی خریداران، توافق‌های نهایی انجام و با كارشناسی قیمت نهایی مشخص می شد. دهمین دوسالانه سفال و سرامیك میزبان 335 اثر از 196 هنرمند در 23 استان كشور بود.

**هشتمین دوسالانه ملی نگارگری ایران

هشتمین دوسالانه ملی نگارگری ایران با حضور 275 اثر از 226 هنرمند در بخش رقابتی در موزه هنرهای معاصر اصفهان به نمایش گذاشته شد و در بخش استادان 58 اثر از 35 هنرمند پیشكسوت و استادان نگارگری در موسسه فرهنگی، هنری صبا تهران ارائه شد. هشتمین دوسالانه ملی نگارگری ایران تا پنجم دی ماه در موزه هنرهای معاصر اصفهان و موسسه فرهنگی، هنری صبا ادامه یافت.

***دهمین دوسالانه پوستر

در دهمین دو سالانه پوستر، در كنار بخش ملی، یك بخش بین المللی نیز داشتیم كه در آن تماماً به پوسترهایی پرداخته شد كه طی 4 سال گذشته یعنی از بی نال هشتم تا نهم به چاپ رسیده بود در این بخش علاوه بر ایران 43 كشور دیگر نیز شركت كردند، كه افزون بر 500 اثر به بخش مسابقه راه پیدا كرد. مجموعه آثار ملی و بین المللی كه به بخش مسابقه راه پیدا كرده اند 918 اثر بود كه از این میان حدود 400 اثر مربوط به بخش ملی است.

این نمایشگاه كه از سال 1372 به پیشنهاد مسعود شجاعی طباطبایی و محمدحسین نیرومند برگزار شد، در همه این سال‌ها بدون وقفه و منظم برگزار شده و مورد توجه هنرمندان قرار گرفت.

***هشتمین دوسالانه نقاشی

هشتمین دوسالانه ملی نقاشی ایران كه دی ماه امسال با موضوع نگاهی نو به مكتب هرات، برای معرفی جریان هنر معاصر ایران برگزار شد، یكی دیگر از اتفاقات عرصه هنرهای تجسمی در سال گذشته بود كه در آن علاوه بر نمایش آثار منتخب، كارگاه نقاشی و اكسپو برای فروش آثار هنری نیز برگزار شد.

این دوسالانه با 317 اثر از 286 هنرمند در بخش نگاهی نو به مكتب هرات و بخش آزاد و 50 اثر از 50 هنرمند پیشكسوت نقاشی از هشتم دی ماه در موسسه فرهنگی، هنری صبا آغاز شد. كارگاه دوسالانه نقاشی نیز با حضور 4 هنرمند در كاروانسرای عباسی نیشابور برگزار شد و آثار كارگاه در نگارخانه آرتین مشهد به نمایش گذاشته شد.

***ششمین دوسالانه مجسمه سازی

ششمین دوسالانه مجسمه‌سازی تهران دوم آبان ماه در فرهنگسرای نیاوران كار خود را آغاز كرد. این دوسالانه با گرامیداشت یاد حمیدالله رضایی كه پیش از این در تمامی برنامه‌های مجسمه‌سازی حضوری چشمگیر داشت، برگزارشد.

در این دوره از دوسالانه مجسمه‌سازی تهران از میان 626 اثر ارسالی به دبیرخانه 67 اثر از 67 هنرمند پذیرفته شد كه در این میان بیشترین شركت كننده با آمار 403 هنرمند از تهران و كمترین شركت‌كننده از استان سیستان و بلوچستان بود. در مجموع نیز هنرمندان 27 استان در این دوسالانه شركت كردند.

***چهارمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر

چهارمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با دوره های گذشته آن تفاوت بسیار داشت.این دوره از جشنواره در 9 رشته به چندین گرایش به صورت همزمان در تهران و 30 استان كشور برگزار شد.

هنرمندان رشته‌های نقاشی،مجسمه‌سازی‌، سفال، كاریكاتور، عكس، گرافیك، تصویر ‌سازی ‌، نگارگری و خوشنویسی آثارخود را در قالب این جشنواره به نمایش گذاشتند. علاوه بر آن 290اثر از هنرمندان برجسته و پیشكسوت در بخش مدعو این جشنواره در موزه هنرهای معاصر به نمایش عمومی درآمد.

در این جشنواره از میان بیش از 2هزار اثر رسیده یك هزار360 اثر به بخش رقابتی راه یافتند و در میان آثار دریافت شده در بخش بین‌المللی نیز 170 اثر در رشته‌های عكس، كاریكاتور، پوستر و نقاشی از كشورهایی مانند آمریكا، برزیل، ایتالیا، چین، لهستان و 50‌كشور دیگر در بخش رقابتی جشنواره به معرض نمایش گذاشته شد.

از جمله بخش های متفاوت این دوره از جشنواره با رقابت های سال های قبل،افزوده شدن بخش تصویرگری به رشته های رقابتی این جشنواره بود.با افزوده شدن این رشته به بخش های جشنواره چهارم ،مجالی برای رقابت هنرمندان تصویرگری كه بیش از 10 سال از برگزاری آخرین دوره دوسالانه‌اش می گذشت، فراهم شد.

ضمن اینكه به خاطر تاثیر رشته سینما و ارتباط این حوزه با رشته های هنر،برای نخستین بار بخش به عنوان فیلم های مستند و كوتاه با موضوع هنرهای تجسمی راه اندازی شد ،كه می توان آن را یكی از نكات مثبت این جشنواره دانست.

پیوند میان هنر هفتم و هنرهای تجسمی با نمایش 37 فیلم از تاریخ 5 تا 10 اسفند ماه شكل گرفت كه این فیلم ها از میان 130 فیلم ارسال انتخاب شده بودند.

زندگی 'علی اكبر صنعتی(نقاش و مجسمه ساز)،پرویزتناولی(هنرمند مجسمه ساز)،مرتضی ممیز(پدرگرافیك ایران)،محمد علی حدت (تصویرگر) و بهمن جلالی(عكاس برجسته) از جمله هنرمندانی بودند كه در این فیلم های مستند به زندگی و آثار و موفقیت های هنری آنها پرداخته شده بود.

تا پیش از این در هیچ كدام از جشنواره های فیلم كوتاه و یا بلند و حتی مستند بخش مجزایی به فیلم های تجسمی اختصاص نیافته بود،از این رو این فتح باب می تواند گام مهم و مثبتی برای معرفی رشته های مختلف هنری ،معرفی هنرمندان برجسته و آثار ارزشمند آنها بود تا در جریان رویدادها و رخدادهای مختلف كشور این مشاهیر و افتخارات عرصه هنر به دست فراموشی سپرده نشوند.

تولد جشنواره مد و لباس فجر

تولد جشنواره‌هایی به نام 'هنرهای تجسمی كودك و نوجوان' و ' مد و لباس فجر' كه در سال 90 برای اولین باربرگزار شد، از جمله رویدادهای عرصه هنرهای تجسمی بود.

درجشنواره 'مد ولبای فجر' هنرمندان مختلفی از رشته های طراحی و گرافیك آثار خود را در بخش پوشاك بانوان در رشته های مانتو،مقنعه و چادر با رویكرد فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی به این جشنواره ارسال كردند.

نخستین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی كودك و نوجوان نیز در دو گروه سنی 6 تا 9 سال و 10 تا 14 سال در رشته های نقاشی، تصویر سازی، كاریكاتور، طراحی، كلاژ (وصله كاری) و خوشنویسی برگزار شد و 120كودك و نوجوان از 20 استان كشور و پنج كشور ایتالیا، فرانسه، تاجیكستان، گرجستان و لبنان در كارگاه های تخصصی هر یك از رشته ها در هنرستان هنرهای زیبا با یكدیگر رقابت كردند.

این جشنواره با هدف توجه به ارزش و اهمیت هنر كودكان و نوجوانان، ایجاد بستر برای شناخت و رشد استعدادها و معرفی هنر كودكان و نوجوانان برگزار شد.

برپایی دوازدهمین دوسالانه عكس ،دهمین دوسالانه كاریكاتور و دومین دوسالانه خوشنویسی از جمله برنامه های حوزه هنرهای تجسمی درسال 90 بود كه برگزاری آنها به سال آینده موكول شد.

پیگیری چگونگی خرید آثارهنری از سوی دستگاه های و نهادهای دولتی تا تیرماه سال 91 از جمله مهمترین وظایف دفترهنرهای تجسمی وزارت ارشاد است. اجرای این قانون در نخستین سال اجرای آن كاستی ها و ایرادات این قانون را مشخص كرده و متولیان امر را به اصلاح و بهبود آن تشویق می كند.

امید است سال آینده با افزایش بودجه بخش هنرهای تجسمی فعالیت های مد نظر این بخش با كیفیت بهتری انجام شود و زمینه رشد این بخش را فراهم كند.

فراهنگ**9173**1588



:: برچسب‌ها: تابستان ,
:: بازدید از این مطلب : 460
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

خبر آزادی شهروند آمریکایی غافلگیر کننده بود

یک گروه شبه نظامی تندرو در عراق یک نظامی سابق آمریکا را پس از نه ماه اسارت، آزاد کرده است.

به گفته یک سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده، این شهروند آمریکا که سال گذشته ربوده شده بود، هم اکنون آزاد است و به سفارت این کشور در بغداد تحویل داده شده است.

وزارت امور خارجه آمریکا اطلاعات بیشتری را درباره هویت این فرد منتشر نکرده است.

گروه شبه نظامی موسوم به تیپ روز موعود که به مقتدی صدر، روحانی شیعه نزدیک است روز شنبه با انتشار یک کنفرانس مطبوعاتی ضبط شده از آزادی مردی خبر داد که ۹ ماه پیش ربوده بود.

از این مرد که در تصاویر منتشر شده با لباس نظامی آمریکایی دیده می شود، با نام رندی مایکل نام برده شده است ولی تلفظ دقیق نام او به وسیله سخنگوی شبه نظامیان شیعه عراقی به طور کامل مفهوم نبود.

فرد آزاد شده در هنگام ربوده شدن به عنوان یک شهروند غیرنظامی در بغداد اقامت داشته است.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، فرد ربوده شده به دفتر سازمان ملل متحد تحویل داده شده و این دفتر او را به سفارت ایالات متحده منتقل کرده است.

او گفت: "ما می توانیم آزادی یک شهروند ایالات متحده را از بازداشت در عراق تایید کنیم. هیات کمک رسانی سازمان ملل در عراق این شهروند آمریکا را به سفارت ایالات متحده در بغداد منتقل کرده است...در حال حاضر، به خاطر رعایت حریم خصوصی (این فرد) نمی توانیم اطلاعات بیشتری را منتشر کنیم."

سخنگوی سازمان ملل متحد هم نام فرد آزاد شده را عنوان نکرده است.

فرد ربوده شده در تصاویر ویدیویی منتشر شده گفت در سال ۲۰۰۳ به وسیله ارتش آمریکا برای ۱۵ ماه به عراق اعزام شد.

او افزود هجدهم ژوئن سال گذشته در حالی که به عنوان یک غیرنظامی در بغداد کار می کرد، ربوده شد.

او گفت: "به داخل بغداد برده شدم و به وسیله تیپ روز موعود در مکان های مختلفی نگهداری شدم."

او ادامه داد: "به من گفته شد که آزاد شدنم به خاطر مسائل انسان دوستانه بوده و هیچ تبادلی صورت نگرفته است."

به گفته خبرنگار بی بی سی در بغداد، خبر آزادسازی این شهروند آمریکا برای همه، حتی آمریکایی ها غافلگیر کننده بود.



:: برچسب‌ها: توکیو , کانادا , خام ,
:: بازدید از این مطلب : 504
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا از دانشگاه علوم پزشكی مشهد ،دكتر مجید غیور مبرهن افزود :بر اساس تحقیقات انجام شده 50 درصد زنان و 25 درصد مردان كشور مبتلا به سندرم متابولیك هستند.

وی اظهار داشت : بیماران دچار سندروم متابولیك دارای حداقل خصوصیاتی از جمله بالا بودن دور كمر (در مردان 102 سانتی ‌متر یا بیشتر و در زنان 88 سانتی‌ متر یا بیشتر)،بالابودن میزان تری ‌گلیسریدها ( 150 میلی ‌‌گرم در دسی ‌لیتر یا بیشتر)، كاهش میزان كلسترول خوب (HDL) ( در مردان كمتر از 40 میلی ‌گرم در دسی‌ لیتر و در زنان كمتر از 50 میلی‌ گرم در دسی‌ لیتر)،بالا بودن فشار خون (130 روی 85 میلی ‌متر جیوه یا بیشتر) و بالا بودن میزان قند خون ناشتا ( 100 میلی ‌گرم در دسی‌ لیتر یا بیشتر) هستند .

دانشیار گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشكی مشهد خاطر نشان كرد : برخلاف برخی از كشورها كه درصد ابتلای به این بیماری در مردان بیش از زنان است، در كشور ما خانم‌ها بیشتر دچار این بیماری هستند و ریسك ابتلا به سكته قلبی در آنان بالاست.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی مشهد ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی، بروز سكته های قلبی و مغزی، ابتلا به دیابت، بیماریهای مفصلی ، ‌ و عدم تعادل هورمونی را از جمله عوارض ابتلا به سندروم متابولیك برشمرد .

غیور مبرهن افزود : اصلاح سبك زندگی شامل حفظ وزن مطلوب و یا كاهش آن در صورت اضافه بودن ، افزایش فعالیت بدنی ، استفاده از مواد غذایی سالم در تمامی گروهها و كاهش مصرف چربی اشباع‌شده، چربی‌های ترانس و كلسترول، كاهش مصرف غذاهای آماده و ورزش منظم حداقل 30 دقیقه در روز با شدن متوسط از اصول اولیه در كاهش خطرات سندروم متابولیك به شمار می رود .

غلمی **1354**1544



:: برچسب‌ها: نشان ,
:: بازدید از این مطلب : 432
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

پایان خدمات سوئیفت به بعضی بانک‌های ایرانی

سوئیفت، بزرگترین شبکه نقل و انتقالات مالی جهان دیگر به ایران خدمات نمی دهد. این شبکه در دویصت و ده کشور جهان فعال است و روزی هفده میلیون پیام بانکی رد و بدل می کند. این اولین بار است که سوئیفت در چهار دهه فعالیت، کشوری را از خدماتش محروم می کند.

برای پخش این فایل، نرم افزار "جاوا اسکریپت" باید فعال شود و تازه ترین نسخه "فلش" نیز نصب شده باشد

شبکه جهانی انتقالات بین بانکی (سوئیفت) گفته است که به دنبال تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، بانک‌های ایرانی تحت تحریم اتحادیه اروپا را از دسترسی به خدمات خود محروم کرده و این خدمات اکنون متوقف شده است.

تقریبا تمام بانک‌های دنیا برای معاملات خود از خدمات سوئیفت استفاده می‌کنند

پیشتر، علی فلاحیان، وزیر پیشین اطلاعات ایران، گفته بود با این اقدام، بحران بین غرب و ایران شدیدتر می شود و ایران در پاسخ، از همه ابزارهای ممکن برای مقابله به مثل استفاده خواهد کرد.

با توقف خدمات سوئیفت، شبکه الکترونیکی انتقال پول بین بانک های تحت تحریم ایران و جهان قطع می شود و نقل و انتقالات پولی این بانک‌ها با خارج از کشور از راه‌های رسمی غیر ممکن خواهد بود.

قطع خدمات سوئیفت برای بانک‌های ایرانی علاوه بر اینکه بر صنعت نفت ایران تاثیر خواهد گذاشت، زندگی ایرانیان خارج از کشور که به ایران پول می‌‌فرستند و یا برای شان پول فرستاده می شود را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد.

تصمیم سوئیفت در پی اعلام اعمال تحریم های بیشتر از سوی کشورهای اروپایی علیه از ایران به منظور تحت فشار دادن ایران برای شفاف سازی برنامه های اتمی اش، اتخاذ شده است.

سوئیفت کد چیست؟

سوئیفت مخفف اصطلاح انگلیسی Society For Worldwide Interbank Financial Telecopmmunication است که یک موسسه مالی بین‌المللی به شمار می‌رود و یکی از مهم‌ترین عوامل اتصال شبکه نقل و انتقالات ارزی جهان است.

سوئیفت ارائه‌دهنده خدمات به موسسه‌های مالی نیز هست و بیشتر مشتریان این نهاد از شبکه سوئیفت‌نت و کدهای شناسه بانکی ایزو ۹۳۶۲ استفاده می‌کنند. این کدها تحت عنوان سوئیفت‌کد شناخته می‌شوند.

انتقال هر گونه ارز در مبادلات بانکی با ارائه شماره حساب بانکی، نام بانک و سویفت‌کد بانک مورد نظر امکان پذیر است و بدون سویفت‌کد، امکان انتقال هر گونه ارز بین‌المللی در شبکه بانکی جهان غیرممکن است.

سوئیفت ماه گذشته اعلام کرده بود که آماده است همزمان با عملی شدن تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران، بانک‌های ایرانی تحت تحریم را از دسترسی به خدمات خود محروم کند.

اتحادیه اروپا در هفته پایانی ژانویه سال جاری اعلام کرد که در چارچوب افزایش فشارها بر ایران برای توقف فعالیت‌های هسته‌ای این کشور، تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کند.

آمریکا و کشورهای غربی ایران را متهم می کند که در صدد دستیابی به سلاح های هسته ای است؛ اتهامی که همواره از سوی ایران رده شده است.

سوئیفت یک نهاد بلژیکی متعلق به بانک های بزرگ بین المللی است که زیر نظر بانک مرکزی اتحادیه اروپا، خزانه داری آمریکا و بانک های مرکزی چند قدرت اقتصادی دیگر کار می کند و تقریبا تمام بانک‌های دنیا برای معاملات خود از خدمات این سازمان استفاده می‌کنند.

هفته گذشته ایران موافقت کرد که مذاکرات خود را با گروه ۱+۵ بر سر برنامه های هسته ای اش از سر گیرد. با این حال هنوز زمان و مکانی برای این مذاکرات تعیین نشده است.



:: برچسب‌ها: سبز , سگ ,
:: بازدید از این مطلب : 497
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرگزاری فرانسه، هیات هندی متشكل از 80 نفر هفته گذشته سفری پنج روزه به ایران داشت.

هدف از این سفر، ارزیابی راه های گسترش صادرات هند به ایران عنوان شده است.

'رفیق احمد' رئیس فدراسیون صادركنندگان هند كه هیات هندی را سرپرستی می كرد در این خصوص گفت: 'این سفر بسیار مثبت بود و موفقیت بزرگی برای ما محسوب می شود.'

وی در ادامه تصریح كرد: 'ما در مورد راه ها و قابلیت های بسیار خوبی كه برای مراودات اقتصادی وجود دارد، بحث و تبادل نظر كردیم.'

هند سالانه حدود 11 میلیارد دلار از ایران نفت خریداری می كند و به همین خاطر ایران پس از عربستان سعودی دومین تامین كننده نفت دهلی نو محسوب می شود.

این در حالی است كه میزان صادرات هند به ایران به بیش از 2.7 میلیارد دلار نمی رسد.

آمریكا و رژیم صهیونیستی در ادامه مواضع یكجانبه خود علیه ایران در تلاش بودند تا هند را متقاعد سازند خرید نفت خود از جمهوری اسلامی را متوقف كند.

این در حالی است كه اخیرا مقامات هندی با نادیده گرفتن درخواست های آمریكا و همپیمانانش در این خصوص، اعلام كرده اند كه به خرید نفت از جمهوری اسلامی ایران ادامه خواهند داد.

**2351**1597



:: برچسب‌ها: موسیقی ,
:: بازدید از این مطلب : 463
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرگزاری فرانسه و به نقل از ' حمود الصوفی' استاندار تعز، این معلم آمریكایی در ساعات اولیه صبح یكشنبه در جریان حمله دو موتورسیكلت سوار مسلح به خودروی وی كشته شد.

این مقام یمنی از بیان جزییات بیشتری درباره قاتلان این شهروند آمریكایی خودداری كرد اما گفت تحقیقات در این زمینه در حال انجام است.

خبرگزاری فرانسه می افزاید: به دنبال كناره گیری 'علی عبدالله صالح' رئیس جمهوری یمن از قدرت در ماه گذشته، بی نظمی و بی قانونی بیشتر مناطق این كشور را در بر گرفته است. این وضعیت باعث گردید شبه نظامیان وابسته به القاعده، با استفاده از بی نظمی و هرج و مرج كنترل برخی از شهرهای همجوار پایتخت این كشور را در دست بگیرند.

مترجمام**9158**1609



:: برچسب‌ها: دره عمیق و باریک , روش ,
:: بازدید از این مطلب : 486
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

بسیاری از اقلیت های دینی و قومی در اروپا از دسترسی به بنیادی ترین آزادی ها و حقوق فردی محروم بوده و به شدت درگیر سیاست‌ های تبعیض آمیز دولت های خود هستند. وضعیت در اروپا به حدی نامناسب است كه حتی برخی از نژادهای اروپایی این قاره كه عمدتا از بخش های شرقی اروپا هستند نیز طعم تلخ تبعیض را می چشند و از حقوق برابر با دیگر شهروندان اروپایی برخوردار نیستند. در این اوضاع، شرایط مسلمانان این قاره و به طور اخص در سوییس كه درصد بزرگی از جمعیت این كشور را تشكیل می دهند به این علت كه اقلیت مذهبی نیز محسوب می شوند بدتر از دیگران است و علاوه بر اینكه به عنوان خارجی با تبعیض های معمول و غیرمعمول دست و پنجه نرم می كنند با گسترش موج اسلام هراسی كه پس از 11 سپتامبر 2001 به آن بیشتر از گذشته دامن زده شد، مورد تنفر سوییسی ها و حتی همسایگان خود واقع می شوند.

وضعیت نامطلوب اقلیت‌ها در دستیابی به حقوق اولیه خود درحالی است كه قدرت های اروپایی همیشه مدعی حقوق بشر بوده و از این حربه علیه كشورهای دیگر استفاده می كنند، اما راسا در راستای رفع مشكلات حقوق بشری در اروپا گامی برنمی‌دارند.

سایت خبری bnet از سایت های وابسته به شبكه CBS، برخی از شكل های تبعیض در اروپا را اینگونه فهرست كرده است: تبعیض در امور روزمره زندگی همچون یافتن شغل، آموزش و مسكن، نفرت از مهاجران و پناهجویان، افزایش درگیری های نژادی، اسلام هراسی، نژادپرستی، و منفی سازی افكار عمومی علیه اقلیت ها به ویژه مسلمانان، كه البته شدت هر یك از این موضوعات در كشورها مختلف است.

** تبعیض نهادینه در اروپا

-------------------------------

كتاب‌' قومیت در اروپا' نیز در فصلی به اروپای چندقومیتی پرداخته و در نهایت این موضوع را به ضرر اروپا می داند. در این كتاب آمده است؛ تبعیض ها، نابرابری در ثروت و داشتن جایگاه پایین موجب گسترده تر شدن شكاف میان قومیت‌ها و در نتیجه سخت تر شدن همبستگی اجتماعی در این جوامع شده است.

این كتاب نابرابری های موجود در جوامع اروپایی را علت تفاوت و تبعیض میان گروه‌های قومی و در نتیجه منجر به تقویت گروه های قومی تندروی راست‌گرای ملی در این منطقه می داند و تاكید دارد كه اكنون در اروپا، نژادپرستی به شكل های نژادپرستی شخصی یا اعتقادی،‌ به شكلی نهاینه در خط مشی ها و قانونگذاری ها و رویه ها سیاسی و فرهنگی و اجتماعی رایج شده اند.

نشریه 'پلیتیك' نیز در مقاله ای در تحلیل وضعیت حقوق بشر در اروپا نوشت: با وجودی كه در اروپا جان های زیادی برای حفظ حقوق از دست رفت، اما هنوز درمورد حقوق اقلیت ها تنها حرف زده می‌شود و در عمل كاری انجام نمی شود. به این نكته باید توجه شود كه داشتن سرزمین بسیار خوب است، اما چیزی كه اهمیت دارد شرافت انسانی و هویت فرهنگی است.

وب سایت 'مقابله با تبعیض‌ها در اروپا' هم در مطلب اتحادیه اروپا و مشكل اقلیت‌ها نوشت: یكی از موضوعاتی كه هیچ كس در بروكسل( مقر اتحادیه اروپا) دوست ندارد درمورد آن صحبت كند مشكل اقلیت هاست؛ اكنون در سوییس، بلژیك، فرانسه، قبرس، یونان، روسیه، حوزه بالكان، اسپانیا، بلغارستان و تقریبا در همه كشورهای اروپایی تبعیض علیه اقلیت ها به امری رایج تبدیل شده است.

این وب سایت تاكید دارد، تبعیض های نژادی در حال گسترش در اروپاست و بدتر آنكه نیروهای سیاسی در این كشورها نیز در حال گسترش ایدئولوژی‌های نژادپرستانه و تنفر علیه گروه ها هستند و تلاش می كنند به صورت غیررسمی بر اقلیت ها و قومیت ها حاكمیت داشته باشند.

** مسلمانان در سوییس

--------------------------------

وبسایت اسلام هراسی(muslimophobia) در مطلبی نوشت كه چندی قبل سازمان ملل متحد در قطعنامه ای به شدت از روند اسلام هراسی در سوییس به دلیل ممانعت از ساخت مناره برای مساجد و دیگر قوانین رایج در این كشور انتقاد كرد. براساس این خبر شورای حقوق بشر این سازمان از رفتار دولت در اعمال برخی تبعیض ها علیه مسلمانان در این كشور به شدت انتقاد كرد. این قطعنامه سازمان ملل علیرغم سكوت برخی كشورهای غربی و مخالفت آمریكا رای آورد. ایالات متحده نیز از این قطعنامه انتقاد كرد و آن را ابزاری برای تبعیض نام برد. این قطعنامه اقدام دولت سوییس را در تناقض كامل با حقوق بشر دانست و چنین سیاست هایی را موجب تشدید تبعیض ها و باعث جهت گیری هایی ابراز داشت كه در نهایت باعث عواقب خطرناكی می شود. در این قطعنامه تنها به نام مذهب مسلمانان اشاره شده است كه نشان دهنده هدف گیری سیاست ها در سوییس و بسیاری از كشورها علیه اسلام است.

** سوییس نمی خواهند مسلمانان را به عنوان همسایه قبول كند

------------------------------------------------------------------------

'مارك هلیلینگ' از دانشگاه زوریخ در مقاله ای با عنوان 'اسلام هراسی پدیده ای جدید یا نامی جدید برای بیگانه هراسی' نوشت: برخی موضوعات باعث شده اند كه اسلام هراسی در كشورهای اروپایی و به خصوص سوییس به علت مهاجرت گسترده مسلمانان به این كشورها به پدیده ای جدید، اما رایج تبدیل شده و توجه بسیاری از جامعه شناسان را به خود جلب كرده است. در این كشورها با ارتباط دادن بین مسلمانان و تروریست ها نوعی بیگانه هراسی جدید پدید آمده است.

این مقاله می نویسد، با اینكه بین سال های 1996 تا 2007 از حملات به خارجی ها كاسته شده است، اما تحقیقات نشان می دهند كه نفرت نسبت به مسلملانان افزایش یافته و مردم سوییس دوست دارند كه مسلمانان را به عنوان مهاجر در خود بپذیرند و نه همسایه.

بیشتر مردم سوییس از افرادی كه از كشورهای اسلامی به این كشور سفر می كنند نفرت دارند.

براساس نتایج به دست آمده از این پژوهش، مردم سوییس اسلام هراسی و بیگانه هراسی را در یك رده تحلیلی ارزیابی می كنند، اما این پژوهش نشان داد مردمی كه به كلیسا می روند بیشتر بیگانه ها در هراسند و كمتر از مسلمانان می ترسند و این نشان می دهد كه انسجام میان ادیان بیشتر از اقشار جامعه است. درضمن با اینكه بیشتر مسلمنان در سوییس از تركیه، آلبانی، بوسنی و یوگسلاوی به این كشور آمده اند، اما چندان به ماهیت اروپایی آن ها توجه نمی شود و این افراد صرفا با دید كه نشانگر تبعیض های مذهبی است و با توجه به اینكه مسلمان هستند مورد آزار و یا برخی فشارهای ناشی از تلاش های رسانه ای در گسترش اسلام هراسی قرار می گیرند.

**افزایش اسلام هراسی و كاهش بیگانه هراسی

--------------------------------------------------------

پژوهش فوق تاكید دارد؛ در این سال ها میزان بیگانه هراسی كاسته شده است، اما بر میزان اسلامی هراسی افزوده شده است.

در سال 1996 حدود10 و در سال 2207 حدود 7 درصد مردم سوییس دوست نداشتند كه خارجی ها همسایه آن ها باشند، اما به ترتیب در همین سال ها 17 و 23 درصد مردم سوییس دوست نداشته اند همسایه ای مسلمان داشته باشند. درحالیكه این آمار در مورد نژادهای غیراروپایی حتی كمتر نیز شده است.

12درصد مردم سوییس در سال 2006 مسلمان بودند و این میزان بیشتر از كشورهای آلمان، فرانسه و اتریش بوده است، زیرا در بسیاری از كشورهای اروپایی جمعیت مسلمان از 2 تا 10 درصد جمعیت آنها را تشكیل می دهد.

** رسانه های سوییس و فضاسازی علیه مسلمانان

----------------------------------------------------------

در چند سال اخیر رسانه های سوییس به موضوع اسلام و مسلمانان توجه ویژه ای داشته است و گزارش های متعددی را به نحوه زندگی آن ها در كشورهای اسلامی و كشورهای اروپایی اختصاص دادند. حتی قبل از طرح موضوع مناره ها و انجام همه پرسی در این زمینه، رسانه ها در مورد چالش هایی كه مسلمانان و جوامع اسلامی درگیر آن هستند مطالبی نوشتند.

سال گذشته كنفرانسی به همت شورای مركزی اسلامی سوییس(ICCS) با عنوان 'روز علیه اسلام هراسی و تبعیض' برگزار شد كه در سراسر اروپا و سوییس مورد استقبال قرار گرفت و خواهر زن تونی بلر در آن سخنرانی كرد. در این كنفرانس تاكید شد كه در سوییس دیدگاه شوكه كننده ای در مورد اسلام وجود دارد. چند سال قبل موضوع ساخت مناره مورد نظرسنجی عمومی قرار گرفت و تصویب شد. در سال 2009 نیز موضوع ممنوعیت چادر و چندی پس از آن بحث نقاب یا روبنده به موضوع داغ رسانه های این كشور تبدیل شد.

** درخواست شورای اروپا از سوییس برای مقابله با نژادپرستی

----------------------------------------------------------------------

رادیو سوییس در خبری اعلام كرد، 'توماس هامربرگ' كمیسر شورای اروپا كه برای بررسی وضعیت حقوق بشر در سوییس، سفر چهار روزه ای به این كشور صورت داد در پایان این سفر و در دیدار با خبرنگاران اعلام كرد كه اقدامات زیادی برای مبارزه با تمایلات نژادپرستی در سوییس مورد نیاز است.

او گفت: عدم تساهل و نژادپرستی به طور خطرناكی در سوییس در حال رشد است و در برخی حوزه ها، اقدامات هماهنگی زیادی مورد نیاز است. سوییس بایستی تلاش های بیشتری برای تحقق كامل استاندارهای اروپایی و بین المللی به عمل آورد.

روزنامه آلمانی زبان Der Bund نیز به نقل از این مقام اروپایی نوشت: هامربرگ كمیسر حقوق بشر شورای اروپا برای بررسی نژادپرستی و خارجی ستیزی در سوییس تشكیل می دهد.

هامربرگ و هیات همراه وی می خواهند سیاست سوییس در زمینه مبارزه با نژادپرستی و تبعیض را به دقت مورد بررسی قرار دهند. آخرین بررسی این شورا در سال 2004 در سوییس صورت گرفته بود. آن زمان هیات شورای اروپا به نحوه سوال كردن از متقاضیان پناهندگی كه بدون وكیل صورت می گرفت و همچنین وجود زندانیان بیش از گنجایش در زندانی در ژنو انتقاد كرده و از دولت سوییس خواسته بودند كه این كمبودها را بر طرف سازد.

**مذهب معیار تمایز در سوییس

-----------------------------------

روزنامه آلمانی زبان Berner Zeitung در همین رابطه نوشت سازمان امنیت و همكاری اروپا( OSZE ) به این نتیجه رسیده است كه تبعیض و عدم تساهل علیه مسلمانان در سوییس از سال 2001 بخاطر پیامدهای تنش های بین المللی افزایش یافته است. یك هیات این سازمان در نوامبر سال گذشته از سوییس دیدن كرده بود. در گزارش این هیات آمده است كه در سوییس امروز بطور مثال، رفتار با مهاجرین از كشورهای بوسنی هرزه گووین و یا آلبانی براساس هویت قومی آنها نبوده بلكه بر پایه مذهب آنها استوار است.

همچنین تاكید شده است، مسلمانانی كه در سوییس بیشتر مورد تبعیض قرار می گیرند اتباع منطقه بالكان و بویژه آلبانی تبارها هستند. ضمنا تصریح شده كه تبعیض ها علیه مسلمانان بیشتر در زمینه درخواست تابعیت و یا پیدا كردن كار است.

سازمان های غیردولتی در سوییس به هیات سازمان امنیت و همكاری اروپا اعلام كردند كه بسیاری از كارفرمایان در سوییس كاركنان مسلمان خود را مورد تبعیض قرار می دهند.

این سازمان در گزارش خود درباره مسلمانان در سوییس به آنها توصیه كرده كه یك سازمان فراگیر و منسجمی را ایجاد نمایند تا بتوانند از حقوق خود در سوییس دفاع كنند.

** تلاش احزاب سوییسی برای محدود كردن مسلمانان

------------------------------------------------------------

هیات سازمان مزبور همچنین نسبت به رشد احزاب راستگر و پوپولیست در سوییس نیز هشدار داده و تاكید كرده است كه این احزاب از دمكراسی مستقیم در سوییس ازجمله همه پرسی ها استفاده می كنند تا حقوق مسلمانان را محدود ساخته و یا قوانین تبعیض آمیزی را علیه آنها ابداع نمایند. هیات سازمان امنیت و همكاری اروپا در ماه نوامبر سال گذشته می خواستند تصویری از رفتار در این كشور با اقلیت های مذهبی را بدست آورند.

** مسلمانان سوییس بدنبال تاسیس پارلمان

-------------------------------------------------

شرایط برای مسلمانان در این كشور به حدی سخت شده است كه آنها می خواهند براساس قوانین سوییس مجلسی را تشكیل دهند كه بتواند مسائل مسلمانان را بهتر به دولت سوییس برساند.

روزنامه آلمانی زبان 20Minuten اعلام كرد كه دو سازمان اسلامی در سوییس می خواهند سرنوشت خویش را خود بدست بگیرند. آنها زمینه یك انتخابات برای یك پارلمان را هموار می سازند كه بتواند معرف همه مسلمانان در سوییس باشد.

به نوشته این مقاله 'فرهاد افشار' رئیس هماهنگی سازمان های اسلامی سوییس تاكید كرد كه این پارلمان كه به نام امت اسلامی خواهد بود در سال 2013 می تواند تاسیس شود.

سازمان فدراسیون سازمانهای اسلامی نیز این امر را همراهی می كند. این جامعه یا امت باید با مقررات حقوقی در كانتوهای سوییس هماهنگ باشد. افشار می افزاید كه «امت سوییس» باید معرف 400 هزار مسلمان ساكن سوییس باشد كه از آن پس با یك زبان صحبت كنند و مطالبات مسلمانان را به اطلاع مسئولین سوییس برساند.

روزنامه آلمانی زبان BASLER ZEITUNG در خبری اعلام كرد كه تاسیس پارلمان اسلامی مساله برانگیز شده است. نیكوله فون جاكوب، مسوول ارگان همگرایی خارجیان در كانتون بازل تاكید می كند كه برای انجام این انتخابات در این كانتون برنامه مدونی وجود ندارد. ضمنا انتخاب واژه پارلمان نادرست بوده و باعث سردرگمی می شود. این ارگان اسلامی می تواند در چارچوب یك سازمان باشد كه البته اعضای آن بصورت دمكراتیك انتخاب می شوند.

پژوهش**9130**9123**1599



:: برچسب‌ها: فوتبال ,
:: بازدید از این مطلب : 500
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

جعفر پناهی در نمایی از فیلم "این یک فیلم نیست"

اگر مجموعه سینمای داخل ایران و سینماگران ایرانی ساکن خارج از کشور را به عنوان کلیتی به نام «سینمای ایران» فرض بگیریم، این سینما در سال۹۰، سال موفقی را در جشنواره های جهانی پشت سر گذاشت، به شکلی که در قیاس با سال های قبل تر، پیشرفت چشمگیری را نشان می داد.

طی چند سال اخیر توجه به سینمای ایران، به قول برخی با شدت گرفتن اختلافات سیاسی اروپا و ایران، و به قول برخی دیگر به لیل افول کیفی فیلم های ایرانی، عملاً کاهش چشمگیری داشت تا آنجا که به گمان برخی دوره سینمای ایران در جشنواره های جهانی سر آمده بود، اما سال گذشته و موفقیت چشمگیر جدایی نادر از سیمین، دور تازه ای را رقم زد.

این نوشته، نگاهی است به حضور سینمای ایران در جشنواره های بزرگ جهانی در سال ۹۰.

جدایی نادر از سیمین؛ یک پدیده

امسال را می توان سال "جدایی نادر از سیمین" نامید. این موفقیت ها از بهمن سال قبل آغاز شد، زمانی که فیلم اصغر فرهادی جایزه اول جشنواره فیلم برلین یعنی خرس طلایی را از آن خود کرد؛ این جایزه برای اولین بار به سینمای ایران تعلق می گرفت.

نمایی از فیلم "جدایی نادر از سیمین"

اما این تازه آغاز موفقیت های فیلم بود. فیلم در طول سال، در چهار گوشه جهان در جشنواره های مختلف به نمایش درآمد و جوایز بسیاری را از آن خود کرد. فیلم جایزه بهترین فیلم جشنواره سیدنی را برد و به عنوان بهترین فیلم قاره آسیا و اقیانوسیه جایزه ویژه ای برد. در جشنواره هایی چون ملبورن، سن سباستین و ونکوور هم جوایزی را نصیب خود کرد و ضمن نمایش عمومی بسیار موفق در کشورهایی چون فرانسه، نظر مساعد منتقدان را هم جلب کرد و غالباً به عنوان بهترین فیلم خارجی سال انتخاب شد و در اواخر سال گلدن گلوب را برای بهترین فیلم خارجی نصیب خود کرد؛ تا بالاخره با نامزدی در دو جایزه اسکار و برنده شدن در یکی از آنها (به عنوان بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان)، پرافتخارترین جایزه تاریخ سینمای ایران را به خانه آورد.

سینماگران مهاجر

اما جشنواره های بزرگ جهانی چند سالی است که توجه ویژه ای به سینماگران ایرانی ساکن خارج از ایران نشان می دهند. جشنواره های بزرگی چون کن و ونیز طی چند سال اخیر غالباً فیلمی از داخل ایران را نپذیرفته اند و در عوض به سینماگران مقیم خارج از کشور، توجه نشان داده اند.

در ادامه این روند امسال هم توجه به سینماگران ایرانی ساکن خارج از کشور مهم و ویژه بود. مرجان ساتراپی که فیلم اولش، "پرسپولیس" در جشنواره کن تحسین شده بود، امسال با فیلم تازه اش، "مرغ و خورش آلو" (با همکاری ونسان پارانو)، بخت حضور در کن را نیافت، اما جشنواره ونیز به استقبال او رفت و این فیلم که گلشیفته فراهانی هم در آن بازی داشت و داستان آن در تهران دهه سی می گذشت، در بخش مسابقه به نمایش در آمد.

از سوی دیگر امیر نادری هم با فیلمی که در ژاپن ساخته بود، در جشنواره ونیز شرکت کرد. این سینماگر مهاجر که بیش از دو دهه است در آمریکا زندگی می کند، این بار مرثیه ای برای سینمای هنری از دست رفته را با فضای مافیای ژاپن آمیخته بود. این فیلم که "کات" نام دارد به عنوان افتتاحیه بخش افق های جشنواره ونیز به نمایش درآمد، اما جایزه ای نگرفت.

هر دو فیلم "مرغ و خورش آلو" و "کات"، بعد از ونیز در جشنواره های مختلفی به نمایش درآمدند.

ماتیو آماریک و گلشیفته فراهانی در نمایی از فیلم "مرغ و خورش آلو"

سینمای مستند سینماگران مهاجر ایرانی هم حضور قابل توجه ای در جشنواره ها داشت. "ارزش من پنجاه گوسفند بود" ساخته نیما سروستانی مستندساز ساکن سوئد، جایزه بهترین مستند جشنواره گوتنبرگ را برد و در چندین جشنواره دیگر هم به نمایش درآمد.

سینمای زیرزمینی

دیگر نوع فیلمسازی مورد توجه جشنواره های جهانی در سال های اخیر، سینمای زیرزمینی ایران است؛ فیلم هایی که با بودجه کم و بدون مجوز رسمی از وزارت ارشاد در داخل ایران ساخته شده اند. این فیلم ها (نظیر گربه های ایرانی، عرق سگی و اوریون) سال های پیش تر در جشنواره های مختلف به نمایش درآمده بودند.

امسال نقطه عطف این حضور در دو فیلم "این فیلم نیست" (جعفر پناهی و مجتبی میرتهماسب) و به امید دیدار (محمد رسول اف) خلاصه می شد. جعفر پناهی که از زندان آزاد شده بود، از دوست مستندسازش (مجتبی میر تهماسب که بعداً به زندان رفت) خواست تا حال و روز او را ثبت کند. نتیجه به عنوان فیلمی با نام "این فیلم نیست" در جشنواره کن به نمایش درآمد و پس از آن در جشنواره های گوناگون به نمایش گذاشته شد.

دیگر فیلمساز از زندان آزاد شده، محمد رسول اف هم با مجوز، فیلمبرداری فیلمی را آغاز کرد که گویا در میانه راه، فیلمنامه را تغییر داد و حاصل به عنوان فیلم «به امید دیدار» در جشنواره کن در بخش نوعی نگاه به نمایش درآمد و جایزه ای هم برد.

جشنواره کن تنها چند روز پیش از آغاز جشنواره اعلام کرد که این دو فیلم ایرانی به نمایش درخواهند آمد.

در مجموع امسال حضور سینمای زیرزمینی ایران نسبت به دو سه سال اخیر کاهش چشمگیری داشت. در این میان شاید بتوان دستگیری مرضیه وفامهر، بازیگر فیلم «تهران من حراج» را در داخل ایران بی تاثیر ندانست. این رخداد شاید روند حرکت ساخت این نوع فیلم ها را کند کرد.

اما دست اندرکاران این نوع سینما از پا ننشستند و سعی کردند تهران امروز را در خارج از ایران بازسازی کنند. فیلم "شرایط" ساخته مریم کشاورز داستان دو نوجوان همجنس گرا را در تهران امروز (که در لبنان بازسازی شده بود) روایت می کرد. این فیلم جایزه مخاطبان جشنواره ساندنس و جایزه استعداد نوظهور جشنواره رم را از آن خود کرد.

اما جشنواره برلین امسال توجه چندانی به سینمای ایران نداشت. تنها نماینده این سینما، فیلمی از مانی حقیقی بود با نام "پذیرائی ساده" که در بخش مسابقه پذیرفته نشده بود و چندان مورد توجه واقع نشد؛ اما حضور اصغر فرهادی به عنوان یک از داوران بخش اصلی جشنواره برلین، نام سینمای ایران را در این جشنواره زنده نگه داشت.



:: برچسب‌ها: جشنواره , جدید ,
:: بازدید از این مطلب : 465
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

انصار حزب الله پیش از این در اطلاعیه ای گفته بود که پخش این دو فیلم در جشنواره فیلم فجر سال جاری "اعتراض اقشار متدین بیننده" را در پی داشته

انصار حزب الله، از گروه های بنیادگرا در جمهوری اسلامی، روز شنبه ۲۷ اسفند، در اعتراض به اکران دو فیلم 'زندگی خصوصی' و 'گشت ارشاد' که آن را "مبتذل و ضد ارزش" خوانده اند، در برابر وزارت ارشاد تجمعی برگزار کرد.

این گروه پیش از این، در اطلاعیه ای گفته بود که پخش این دو فیلم در جشنواره فیلم فجر سال جاری "اعتراض اقشار متدین بیننده" را در پی داشته و با اینهمه، وزارت ارشاد مانع از پخش عمومی آنها نمی شود.

در پایگاه خبری انصارحزب الله آمده است: "پس از اعلام خبر دریافت مجوز اکران عمومی دو فیلم مستهجن و ضد ارزشی گشت ارشاد و زندگی خصوصی در۱۴ اسفند ماه سال جاری، ستاد انصار حزب الله ایران به نمایندگی از مردم متدینی که ضمن تماس با این مجموعه نگرانی خود از روند کنونی را اعلام نموده بودند شکایتی را تنظیم و راسا به دادستان کل کشور و معاون اول قوه قضاییه حجج الاسلام اژه ای و سید ابراهیم رئیسی تسلیم نمود. بر این اساس در حالی از این دو مقام مسئول خواسته شده بود تا با توقیف این دو فیلم قلب امام و شهدا و مردم متدین را شاد کنند که مجلس شورای اسلامی در قبال این اشاعه محرز فحشا و منکرات از سوی وزارت ارشاد، تنها با اعلام بی‌خبری، از هر گونه اقدام مقتضی خودداری کرد و انفعال را انجام وظیفه قانونی خود ترجیح داد و در نتیجه اکران این دو فیلم از ۲۵ اسفند ماه سال جاری در سینماهای کشور آغاز شد."

با این حال علیرضا سجادپور، مدیر کل اداره نظارت و ارزشیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفته است: " کسانی که به دو فیلم «گشت ارشاد» و «خصوصی» معترض هستند، احتمالا نسخه بعد از جشنواره‌‌ی فجر این فیلم‌ها را ندیده‌اند."

او در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان اینکه احتمالا معترضان اطلاعات کافی نداشته‌اند گفت: "قانون وجود دارد و قانون شورای پروانه نمایش را مطلع قرار داده و باید به قانون احترام گذاشت. یک مرجع در مورد اکران یک فیلم می‌تواند نظر دهد و آن هم شورای پروانه نمایش است."



:: برچسب‌ها: استرالیا , جدید ,
:: بازدید از این مطلب : 424
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این دیدار كه درمقابل بیش از 6 هزار تماشاگر مشتاق و والیبال دوست ارومیه ای در سالن غدیر ارومیه برگزار شد، دریك بازی نفس گیر و حساس، تیم پیكان موفق شد، سه بر یك شهرداری ارومیه را شكست دهد.

تیم پیكان در این دیدار گیم های اول، سوم و چهارم را با نتایج 25-20، 25- 15 و 25- 19 به سود خود به پایان رساند و تنها در ست دوم با نتیجه 25 - 20 بازی را به میزبان خود (شهرداری ارومیه) واگذار كرد.

'احمد حاجی كاظمی' با كمك 'علیرضا قریب' قضاوت این دیدار را برعهده داشتند و 'عباس جلایر' نیز ناظر این بازی بود.

بازی رفت دو تیم درتهران با نتیجه 3 بر یك به نفع شهرداری ارومیه رقم خورده بود.

شهرداری ارومیه با قبول این شكست كار خود را برای كسب مقام سومی دشوارتر كرد و چشم به بازی سوم این مرحله دوخته است.

بنا براعلام سازمان لیگ فدراسیون والیبال، چنانچه هركدام از بازی های برگشت مرحله نهایی به دیدار سوم موكول شود، تیم ها روز دوشنبه 29 اسفند به مصاف هم می روند تا پرونده لیگ برتر والیبال امسال در آخرین روز سال 90بسته شود.

7126/583



:: برچسب‌ها: معماری , کانادا , سبز ,
:: بازدید از این مطلب : 513
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

27اسفند 1374

آیت ‏الله 'ابوالقاسم رحمانی خلیلی مازندرانی'؛ عالم و مدرس برجسته حوزه در سن 72 سالگی درگذشت، از وی آثاری همچون 'شرحی بر عروةالوثقی'، 'رساله در مشتق'، 'رساله در طلب و اراده' به یادگار مانده است.

27 اسفند 1353

مقامات بغداد، در پی توافق دولت های ایران و عراق؛ بازگشت پناهندگان كرد به عراق را آزاد اعلام كردند.

27 اسفند 1342

دولت امریكا به منظور تأمین هزینه‌های ارزی اتمام طرح راه‌آهن ایران و تركیه كه در مجموعه طرحهای سنتو قرار داشت، 18 میلیون دلار به این دو كشور وام داد.

27 اسفند 1339

'جولیوس هولمز' بار دیگر به سمت سفیر آمریكا در ایران منصوب شد. همچنین وی در 19 بهمن 1333 نیز عهده‌ار این سمت شده بود.

27 اسفند 1332

دومین دوره مجلس سنا به ریاست 'سید حسن تقی‌زاده' آغاز و تا 25 اسفند 1338 به كار خویش ادامه داد.

27 اسفند 1331

' متین دفتری' رئیس جمعیت ایرانی طرفدار سازمان ملل متحد، با اشاره به اقدام‌های سازمان بهداشت جهانی و آغاز به فعالیت پنجمین مجمع مطالعات و مذاكرات در زمینه‌ بهداشت بین‌المللی، خواهان مساعدت و همكاری دانشكده‌ پزشكی دانشگاه تهران با این مجمع شده است.

27 اسفند 1331

هجدهمین دوره مجلس شورای ملی آغاز به كار و تا 26 فروردین 1335 به كار خود ادامه داد.

27 اسفند 1330

48 نفر از روزنامه‌نگاران آمریكایی وارد تهران شدند و 'محمدمصدق' در ملاقاتی با آنها، مداخلات دولت انگلیس در امور داخلی ایران را تشریح كرد.

27 اسفند 1325

'سید ضیاءالدین طباطبایی' نماینده دوره چهاردهم مجلس كه در اول فروردین گذشته به دستور 'احمد قوام' نخست‌وزیر بازداشت شده بود، به علت كسالت از زندان شهربانی به منزل خود منتقل شد.

27 اسفند 1311

'عبدالحسین تیمورتاش' وزیر سابق دربار 'رضاخان' به اتهام ارتشاء به سه سال حبس مجرد، كه مستلزم محرومیت از تمام حقوق اجتماعی و استرداد مال حاصل از ارتشاء بود به پرداخت 38 هزار و 592 تومان و یك هزار و 712 لیره انگلیسی نیز محكوم شد.

27 اسفند 1308

با تصویب مجلس شورای ملی اداره طرق و شوارع كشور كه به مدت چند سال در زیر مجموعه وزارت فوائد عامه بود، به وزارتخانه تبدیل و از این پس وزارت طرق و شوارع خوانده شد.

27 اسفند 1303

'فیلیپ هافمن' وزیر مختار جدید آمریكا به منظور ملاقات با مقامات ایران، وارد تهران شد.

27 اسفند 1302

در جلسه مجلس شورای ملی به هنگام طرح، حكومت جمهوری میان طرفداران 'رضاخان' و آیت الله 'سید حسن مدرس' درگیری شدیدی به وقوع پیوست و 'حسین بهرامی' از نمایندگان مجلس، سیلی محكمی به گوش 'مدرس' نواخت كه در نهایت برخی نمایندگان این عمل را محكوم كردند و از جرگه هواداران جمهوری و سردار سپه خارج شدند.

27 اسفند 1294

'محمد ولی خان سپهسالار'، رئیس‌الوزرا برای بازدید از اردوی نظامیان روسیه وارد قزوین شد. قوای روسیه كه تحت فرماندهی 'ژنرال باراتف' در این محل مستقر بودند با به جا آوردن مراسم نظامی، در برابر رئیس‌الوزرا رژه رفتند.

27 اسفند 1236

بهره ‏برداری از تلگراف در ایران آغاز شد. این خبر در شماره 372 روزنامه وقایع اتفاقیه با عنوان موفقیت آمیز بودن رویداد سیم كشی تلگراف در مدرسه دارالفنون اعلام شد.

اطلاع **2002**1717



:: برچسب‌ها: هنر , مدل , سیاتل ,
:: بازدید از این مطلب : 500
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش روز شنبه ایرنا از این شبكه تلویزیونی، مجموعه 'سایه سلطان' به تهیه كنندگی مرتضی آتش زمزم و بهرام زنده دل ثابت و كارگردانی مرتضی آتش زمزم در صدا و سیمای مركز اصفهان تولید شده است.

این مجموعه از اول فروردین ماه هر شب ساعت 19 و 45 دقیقه پخش می شود و رویدادهای تاریخی ایران را ورق می‌زند.

'سایه سلطان' داستان دختری فرانسوی است كه تصور می‌كند اصلیتی ایرانی دارد؛ او در زمان سفر می‌كند و در جریان این سفر شاهد زندگی شخصیتی تاریخی به نام ظل السلطان، (پسر بزرگ ناصرالدین شاه و والی مستبد اصفهان) می‌شود.

در این سریال، فضای 120 سال پیش و سال‌های آینده نیز به تصویر در می‌آید.

'سایه سلطان' متأثر از سبك رئالیسم جادویی در ادبیات است و مضمونی شیرین دارد. تصاویر گذشته، حال و آینده با استفاده از تكنیك هایی خاص در هر قسمت به تصویر كشیده می شود.

كارولین امری و كاوس آقایی تدوین این مجموعه را بر عهده داشته اند و حسین قورچیان صدا گذاری و میكس آن را بر عهده دارد.

این سریال در استان اصفهان و كشور لبنان تصویربرداری شده است. در سكانس‌های مربوط به اصفهان، شاهد اماكن تاریخی و ارزشمندی چون كاخ چهلستون، مسجد جامع عباسی، عمارت هشت بهشت و ... خواهیم بود.

همچنین تصاویر زیبایی از كشور لبنان و شهرهای بیروت، جبیل و مشمش نیز از دیگر ویژگی های این مجموعه به شمار می آید.

بهزاد فراهانی، هوشنگ حریرچیان و یوسف تیموری به همراه تعدادی از بازیگران لبنانی در این سریال ایفای نقش كرده اند.

** مجموعه طنز آیتمی 'شكر پنیر'

مجموعه طنز 'شكر پنیر' به كارگردانی شهاب عباسی و تهیه كنندگی حمید سلیمانی‌نیا در صدا و سیمای آذربایجان شرقی تهیه و تولید شده كه از اول فروردین ماه هر روز ساعت 12 و 20 دقیقه از شبكه شما پخش می شود.

شهاب عباسی كه پس از تولید این مجموعه در آذربایجان شرقی مجموعه 'خنده بازار' را در شبكه سوم سیما كلید زد به عنوان بازیگر، نویسنده و كارگردان با 'شكر پنیر' همكاری دارد.

'شكر پنیر' از نظر ساختار، به فرم طنزهای آیتم دار سال‌های دور تلویزیون از قبیل 'ساعت خوش'، 'هفتاد و هفت' و 'سیب خنده' نزدیك است و سعی كرده به زبان طنز، مشكلات جامعه از قبیل فشارهای اجتماعی و اقتصادی را بیان كند.

این مجموعه به زبان آذری و با زیرنویس فارسی از شبكه شما پخش خواهد شد.

** رقابت باجناق ها برای تصاحب طبقه دوم

مجموعه 'طبقه دوم' به كارگردانی شاهین باباپور و تهیه كنندگی سعید فرامزی در صدا و سیمای مركز سمنان تهیه و تولید شده و از 28 اسفند ماه هر روز ساعت 17 و 30 دقیقه پخش می شود.

داستان این سریال حول محور یك خانواده می چرخد كه بر اساس آن قرار است طبقه دوم

یك منزل قدیمی به یكی از دامادهای خانواده واگذار شود اما در این میان دامادهای دیگر خانواده قصد تبانی دارند.

افشین سنگ چاپ، كیومرث ملك مطیعی، رز رضوی و شهین علیزاده از جمله بازیگرانی هستند كه در این سریال به ایفای نقش پرداخته اند.

فراهنگ ** 2025 ** 1071



:: برچسب‌ها: نیویورک ,
:: بازدید از این مطلب : 512
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

'منصور شیشه فروش ' بامداد یكشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهارداشت: یك توده هوای غبار آلود از طرف غرب و جنوب كشور وارد استان اصفهان شده و هم اكنون در منطقه كاشان و نطنز مستقر است.

وی افزود: این توده هوای آلوده و غبارآلود روز یكشنبه هوای شهراصفهان را تحت تاثیر قرار می دهدو بر همین اساس جلسه شورای مدیریت بحران و حوادث غیرمترقبه استانداری اصفهان تشكیل و تصمیمات لازم اتخاذ شده است.

مدیر ستاد بحران و حوادث غیر مترقبه استانداری اصفهان توصیه كرد: روز یكشنبه كودكان ، خردسالان ، بیماران قلبی عروقی و افراد مسن از منزل خارج نشوند و در صورت ضرورت از ماسك استفاده نمایند.

7132



:: برچسب‌ها: برلین ,
:: بازدید از این مطلب : 447
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

حجت‌الاسلام والمسلمین 'حمید آقایی' روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار معارف ایرنا افزود: مساجد استان تهران یك ساعت قبل از تحویل سال به روی مردم باز است و با برگزاری برنامه هایی از جمله مناجات خوانی و راز و نیاز، تا یك ساعت پس از تحویل سال پذیرای مردم خواهند بود.

وی گفت: همزمان با تحویل سال، نماز شكر به مناسبت حضور مردم آگاه ایران اسلامی در انتخابات 12 اسفند ماه مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.

معاون فرهنگی مركز رسیدگی به امور مساجد ادامه داد: با برنامه ریزی های انجام شده، بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از تحویل سال نو در مساجد پخش می شود و حاضران می توانند به استماع سخنان معظم له بپردازند.

آقایی، تجلیل از خانواده شهدای محلات بمنظور گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان را از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای مساجد عنوان كرد و افزود: بر اساس جشنواره '12 تا 12'، از مساجدی كه در ایام نوروز برنامه‌های متنوعی برگزار كنند با اهدای هدایای ارزشمندی تقدیر می شود.

فراهنگ ** 1883 ** 1071



:: برچسب‌ها: درخت , طبیعت ,
:: بازدید از این مطلب : 488
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا از مالزی، این تحلیلگر غربی در مقاله ای كه روز شنبه در پایگاه خبری تحلیلی 'بسوی آینده' مالزی منتشره شده نوشته است: آنچه رسانه های آمریكایی درباره ایران منتشر می كنند، خبر نیست بلكه تبلیغات جهت دار برای فریب افكار عمومی جهان است.

دیو لیندورف در ادامه مقاله خود نوشته است: تهدید ایران نیز بر اساس اطلاعات غیر واقعی صورت می گیرد كه رسانه های غربی آن را منتشر می كنند.

به نوشته این تحلیلگر رسانه ای آمریكایی، رهبران اسراییل و آمریكا بارها از اقدام علیه ایران سخن گفته اند و اوباما نیز تصریح كرده است در صورتی كه متقاعد شود ایران به دنبال ساخت سلاح هسته ای است به گزینه حمله به ایران فكر خواهد كرد، اما در هیچكدام از این تهدیداتی كه در رسانه های آمریكایی منتشر شده است، اشاره ای به هرگونه گزارشی از سوی سازمان ملل و یا نهادهای بین المللی مبنی بر تلاش ایران برای ساخت سلاح هسته ای نشده است.

وی می افزاید: هرگونه اقدام علیه ایران بر اساس قوانین بین المللی جرم است. قوانین بین المللی بر اساس منشور سازمان ملل در این زمینه كاملا روشن است. چنانچه كشوری، كشور دیگری را مورد حمله قرار دهد بدون آنكه مورد حمله و یا تهدید حمله آن كشور واقع شده باشد، مرتكب جنایت جنگی شده است. در شرایطی كه دستگاه های اطلاعاتی غرب بر این نكته تاكید دارند كه ایران در حال ساخت سلاح هسته ای نیست بنابر این ایران نمی تواند تهدیدی برای آمریكا تلقی شود.

این كارشناس رسانه ای غربی می افزاید: رسانه های آمریكایی نه تنهابه چنین موضوعاتی اشاره نمی كنند بلكه زمانی نیز كه سیاستمداری در جهان در این باره سخن می گوید سخنان وی را سانسور می كنند . آنتونیو پاترویتا وزیر خارجه برزیل اخیرا طی اظهاراتی در سازمان ملل به دبیر كل سازمان ملل یادآوری كرده بود كه هرگونه حمله اسراییل و یا امریكا به ایران مغایر قوانین بین المللی است اما این اظهارات در رسانه های آمریكایی هیچگونه بارتابی نیافت.

رسانه های آمریكایی به جای انتشار چنین اظهاراتی به مصاحبه های مكرر با مقامات پنتاگون و كارشناسان بازنشسته دستگاه های اطلاعاتی و نظامی می پردازند تا درباره چگونگی اقدام ایران توضیح دهند. آنچه ما از رسانه های آمریكایی دریافت می كنیم اخبار نیست، بلكه تبلیغات جهت دار است.

آساق**335



:: برچسب‌ها: اسکاتلند , کلیسا ,
:: بازدید از این مطلب : 481
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

تعلیق گفتگوهای قطر از جانب گروه طالبان و پیامدهای کشتار ۱۶ غیرنظامی افغان به وسیله یک سرباز آمریکایی در قندهار، همچنان در صدر مطالب روزنامه‌های چاپ امروز قرار دارد.

هشت صبح در سرمقاله خود تعلیق گفتگوهای صلح از جانب گروه طالبان با آمریکایی‌ها را بررسی کرده و نوشته است که این امر نشان می‌دهد که رسیدن به صلح در افغانستان راهی بسیار پرپیچ و خم و دشوار است که گذر از آن به آسانی امکان‌پذیر نیست.

اخیرا گروه طالبان اعلام کرد که گفتگو با آمریکایی‌ها در قطر را به حالت تعلیق در می‌آورد. این گروه دلیل این اقدام را عملی نشدن وعده‌های آمریکا عنوان کرده است.

هشت صبح معتقد است که این اقدام طالبان بیانگر آن است که این گروه هنوز در موقعیتی قرار دارد که می‌تواند برای صلح و جنگ شرط و زمان تعیین کند. به نظر نویسنده، طالبان در گفتگوهای قطر با آمریکایی‌ها با حقارت و سرخوردگی مواجه شدند و حالا برای گرفتن امتیاز، تعلیق این مذاکرات را مطرح کرده است.

این روزنامه همچنین افزوده است که تعلیق گفتگوهای قطر ریشه در پاکستان دارد و این کشور پس از آغاز این مذاکرات "سراسیمه" شد و موضوع تعلیق این گفتگوها پس از سفرهای متعدد مقام‌های پاکستانی به قطر مطرح می‌شود. هشت صبح پاکستان را "پدر معنوی طالبان" دانسته است.

نویسنده معتقد است که پاکستان قصد دارد که گروه طالبان را به عنوان "ابزار بازی" در اختیار داشته باشد و سیاست‌های خود را به وسیله آن بر جامعه جهانی تحمیل کند. هشت صبح احتمال اخلال گفتگوهای قطر از سوی "حکومت افغانستان" را نیز بعید ندانسته، اما توضیح بیشتری در این مورد ارائه نکرده است.

روزنامه ماندگار در مطلب اصلی خود اظهارات حامد کرزی، رئیس‌جمهور افغانستان، در مورد خروج نیروهای خارجی از روستاهای افغانستان در پی کشتار غیرنظامیان در قندهار به وسیله یک نظامی آمریکایی را نقد کرده و پرسیده است که آیا این اظهارات براساس "احساسات" مطرح شده یا بر اساس برنامه‌ای از قبل تنظیم شده.

به باور نویسنده، اگر این درخواست بر اساس احساسات مطرح شده باشد، این امر بیانگر آن است که در حکومت هیچ برنامه تنظیم‌شده وجود ندارد و "فقط چگونگی خیال و احساس آقای کرزی است که سکان کشور را به هر طرفی که خواست می‌کشاند."

ماندگار همچنین افزوده است که اگر چنین نیست و آقای کرزی برنامه مشخصی در این مورد دارد، چرا این درخواست را پیش از موعد مقرر مطرح کرده است. به نظر نویسنده، این موضوع باعث بی‌برنامگی در روند واگذاری مسئولیت امنیتی به نیروهای داخلی می‌شود.

براساس برنامه اعلام شده، مسئولیت امنیتی از نیروهای بین‌المللی به نیروهای داخلی به گونه تدریجی تا سال ۲۰۱۴ میلادی به پایان خواهد رسید.

نویسنده ماندگار در ادامه با تاکید بر این که "ما بیشتر از هر کسی دیگر دوست داریم که خارجی‌ها از کشور خارج شوند"، تاکید کرده است که خروج آنها باید براساس برنامه و تضمین جهانی برای حمایت از ثبات افغانستان بعد از سال ۲۰۱۴ میلادی صورت گیرد و نه این که بر سر آن "قمار بزنیم".

روزنامه وحدت پرسش‌هایی را در ارتباط با کشتار غیرنظامیان به وسیله یک سرباز آمریکایی در قندهار، "چند پرسش از حکومت" افغانستان را مطرح کرده و از جمله پرسیده است که "چرا پس از ده سال از حضور نیروهای خارجی، هنوز این حضور قانونمند نیست؟"

این روزنامه افزوده است که مردم بی‌صبرانه منتظرند که ببینند حکومت‌شان در قبال کشتار غیرنظامیان در قندهار چه واکنشی نشان می‌دهد، و "آیا باز هم مانند گذشته با بی‌تفاوتی از کنار این رویداد می‌گذرد یا عاملان این حادثه خونبار را با شجاعت و از مجاری دیپلماتیک و عدالی تحت پیگرد قانونی قرار می‌دهد."

سرمقاله‌نویس وحدت در ادامه تاکید کرده است که "بی‌تفاوتی حکومت" نسبت به این حادثه اعتبار حکومت را در نزد مردم به شدت کاهش می‌دهد و از مشروعیت آن هم می‌کاهد. نویسنده همچنین افزوده است که نباید اعتبار و حیثیت مردم افغانستان توسط خارجی‌ها مخدوش شود.

ویسا در سرمقاله خود با عنوان "آمریکا با زوال اخلاقی مواجه است" مدعی شده است که "با باور کامل گفته می‌توانیم که آمریکا اعتماد به خود را در سطح جهان از دست داده است". این روزنامه همچنین نوشته است که آمریکا به حضور نظامی خود در افغانستان در حالی ادامه می‌دهد که نظامیان آن خون افراد بی‌گناه را می‌ریزند.

نویسنده با تاکید بر این که دیگر آمریکا علم‌بردار حقوق بشر و حامی مظلومان نیست، نوشته است که این کشور در جهان خود به عامل بحران و برباددهنده زندگی ملت‌های آرام تبدیل شده است. براساس ادعای ویسا، سربازان آمریکا در دنیا به نماد وحشت، تجاوز و بی‌عدالتی تبدیل شده‌اند.

این روزنامه در ادامه افزوده است که هرچند این موضوع برای طرفداران آمریکا قابل قبول نیست، اما واقعیت این است که تمدن آمریکایی با "زوال اخلاقی" مواجه شده است و اگر جلو این زوال گرفته نشود، آنگاه جلو آن را نه دلار گرفته می‌تواند و نه نیروی نظامی.

روزنامه باور ملی در سرمقاله خود راه‌حل مسائل افغانستان را در "افغانی‌سازی" امور دانسته و نوشته است که پس از این نیروهای خارجی باید نه به خانه‌های مردم بروند و نه در جاده‌ها و اماکن عومی گشت‌زنی کنند تا "نفرت" مردم نسبت به آنها از بین برود.

این روزنامه همچنین تاکید کرده است که نه تنها مسئولیت امنیتی به طور کامل به نیروهای داخلی واگذار شود، بلکه در زمینه‌های غیرنظامی هم مسئولیت همه امور به افغان‌ها واگذار شود. باور ملی همچنین افزوده است که مشاوران خارجی هم باید از نهادهای دولتی بیرون شوند.

به نظر باور ملی، برای این که جامعه جهانی در افغانستان با "شکست" مواجه نشود، همه امور باید "افغانی" شود. نویسنده در ادامه هشدار داده است که اگر نیروهای خارجی به عملیات نظامی ادامه دهند و مرتکب حادثه‌ای مانند کشتار غیرنظامیان در قندهار شوند، "نفرت" مردم علیه آنها افزایش خواهد یافت.



:: برچسب‌ها: فلوریدا , استرالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 547
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش روز شنبه روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های كشور ،در بخش پرداخت اعتبارات عمرانی دولت،در زمان دولتهای نهم و دهم 7/10 برابر دولت های قبل به متروی تهران كمك شده كه شامل پرداخت یك هزار و 171 میلیارد تومان بابت توسعه خطوط متروی تهران و تجهیز ناوگان و كمك به ترخیص 49 دستگاه واگن مترو از گمرك و تامین 12واگن و چهار لكوموتیو جدید در دولت دهم برای خط پنج متروی پایتخت بوده است.

بر اساس این گزارش ، یارانه بلیت پرداختی به شركت متروی تهران فقط در دولت دهم نسبت به دولت هشتم حدود هشت برابر شده است.

این گزارش می افزاید: در دولت هشتم 6/17 میلیارد تومان یارانه بلیت پرداخت شده در حالی كه در دولت دهم تاكنون 137 میلیارد تومان یارانه بلیت پرداخت شده و فقط در سال جاری تاكنون 7/78 میلیارد تومان یارانه بلیت به حساب شركت قطار شهری تهران واریز شده است.

بنابر این گزارش ، همچنین صدور مجوزات قانونی جهت بهره گیری شركت متروی تهران از محل منابع خارجی (فاینانس) بیش از سه هزار و 800 میلیون دلار تصویب كه 986 میلیون دلار آن با تضمین و تعهد وزارت كشور به بانك مركزی در بهمن ماه سال جاری برای خط چهار متروی تهران نهائی شده است كه 50 درصد آن را هم دولت پرداخت خواهد كرد.

بر اساس این گزارش ،برای بهره گیری مابقی خطوط متروی تهران از اعتبارات فاینانس نیز تمامی مجوزهای قانونی دولتی لازم صادر شده و منتظر اقدامات بعدی شهرداری تهران در خصوص ارایه قرارداد تجاری و انتخاب و معرفی بانك عامل به بانك مركزی است.

این گزارش می افزاید: در بخش صدور مجوز بهره گیری از منابع مالی خارجی و فاینانس برای تسریع در توسعه متروی پایتخت ، مجوز داده شده در زمان دولت دهم نسبت به دولت های قبلی 5/2 برابر شده است.

اجتمام **9022**



:: برچسب‌ها: روش , برف , فرانسه ,
:: بازدید از این مطلب : 451
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش روز شنبه پلیس راه راهور ناجا، مركز كنترل ترافیك پلیس راه ناجا با شماره تلفن 88255555 بطور شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راههای كشور و یا امدادرسانی احتمالی به هموطنان است .

اجتمام ***9022



:: برچسب‌ها: توکیو ,
:: بازدید از این مطلب : 448
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، رییس جمهوری صبح امروز (شنبه) با حضور در مجتمع مسكونی 460 واحدی ثامن الائمه (ع) شهر جدید پردیس از تعدادی از واحدهای این مجتمع بازدید كرد و با اهدای كلید تعدادی از این واحدها به مالكان آنها مرحله نخست پروژه مسكن مهر در شهر پردیس را رسما افتتاح كرد.

مجموع واحدهای مرحله اول پروژه مسكن مهر در شهر جدید پردیس بیش از 12 هزار و 400 واحد است كه امروز حدود 4 هزار واحد از آن به بهره برداری رسید.

سرمایه گذاری اولیه جهت ساخت مرحله نخست پروژه مسكن مهر در شهر جدید پردیس 260 میلیارد تومان است.

قرار است رییس قوه مجریه در این مراسم سخنرانی كند.

'علی نیكزاد' وزیر راه و شهرسازی رییس جمهوری را در این سفر كوتاه همراهی می كند.

شهر جدید پردیس در فاصله 20 كیلومتری شمال شرقی تهران و در دامنه رشته كوه البرز قرار گرفته ‌است.

سیام**1723**9129**2026



:: برچسب‌ها: سبز , شیکاگو ,
:: بازدید از این مطلب : 657
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرگزاری رویترز، لیونل مسی گفت: واقعیت این است كه نظر من این بوده كه همیشه در بارسلونا بمانم و بقیه دوران بازی خود را در اینجا بگذرانم.

وی در گفت و گو با اسكای اسپورتس افزود: همانطور كه همیشه گفته ام هیچ كس از آینده خبر ندارد اما اگر تصمیم در اختیار من باشد، بقیه دوران فعالیت حرفه ای خود را در بارسلونا می مانم.

مسی 24 ساله افزود: هیچگاه تیمی را ندیده ام كه بهتر از تیم امروز بارسلونا فوتبال بازی كند.

وی گفت: من سایر تیم های بزرگی را كه می گویند در تاریخ فوتبال وجود داشته ، ندیده ام. سن من آن قدر نبوده كه تیم های بزرگی را كه با آنها مقایسه می شویم، دیده باشم.

مسی گفت: اما از آنچه كه دیده ام فكر می كنم تیم كنونی بارسا بهترین است. اما نمی توانم تیم های بزرگ قدیمی تر را كه اطلاعات كافی راجع به آنها ندارم مقایسه كنم.

مسی از پپ گواردیولا برای موفقیت بارسلونا كه برای سومین عنوان لیگ قهرمانان اروپا تلاش می كند و كمك به او برای زدن گلهای بیشتر تمجید كرد.

ستاره بارسلونا گفت: گواردیولا از زمان آمدن خود این شیوه بازی را ارایه كرده است. او مرا به خط حمله برای زدن گلهای بیشتر نزدیكتر كرد.

مسی گفت: گواردیولا آمادگی ما را در تمرینات و برای بازیها بهبود بخشید تا هر بازی برای ما یك فینال به نظر برسد.

ستاره بارسا افزود: آنچه كه گواردیولا انجام می دهد نشان می دهد او بهترین مربی دنیاست.

مسی ركورد پنج گل را در یك دیدار لیگ قهرمانان مقابل بایرلوركوزن از آن خود كرد. در این دیدار بارسلونا با شكست هفت بر یك بایرلوركوزن به مرحله یك چهارم نهایی لیگ قهرمانان صعود كرد.

وین رونی بازیكن منچستریونایتد بدنبال این ركورد، او را بهترین بازیكن دانست و مسی از این تمجید او ابراز خشنودی كرد.

مسی با بیان اینكه گفتن این كلمات از رونی باورنكردنی بود افزود: ابراز حمایت بازیكنان به ویژه بازیكنانی از دسته رونی مرا بسیار خوشحال می كند.

**1584**1440



:: برچسب‌ها: سبز , زمستان , نقاشی های دیواری ,
:: بازدید از این مطلب : 456
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش روز شنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، جمهوری اسلامی ایران در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی توانسته است ضمن احداث سدهای متعدد، فناوری ساخت و احداث سد را در كشور بومی كرده و موفق به احداث پیچیده ترین سدها در داخل و خارج از كشور شود.

** سه دهه سد سازی در آیینه آمار

تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ، در سال 1357 تعداد سدهای ساخته شده در كشور 19 سد به حجم كل مخزن 12 هزار و 735 میلیون متر مكعب و ظرفیت نصب شده نیروگاه های برق آبی نیز حدود یك هزار 804 مگاوات بود.

اما در دوره پس از پیروزی انقلاب اسلامی با همت و تلاش متخصصان داخلی تا سال 1367 با هفت سد به حجم كل مخزن 2 هزار و 275 میلیون متر مكعب ، در مجموع 138مگاوات به ظرفیت نصب شده نیروگاه های برق آبی اضافه شد.

بسیاری از مردم جدول خاموشی های برنامه ای برق در دوران سال های جنگ تحمیلی و بعد از آن را به خاطر دارند، اما امروز نه تنها خاموشی در كشور وجود ندارد حتی زمینه برای صادرات برق كشور تا سواحل مدیترانه به وجود آمده است و جمهوری اسلامی ایران با بسیاری از كشورهای همسایه تبادل برق دارد.

در برنامه پنجساله اول توسعه كشور شش سد به حجم كل مخزن یك هزار و 46 میلیون متر مكعب و ظرفیت نصب شده نیروگاهی 14 مگاوات و در برنامه پنجساله دوم توسعه تعداد 16 سد به حجم كل مخزن 2 هزار و 90 میلیون متر مكعب و ظرفیت نصب شده نیروگاهی 54 مگاوات احداث شد.

نهضت سدسازی در برنامه پنجساله سوم توسعه كشور هم با شدت بیشتری ادامه یافت ، به نحوی كه در طول این برنامه 35 سد به حجم كل مخزن 12 هزار و 550 میلیون متر مكعب و ظرفیت نصب شده نیروگاه برق آبی سه هزار و 35 مگاوات در كشور احداث شد.

در برنامه پنجساله چهارم توسعه كشور نیز تعداد 33 سد با حجم كل مخزن هفت هزار و 529 میلیون متر مكعب و حدود سه هزار و 445 مگاوات ظرفیت نصب شده نیروگاهی در كشور ساخته شد.

بر اساس گزارش شركت مدیریت منابع آب ایران ، در برنامه پنجساله پنجم توسعه كشور نیز قرار است 61 سد به حجم كل مخزن 52 هزار و 989 میلیون متر مكعب در كشور احداث شود كه با اضافه شدن پنج هزار و 202 مگاوات به ظرفیت نصب شده نیروگاهی، مجموع ظرفیت نصب شده نیروگاه های برق آبی كشور به 13 هزار و 692 مگاوات خواهد رسید.

** افزایش حجم مخازن سدهای افتتاح شده

میانگین سالانه حجم مخزن سدهای افتتاح شده تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حدود 500 میلیون متر مكعب بوده است. این درحالیست كه فقط در دوره ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا پایان برنامه دوم توسعه كشور حجم مخزن سدهای كشور كمتر از 500 میلیون متر مكعب بوده است.

از برنامه پنجساله سوم توسعه كشور شاهد رشد جهشی در افزایش حجم مخزن سدهای افتتاح شده هستیم به نحوی كه طی این برنامه ، حجم مخزن سدهای افتتاح شده به مرز 2 هزار و 500 میلیون متر مكعب رسید.

این رقم در برنامه پنجساله چهارم توسعه كشور و در سال 1389حدود 2 هزار میلیون متر مكعب بود.

** برنامه اجرایی افتتاح سدها در سال جهاد اقتصادی

در سال جهاد اقتصادی حجم مخزن سدهای افتتاح شده به سه هزار و 220 میلیون مترمكعب رسید.

با وجود تلاش های گسترده ای كه تاكنون با هدف مهار آبهای سطحی، تامین آب كشاورزی و تولید انرژی برق در بخش سد سازی انجام شده است، دولت در نظر دارد از تمام ظرفیت ها و پتانسیل های موجود استفاده كند. در همین راستا در سال جهاد اقتصادی 15 سد به مرحله افتتاح رسید.

سد 'گلفرج' در آذربایجان شرقی، سد' سنگ سیاه' در كردستان، سد 'كمال صالح' در استان مركزی، سد 'كلان ملایر' در همدان، سدهای 'گلابر' و 'كینه ورس ' در استان زنجان، سد 'زیردان' در استان سیستان و بلوچستان از جمله سدهایی است كه در سال جهاد اقتصادی افتتاح شد.

سد 'كارون چهار' به عنوان یكی از بزرگترین و بومی ترین سدهای ایرانی در استان چهار محال و بختیاری، سد 'زاگرس ' در استان كرمانشاه،سد 'آق چای 'در آذربایجان غربی و سد 'اسدیه ' در خراسان جنوبی از دیگر سدهایی است كه در سال جهاد اقتصادی به بهره برداری رسیدند.

از سدهایی كه قرار است به زودی آماده بهره برداری شوند، می توان از 'شمیل و نیان' در استان هرمزگان، 'ماشكید علیا' در استان سیستان و بلوچستان،'دانشمند' در استان گلستان و سد 'درونگر' در استان خراسان رضوی نام برد.

**برنامه اجرایی آبگیری سدها در سال جهاداقتصادی

تعداد هفت سد نیز در سال جهاد اقتصادی آماده آبگیری شدند. سدهای 'ارس2 'در استان آذربایجان غربی و 'آزادی ' در استان كرمانشاه به ترتیب با حجم مخزن 71/4 میلیون مترمكعب و 47/70 میلیون مترمكعب در فروردین ماه سال جاری ، سد سیمره در استان ایلام با حجم مخزن 3200 میلیون مترمكعب در اردیبهشت ماه امسال ، سد شهید مدنی' ونیار' در استان آذربایجان شرقی با حجم مخزن 2/361 میلیون متر مكعب در تیرماه امسال و سد گتوند علیا در استان خوزستان باحجم مخزن 4097 میلیون مترمكعب در مرداد ماه سال جاری ابگیری شدند.

احداث این سدها نقش مهمی در ارتقای شاخص های توسعه انسانی در استان داشته است.

بر اساس گزارش شركت مدیریت منابع آب ایران سدهای 'سورال' و 'مریوان' در كردستان و سد 'رودبار داراب' در استان فارس از دیگر سدهایی هستند كه برنامه ابگیری آنها در اسفندماه سال جاری پیش بینی شده بود.

** احداث شبكه های آبیاری

بر اساس اطلاعات منتشره از سوی شركت مدیریت منابع آب ایران، متوسط سالانه احداث شبكه های اصلی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا سال 1367 حدود 15 هزار هكتار بوده ،در حالی كه این رقم در طول برنامه پنجساله اول توسعه كشور 32، برنامه پنجساله دوم توسعه 43،برنامه سوم توسعه 69 هزار هتكار بوده است.

بر اساس این گزارش متوسط سالانه احداث شبكه های آبیاری و زهكشی در برنامه چهارم توسعه كشور 2/58 هزار هكتار و در سال جهاد اقتصادی این رقم به 85 هزار هتكار رسیده است.

** راندمان مدیریت تامین آب كشاورزی

گزارش ها همچنین حاكی است راندمان مدیریت تامین آب در رودخانه ها در سال آبی 88-89 حدود 62 درصد ثبت شد ، در حالی كه در سال آبی 89-90 راندمان مدیریت تامین آب در رودخانه ها 66 درصد بوده است.

این در حالی است كه راندمان انتقال شبكه های آبیاری و زهكشی مدرن در سال آبی 88-89 حدود 87 درصد و در سال آبی 89-90 ، 88 درصد بوده است. بر این اساس آب ورودی به شبكه در سال آبی جاری 3/10 و آب تحویلی به شبكه های آبیاری 7/11 بوده است.

اقتصام**2021**1561



:: برچسب‌ها: شهرستان , سفر , زنده ,
:: بازدید از این مطلب : 511
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers
لیبرمن در پکن

لیبرمن: لازم است مواضع خود در این زمینه را برای چین به خوبی روشن کنیم با این امید که چین نگرانی و مشکلات ما را در این زمینه درک کند

وزیر خارجه اسرائیل برای گفتگو پیرامون برنامه های هسته ای ایران به چین سفر کرده و وزیر خارجه آلمان بر لزوم تحریم اقتصادی ایران تاکید کرده است.

روز جمعه، ۲۶ اسفند (۱۶ مارس)، آویگدور لیبرمن، وزیر امور خارجه اسرائیل، که به چین سفر کرده است، در یک مصاحبه مطبوعاتی در پکن گفت که اسرائیل می کوشد نظرات خود در قبال برنامه هسته ای ایران را برای مقامات چینی شرح دهد.

آقای لیبرمن گفت که اسرائیل همچنان به تبادل نظر با چین در این زمینه ادامه خواهد داد و افزود: "لازم است مواضع خود در این زمینه را برای چین به خوبی روشن کنیم با این امید که چین نگرانی و مشکلات ما را در این زمینه درک کند."

در حالی که برخی مقامات اسرائیلی با متهم کردن ایران به تلاش برای دستیابی به تسلیحات اتمی، از امکان دست زدن به عملیات نظامی برای جلوگیری از ادامه برنامه های هسته ای جمهوری اسلامی سخن گفته اند، چین بر تلاش برای حل و فصل پرونده هسته ای ایران از راه مذاکره تاکید داشته است.

در ماه ژانویه سال جاری، ون جیابائو، نخست وزیر چین، به ایران هشدار داد که با دستیابی این کشور به تسلیحات اتمی به شدت مخالف است اما به جز این، مقامات چینی از ابراز نظرات شدیدتری علیه جمهوری اسلامی خودداری کرده‌اند.

حضور مقام اسرائیلی در پکن بار دیگر موقعیت دشوار چین در ارتباط با برنامه اتمی ایران را آشکار می سازد.

دولت چین از یک سو برای جلوگیری از ادامه برنامه های اتمی ایران تحت فشار ایالات متحده و کشورهای غربی قرار گرفته و از سوی دیگر، باید جوابگوی انتظار ایران برای حمایت عملی باشد. ایران از صادر کنندگان عمده نفت به چین است و به حمایت چین در صحنه بین المللی چشم دوخته است.

در حالی که احتمال حمله نظامی اسرائیل علیه تاسیسات اتمی ایران مطرح است، آقای لیبرمن گفت: "ما بیشتر ترجیح می دهیم که جامعه جهانی مساله اتمی ایران را از طریق مذاکرات گروه ۱+۵ یا تحریم های اقتصادی و یا راه های دیگر حل و فصل کند اما اگر چنین نشود، فکر می کنم حق داریم از خود حفاظت و دفاع کنیم."

چین عضو گروه ۱+۵ است که ماموریت پیگیری پرونده هسته ای ایران و تلاش برای حل و فصل این پرونده را برعهده گرفته است.

تردید نسبت به کارآیی مذاکره

وزیر خارجه اسرائیل گفت که اگرچه به "پیشرفت مثبت" در مذاکرات ایران و ۱+۵ امیدوار است اما نسبت به کارآیی اقدام بین المللی در متوقف کردن تلاش های اتمی ایران ابراز تردید کرد.

نماینده ایران و اتحادیه اروپا

مذاکرات قبلی گروه ۱+۵ و ایران به نتیجه ای نرسیده است

وی گفت: "باوجود اینکه تحریم های اقتصادی غرب خسارات روز افزونی را بر بنیه اقتصاد وابسته به نفت ایران وارد می کند، اسرائیل هنوز نشانه ای از آمادگی طرف ایرانی به کنار گذاشتن هدف های اتمی و توقف غنی سازی اورانیوم مشاهده نکرده است."

چین تا کنون با درخواست غرب برای تحریم نفتی ایران موافقت نکرده است.

در خبر دیگری در مورد برنامه اتمی ایران، گیدو وستروله، وزیر خارجه آلمان از ادامه تحریم اقتصادی ایران دفاع کرده است.

آقای وستروله که به ارمنستان سفر کرده، در سخنانی در ایروان، پایتخت آن کشور، گفت که "تحریم های اقتصادی علیه ایران ضرورت دارد مگر اینکه ایران تعامل باجامعه بین المللی را آغاز کند."

این مقام آلمانی افزود که مذاکره با ایران در چارچوب اقدامات گروه ۱+۵ باید ادامه یابد اما تاکید کرد که انتظار دارد چنین مذاکراتی "ماهیتی ملموس" داشته باشد.

تا کنون چند دور مذاکرات بین ایران و گروه ۱+۵ صورت گرفته اما به نتیجه ای نرسیده است.

در حالی که این گروه تاکید داشته که باید موضوع توقف بخشی از برنامه های اتمی ایران، به خصوص غنی سازی اورانیوم محور چنین مذاکراتی را تشکیل دهد، جمهوری اسلامی خواستار طرح مسایل متنوع جهانی در چنین مذاکراتی بوده و برای مشارکت در حل و فصل این مسایل ابراز آمادگی کرده است.

برخی کشورهای غربی هدف دولت ایران از طرح چنین موضوعاتی را تلاش برای دفع الوقت دانسته و گفته اند که هدف جمهوری اسلامی این است که در فرصتی که به دست می آورد، به برنامه های اتمی خود ادامه دهد و جهان را در برابر کار انجام شده قرار دهد، بی آنکه با تشدید تحریم های بین المللی مواجه شده باشد.



:: برچسب‌ها: عکس ,
:: بازدید از این مطلب : 388
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

'محمد شیخان' شامگاه جمعه در گفت وگو با ایرنا گفت: خبرنگاران استان ها نیز می توانند جهت دریافت هدیه رئیس جمهوری، روز یكشنبه به ادارات كل ارشاد استان ها مراجعه كنند.

1537// 1574



:: برچسب‌ها: هندوستان , ظروف چینی ,
:: بازدید از این مطلب : 616
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا اعزامی به مشهد مقدس حاكی است ،فرودگاه مشهد كه در سال 1330 درمحل زائرسرای فعلی احداث شد . قبل ازآن درمحل میدان پانزده خرداد باندی خاكی جهت فرود هواپیماهای كوچك نظامی وجودداشت كه محل استقرار قبضه های ضدهوائی بود .

** نخستین باند

نخستین باندفرودگاه مشهد درطرح توسعه این فرودگاه به صورت 'تاكسی وی ' الحاقی پاركینگ هواپیمای فرودگاه قدیم به ابتدای باند 13 وادامه آن بصورت 'تاكسی وی' تا پاركینگ نیروی هوائی بهسازی شد.

سال 1346 باندجدید ازنوع بتن وپایگاه پدافند نیروی هوائی مورد بهره برداری قرارگرفت كه روزانه یك پرواز از نوع DC3 درمسیرتهران مشهد وپروازهای آموزشی و ایرتاكسی علاوه بر پروازهای نظامی ازآن استفاده می كردند.

افزایش پروازها و ورود هواپیماهای DC8 و درپی آن بوئینگ 707، 737و 727 وایرباس درسال 1357 پاركینگ وترمینال جدید برج مراقبت پرواز وساختمانهای جانبی فرودگاه جدید بصورت ناقص مورد بهره برداری قرارگرفت.

انحلال شركت پیمانكار موجب شد تا مراحل تكمیل این فرودگاه بعدازانقلاب اسلامی ادامه یابد و در واقع پس ازپیروزی انقلاب شكوهمند اسلامی، فرودگاه مشهد وارد مرحله جدیدی از فعالیت خود شد و روند رو به رشدی را طی كرد.

** از یك پایانه شروع شد

سعید چلندری مدیركل فرودگاه های خراسان رضوی، با بیان اینكه فرودگاه مشهد ظرف پنج سال گذشته با اجرای طرح های توسعه مختلف تاكنون تحولات رو به رشدی داشته ، به خبرنگاران اعزامی گفت : اقدامات عمرانی و زیرساختی زیادی در این فرودگاه بین المللی صورت گرفته است.

وی این راهم گفت:‌ این فرودگاه تا چندی پیش فقط از یك پایانه 22 هزار متر مربعی برخوردار بود و تمامی پروازها از این محل انجام می‌شد ،اما با تلاش و پیگیریهای مدیران قبل و كنونی این فرودگاه برنامه بلندمدت تهیه شد و پایانه ها افزایش یافت.

چلندری افزود: طی 18 ماه گذشته پایانه زیارتی ویژه زائران خانه خدا مورد بهره برداری قرار گرفت و به این ترتیب تمامی پروازهای حج از محل این پایانه كه از پروازهای داخلی جدا شده ، صورت می گیرد .

** سالانه 130 هزار نفر زائر خانه خدا

پایانه زیارتی فرودگاه مشهد 10 هزار متر مربع مساحت دارد و ضمن اینكه تمامی پروازهای حج از این پایانه صورت می گیرد ، در طول سال در دوران اوج تقاضا و سفر به خانه خدا بالغ بر 130 هزار نفر زائر از این فرودگاه به كشور عربستان و برعكس منتقل می شوند .

در واقع با بهره برداری از این پایانه ، كه عمر 5/ 1 سال دارد ، گامی در جهت بهبود شرایط برای نقل و انتقال زائران خانه خدا فراهم شد .

** پایانه پروازهای خارجی

مدیركل فرودگاه های خراسان رضوی ، در تشریح فعالیت های صورت گرفته به خبرنگاران اعزامی گفت : حدود 20 سال قبل برای احداث پایانه پروازهای خارجی كلنگ زنی شد و عملیات اجرایی آن نیز آغاز ، اما مشكلاتی در روند اجرای آن پدید آمد كه زمان زیادی به طول انجامید .

به گفته ی چلندری ؛ پایانه پرواز‌‌های خارجی فرودگاه مشهد مساحت 21 هزار و 800 متر مربعی دارد و چندی است كه به بهره برداری رسید .

** خدمات هوانوردی

فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد اكنون خدمات هوانوردی لازم را به این شرح به هواپیماها ارائه می كند:

- خدمات ترافیك هوایی

- نشست و برخاست هواپیماها

- پارك كردن هواپیماها

- خدمات روشنایی

- خدمات فرودگاهی

- خدمات هواشناسی و توجیه خلبانان

** فرودگاه مشهد و نخستین پاركینگ طبقاتی

مدیركل فرودگاه های خراسان رضوی از احداث نخستین پاركینگ طبقاتی در كنار پایانه پروازهای خارجی این فرودگاه به عنوان گام اول در این ارتباط یاد كرد و اظهار داشت : این پاركینگ طبقاتی با سرمایه گذاری 90 میلیارد ریالی در مساحتی به میزان 38هزار متر‌مربع و ظرفیت یكهزار و 400 دستگاه خودرو احداث خواهد شد.

وی با بیان اینكه اجرای این پاركینگ از سوی بخش خصوصی صورت می گیرد و مجری آن از برنامه زمانی پیش بینی شده عقب است، گفت: تاخیر روزانه این پروژه به زیان مجری مربوطه است ،زیرا ساخت سریعتر آن ضامن منافع اقتصادی شركت بهره بردار خواهد بود .

به گفته ی چلندری؛ فناوری اولیه اجرای این پاركینگ قدیمی شده بود، اما در طرح جدید كه به تأیید مشاور پروژه رسیده ، سازه‌های سبك و پاركینگ مطابق آخرین استانداردهای روز به اجرا گذاشته می شود.

وی ، میزان پیشرفت فیزیكی این پروژه را 15 ‌درصد ذكر كرد و افزود: پیش بینی می شود ، این پاركینگ طبقاتی در نیمه نخست سال 1391 به بهره‌برداری برسد.

این مقام مسئول تصریح كرد: پس از پاركینگ نخست، دومین پاركینگ طبقاتی خودرو این فرودگاه در ضلع مقابل آن ساخته خواهد شد .

وی گفت: هر دو پاركینگ طبقاتی اول و دوم، به پروازهای خارجی اختصاص پیدا می كند و از طریق زیرِ زمین به هم متصل خواهند شد.

در عین حال پایانه پروازهای حج این فرودگاه نیز ، دارای پاركینگ مسطح است كه سه هزار و 500 متر مربع مساحت دارد.

فرودگاه مشهد مقدس با پایان جنگ تحمیلی و ورود كشور به دوران سازندگی به نام مبارك شهید هاشمی نژاد نامگذاری شد.

اقتصام** 1559*



:: برچسب‌ها: خانه ,
:: بازدید از این مطلب : 489
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

'حبیب الله مسعودی فرید' روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در زاهدان افزود: سند استانی كنترل و كاهش آسیبهای اجتماعی در همه استانهای كشور با تعامل دستگاههای مربوطه تهیه و به تصویب استانداریها رسیده است و به زودی عملیاتی خواهد شد.

وی بیان كرد: سند ملی كنترل و كاهش آسیبهای اجتماعی جمع بندی سندهای استانی است كه اكنون در مرحله تدوین قرار دارد و در این سند اورژانسهای اجتماعی نقش مهمی ایفا می كنند.

او اظهار داشت: كار اورژانس اجتماعی شناسایی زودهنگام و مداخله بهنگام در زمان بروز آسیبها است تا قبل از گسترش با دخالت به موقع از بروز حوادث احتمالی و یا برخورد قضایی با آسیب دیده تا حد امكان جلوگیری كند.

مدیركل دفتر آسیبهای اجتماعی سازمان بهزیستی افزود: اكنون 144 مركز اورژانس اجتماعی در كشور با شناسایی زودهنگام آسیبهای اجتماعی و مداخله بهنگام در تلاش برای كاهش بزه ها هستند كه با تمهیدات اندیشیده شده در سال آینده همه شهرستانهای كشور از اورژانس اجتماعی برخوردار می شوند.

او گفت: بحث آسیبهای اجتماعی فرابخشی است و سازمان بهزیستی در ساماندهی و پیشگیری آنها به تنهایی نمی تواند موفق شود لذا نیاز به همدلی و همكاری سایر سازمانهای دولتی و غیردولتی، مردم نهاد و اقشار مختلف مردم دارد.

وی پیشنهاد كرد: استانداریها و فرمانداریها طی برگزاری نشستهایی با دستگاههای محلی كه به نوعی با آسیبهای اجتماعی ارتباط دارند، در كنترل آسیبها بیشتر تلاش كنند زیرا با رصد آسیبها از نزدیك، مشكلات به حد بحران نخواهد رسید.

او از استانداریها، فرمانداریها، بهداشت و درمان، بهزیستی، آموزش و پرورش و رسانه ها به عنوان دستگاههایی یاد كرد كه می توانند در كنترل آسیبهای اجتماعی نقش آفرینی بیشتری داشته باشند و رسانه های ارتباط جمعی را ستون اصلی این حلقه دانست.

7315/2729



:: برچسب‌ها: حزب ,
:: بازدید از این مطلب : 639
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش عصر جمعه ایرنا، 'مصطفی دنیزلی' در جمع خبرنگاران خاطرنشان كرد: در دیدار گذشته برابر مس كرمان نیز نمایش خوبی داشتیم اما در گلزنی ناموفق بودیم كه خوشبختانه این مساله امروز

برای پرسپولیس مشكل ایجاد نكرد.

وی افزود: حتی در دیدار امروز با نفت تهران نیز فرصت های بیشماری داشتیم و اگر مهاجمان كمی دقت بیشتری داشتند به گل های متعددی می رسیدیم.

دنیزلی با اشاره به اینكه پرسپولیس دیدار سختی با الشباب امارات در لیگ قهرمانان آسیا خواهد داشت، گفت: پیروزی برابر نفت تهران مقدمه خوبی برای دیدار با الشباب بود.

دنیزلی گفت: در نیمه دوم دیدار امروز نمایش بسیار خوبی داشتیم و كارهای تمرین شده را در زمین پیاده كردیم و باید همین روند را ادامه بدهیم.

وی در پاسخ به این سوال كه چه جایگاهی را برای تیم خود در لیگ برتر پیش بینی می كند، اظهار داشت: این مساله قابل پیش بینی نیست و برای ما مهم این است كه روند روبه رشدی داریم كه باید به این روند سرعت بخشیم.

سرمربی پرسپولیس در خصوص نیمكت نشینی برخی از بازیكنان اصلی پرسپولیس گفت: بازی های زیادی پیش روی داریم و باید به برخی ها استراحت بدهیم و از تمام موجودی تیم استفاده كنیم.

دنیزلی تاكید كرد: چهارشنبه هفته آینده دیدار سختی با الشباب داریم و در حال حاضر تمام تفكرات و انگیزه ما صعود به مرحله حذفی لیگ لیگ قهرمانان آسیا است كه در این راستا باید برابر الشباب پیروز شویم.

3783**1553



:: برچسب‌ها: زن ,
:: بازدید از این مطلب : 591
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

'محمدرضا حاتمی' جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بدلیل لغزنده بودن راهها، تردد درمحورهای اصلی این شهرستان به سختی امكان پذیر است.

وی به رانندگان توصیه كرد: از سفرهای غیرضرور به این شهرستان پرهیز كرده و در صورت لزوم، زنجیرچرخ، وسایل گرمایشی و سایر تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

بارش برف در واپسین روزهای زمستان مردم شهرستان مشگین شهر را غافلگیر و آنها را وادار به استفاده از پوشاك گرم و وسایل گرمایشی كرده است.

594/7117/530



:: برچسب‌ها: روش , قرمز ,
:: بازدید از این مطلب : 661
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا، 'مجید صابر' سفیر جمهوری اسلامی ایران در تفلیس با اشاره به تاثیرگذاری عمیق اشعار فردوسی در ایران و جهان و نیز دشواری های ترجمه اشعار فارسی، ترجمه شاهنامه گرجی توسط ایرانشناس گرجی؛ خانم 'بلا شالواشویلی' را به وی تبریك گفت.

وی تصریح كرد: ترجمه شاهنامه فردوسی كه با تلاشهای چندین ساله این مترجم بزرگ گرجی انجام شده، نشانه عشق و علاقه ادیبان گرجی به ادبیات غنی فارسی است.

سفیر كشورمان در تفلیس در این مراسم از تلاشها و زحمات ارزشمند این مترجم گرجی تقدیر كرد و لوح تقدیر با امضای رییس جمهوری اسلامی ایران را كه به مناسبت جایزه جهانی كتاب سال تهیه شده بود، به وی اهدا كرد.

'احسان خزاعی' رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در گرجستان در این مراسم، گفت: 'برای همه ما افتخار بزرگی است كه در آستانه جشن های نوروزی و هزاره سرایش شاهنامه فردوسی از ترجمه گرجی شاهنامه در گرجستان، رونمایی می شود.'

وی با بیان اینكه شاهنامه فردوسی در گرجستان از جایگاه ارزشمندی برخوردار است، گفت یكی از مهم ترین برنامه های رایزنی فرهنگی ایران در تفلیس حمایت از انتشار تالیفات، تحقیقات و ترجمه های ادبی ایرانشناسان بزرگ گرجی است.

خزاعی در تجلیل از مترجم گرجی شاهنامه فردوسی، افزود: 'خانم بلا شالواشویلی بیش از 40 سال برای ترجمه منظوم این اثر متحمل زحمات زیادی شده و این بیش از زمانی است كه فردوسی برای تالیف شاهنامه وقت صرف كرده است.'

وی،انتشار این كتاب را كه با حمایت رایزنی فرهنگی سفارت ایران در تفلیس انجام شده، گامی مهم برای توسعه تعاملات فرهنگی و ادبی بین دو كشور اعلام كرد.

در این مراسم ' بلا شالواشویلی' در خصوص نحوه ترجمه این اثر ارزشمند گزارشی ارایه كرد سپس از رییس جمهوری اسلامی ایران، سفارت و رایزنی فرهنگی كشورمان در تفلیس به منظور ارج نهادن به فعالیتهای ایرانشناسان گرجی، تقدیر كرد.

همچنین در این مراسم' پروفسور گیورگی لوبژانیدزه' و 'جمشید گیوناشویلی' كه در دوره های قبل، جایزه جهانی كتاب سال جمهوری اسلامی ایران را دریافت كرده بودند در خصوص ارزش، اهمیت و جایگاه این جایزه ادبی را در جهانی مطرح كردند.

در ادامه این مراسم پروفسور 'تئا شورغایا'، پروفسور 'گیا برادزه'، پروفسور 'نومادی بارتایا' و پروفسور 'ماریام لرد كیپانیدزه' از اساتید دانشگاه گرجستان، 'داویت شموكمدلی' رییس انجمن نویسندگان این كشور در خصوص جایگاه ادبی شاهنامه در گرجستان و شخصیت علمی مترجم این اثر فرهنگی ارزشمند سخنرانی كردند.

گفتنی است در سالهای اخیر چهار جایزه جهانی كتاب سال به چهار پژوهشگر و مترجم گرجی اهدا شده كه نشان دهنده اهمیت دولت جمهوری اسلامی ایران به تلاشها و فعالیت های ایرانشناسان در گرجستان است.

در این مراسم رییس انجمن نویسندگان، ایرانشناسان، اساتید و دانشجویان دانشگاههای مختلف گرجستان ، مسئولان انستیتوهای زبان و ادبیات فارسی ، مترجمین، مولفین، ادبا و بسیاری از شعرای گرجستان حضور داشتند.

خاورم/1108**1423



:: برچسب‌ها: ایتالیا , خورشید ,
:: بازدید از این مطلب : 521
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers
سوگواری بستگان امینه فلالی

خانواده امینه حاضر نشده بودند به او از شوهرش پناه دهند.

با خودکشی امینه فلالی، دختر ۱۶ ساله مراکشی، تلاش فعالان مدنی برای تغییر قانون رسیدگی به تجاوز جنسی تشدید شده است. بر اساس این قانون، مردی که زن "صغیری" را "ربوده" می تواند برای پرهیز از زندان، با آن زن ازدواج کند.

امینه پس از آنکه مجبور شد با فردی که به او تجاوز کرده ازدواج کند، به شدت توسط این فرد مورد ضرب و جرج قرار می گیرد و متعاقبا ً با خوردن سم خودکشی می کند.

حال فعالان مدنی با انتشار طوماری در اینترنت خواهان منع این نوع ازدواجها شده اند و تجمعی اعتراضی نیز برای روز شنبه برنامه ریزی شده است.

شرف یا بی شرفی؟

فعالان حقوق زنان می گویند این قانون عملا ً تنها توجیهی برای یک سنت قدیمی است که به فرد متجاوز اجازه می داد برای حفظ "شرف" خانواده زن قربانی، با او ازدواج کند.

فیروزه اصولی، دبیر اتحادیه دموکراتیک برای حقوق زنان به بی بی سی گفت: "تبصره ۴۷۵ قانون جزای مراکش برای وجهه متجدد و دموکراتی که این کشور سعی دارد در سطح بین المللی از خود نشان دهد، مایه شرمساری است."

خانم اصولی می افزاید، "در مراکش، قانون حافظ اخلاق عمومی است، نه حقوق فردی شهروندان."

قوانینی که مجلس مراکش برای منع هر نوع خشونت علیه زنان، از جمله تجاوز شوهر به همسر، تصویب کرده، از سال ۲۰۰۶ تا کنون ابلاغ نشده اند.

حداقل سن قانونی ازدواج در مراکش ۱۸ سال است، مگر آنکه به تشخیص قاضی، زوجه مشمول "شرایط ویژه ای" شود. بر همین اساس بود که امینه فلالی علی رغم نرسیدن به سن قانونی، با مرد متجاوز ازدواج کرده بود.

قاضی تنها زمانی می تواند ازدواج را به عنوان راهی برای فیصله یک پرونده تجاوز پیشنهاد کند که همه طرفها با آن موافق باشند. اما فعالان مدنی می گویند معمولا ً برای جلوگیری از جنجال، خانواده قربانی تحت فشار قرار می گیرند تا با این گزینه موافقت کنند.

پدر امینه می گوید وقتی او گزارش کرد که دخترش مورد تجاوز قرار گفته، مقامهای قضایی به او پیشنهاد کردند که دخترش را به عقد مرد متجاوز درآورد.

به گزارش رسانه های محلی، امینه به خانواده اش گفته بود که مرتب همسرش او را کتک می زند، اما آنها حاضر به پذیرش وی نشدند که در نهایت او را به خودکشی واداشته است.

شاهدان می گویند همسر امینه پس از آنکه می فهمد او سم خورده، آمنه را با گیسوانش به کوچه می کشد. اندکی بعد آمنه جان می بازد.

در شبکه اجتماعی مجازی فیس بوک، صفحه ای تحت عنوان "ما همه امینه هستیم" ایجاد شده است. فعالان مدنی همچنین خواستار تعقیب قضایی قاضی هستند که اجازه داده امینه با فردی که به او تجاوز کرده، ازدواج کند.



:: برچسب‌ها: انگلستان ,
:: بازدید از این مطلب : 419
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1390 | نظرات ()