فرهنگ خرید صنایع دستی در كشور نیاز به نهادینه سازی است
نوشته شده توسط : brezzers

'رشید كردستانی' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، به وجود اداره كل نهادینه سازی فرهنگ استفاده و خرید صنایع دستی در سازمان میراث فرهنگی كشور اشاره كرد و افزود: در صورتی كه استفاده از صنایع دستی داخلی ترویج شود و بازار این محصولات رونق یابد، مردم به خرید این كالای فرهنگی روی خواهند آورد.

وی، نقش بسته بندی مناسب را در اقبال مردم برای خرید صنایع دستی موثر دانست و یادآور شد: دولت فقط می تواند با سیاست گذاری و برگزاری جشنواره های بسته بندی صنایع دستی، مسیر را برای رونق صنعت بسته بندی این كالای فرهنگی در كشور هموار كند.

كردستانی، با بیان اینكه امروز جوانه های صنعت بسته بندی محصولات فرهنگی در كشور رشد كرده، گفت: در زمان حاضر نمونه های اولیه بسته بندی صنایع دستی كشور در دست تولید است، كه باید به مرحله صنعتی سازی، تولید انبوه و بازار یابی رسیده و در نهایت پوششی برای صنایع دستی شود.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه با اشاره به تشویقات و حمایت های برنامه ریزی شده از صنایع دستی دارای بسته بندی مناسب افزود: از این پس فقط صنایع دستی تولیدكنندگانی در جشنواره ها و نمایشگاه های بین المللی حضور خواهند داشت كه دارای بسته بندی مناسب و استاندارد باشند.

وی، به برگزاری جشنواره ها و همایش های مختلف بسته بندی صنایع دستی در سراسر استانهای كشور اشاره و خاطر نشان كرد: باید تولید كنندگان صنایع دستی به دنبال تولید بسته بندی مناسب و استاندارد بوده و محصولات خود را در پوشش شایسته ارائه كنند.

كردستانی، به احیای صنایع دستی منسوخ شده در كشور پرداخت و افزود: باید تمامی این صنایع شناسایی شده و آثار و سوابق تاریخی آن كشف و گردآوری شود.

معاون صنایع دستی سازمان میراث صنایع دستی و گردشگری كشور، با بیان اینكه پس از شناسایی و گردآوری اطلاعات این كالاهای فرهنگی، باید از طریق كارگاه های آموزشی این صنایع را احیا كرد، یادآور شد: در زمان حاضر دانش و فن برخی از آنها در سطح دانشگاهها، پژوهشگاهها و پژوهشكده هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی در دست مطالعه و نگهداری است.

7319/522/245





:: برچسب‌ها: برف , توکیو ,
:: بازدید از این مطلب : 480
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: