سرمایه گذاری 155 میلیون دلاری ازبكستان در بخش گردشگری
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا، منابع خبری ازبكستان روز پنجشنبه نوشتند: این كشور قصد دارد طی یك سال آینده برای ساخت یك هتل بزرگ در مركز شهر تاشكند 42 میلیون دلار سرمایه گذاری كند و از این طریق امكانات جلب توریسم و گردشگری خود را افزایش دهد.

بنیاد توسعه و بازسازی ازبكستان مبلغ یادشده را برای آغاز عملیات ساخت هتل جدید'Hyatt Regency' تخصیص داده است.

دوره بازپرداخت این تسهیلات 12 ساله با دو سال مهلت و سه درصد سود در سال تعیین شده است.

همچنین شركت 'Hyatt International' با شهرداری تاشكند و بنیاد توسعه و بازسازی ازبكستان در فروردین ماه سال 1391 قراردادی به ارزش 113 میلیون دلار را برای ساخت یك هتل 294 اتاقه در سال های 2012 و 2013 امضا كرده است.

طبق قرارداد یادشده این هتل كه قرار است در بخش مركزی تاشكند احداث شود تا اواخر سال 2013 میلادی باید مورد بهره برداری قرار گیرد.

بنا به شرایط قرارداد، شركت 'Hyatt International' وظیفه طراحی، ساخت و تجهیز هتل، خدماتی نظیر مشاوره فنی، مدیریت بر هتل، حق بهره برداری از نشان این هتل را ارایه و پس از بهره برداری نیز پنج میلیون دلار تسهیلات بلاعوض به آن اعطا خواهد كرد.

بنیاد توسعه و بازسازی ازبكستان نیز از محل منابع دولتی معادل 71 میلیون دلار به اجرای این پروژه كمك مالی خواهد كرد.

در حال حاضر در شهر تاشكند هفت هتل از جمله سه هتل با سرمایه گذاری انگلیسی ها، اندونزیایی ها و تركیه فعالیت می كند.

پیشتر اعلام شده است، دولت ازبكستان در سال های 2011 و 2012 میلادی برای رشد بخش جهانگردی شهر تاشكند 140 میلیون و 700 هزار دلار سرمایه گذاری كند.

در ازبكستان بیش از چهار هزار اثر باستانی، تاریخی و معماری و جاذبه های طبیعی برای بازدید علاقه مندان وجود دارد و هم اكنون نزدیك به 800 سازمان جهانگردی در این كشور فعال است، ضمن آنكه 450 شركت نیز برای فعالیت در بخش هتلداری مجوز گرفته و نزدیك به 300 هتل خصوصی نیز درفعالیت هستند.

مراكز شهرهای تاریخی سمرقند، بخارا، شهر سبز و خیوه این كشور اكنون در فهرست آثار جهانی سازمان علمی، آموزشی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسكو) قرار دارد.

براساس برنامه های پیش بینی شده، ازبكستان امسال آماده پذیرایی از یك میلیون و 300 هزار گردشگر و در سال 2015 حدود دو میلیون نفر خواهد بود.

آساق**ش.ع**1558**1609





:: برچسب‌ها: وابسته به تکزاس , شهرستان , بارسلونا ,
:: بازدید از این مطلب : 432
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 22 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: