صدور پروانه ساختمان در خراسان رضوی به دفاتر مهندسی واگذار شد
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی شنبه شب در مراسم صدور نخستین پروانه ساختمان توسط یكی از دفاتر مهندسی ساختمان در مشهد گفت: این امر به منظور تسریع و دقت در خدمات رسانی به مردم با همكاری شهرداری مشهد، سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی و انجمن مدیران دفاتر مهندسی استان انجام شده است.

'محمدرضا اخوان عبدالهیان' افزود: از این پس فرآیند خدمات شهرسازی بدون حضور شهروندان در شهرداری و توسط سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی انجام خواهد شد.

وی گفت: صدور پروانه ساختمان توسط متخصصان بخش خصوصی یكی دیگر از موفقیت های جامعه مهندسی استان خراسان رضوی است.

وی اظهار امیدواری كرد كه این حركت به عنوان الگوی استانی در بخش خدمات مهندسی در سطح كشور ارائه شود.

وی افزود: براساس تمهیدات انجام شده در سال آینده تمام امور مربوط به ساختمان در بخش مهندسی از جمله صدور پروانه، صدور شناسنامه فنی و ملكی و صدور پایان كار در استان خراسان رضوی به صورت الكترونیكی و كاملا یكپارچه انجام خواهد شد.

وی اظهارداشت: واگذاری صدور پروانه ساختمان به سازمان نظام مهندسی، نتیجه حسن اعتماد مسوولان بویژه شهرداری به جامعه مهندسی بوده است.

شهردار مشهد نیز در این مراسم گفت: با ایجاد سیستم یكپارچه شهرسازی اكنون شاهد صدور پروانه ساختمان توسط دفاتر مهندسی هستیم.

'محمد پژمان' افزود: هم اكنون 120 دفتر مهندسی خدمات مورد نیاز در بخش صدور پروانه ساختمان را بر اساس سیستم یكپارچه اطلاعات املاك به شهروندان ارائه می كنند و نیازی به مراجعه آنان به شهرداری نیست.

وی این اقدام را در راستای برون سپاری فعالیت های شهرداری عنوان كرد و گفت: واگذاری صدور پروانه ساختمان به دفاتر مهندسی در راستای تسریع و دقت در خدمات و جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه شهروندان صورت گرفته است.

شهردار مشهد افزود: شهروندان از این پس می توانند در هر زمان و مكان بخشی از اطلاعات در باره املاك خود را از طریق اینترنت دریافت كرده و سپس برای استفاده از خدمات مهندسی در زمینه پروانه ساختمان به دفاتر مهندسی مراجعه كنند.

وی گفت: بدین طریق تمام استعلام های مردم قابل پاسخگویی است و مهندسین برای جمع آوری اطلاعات هر ملك اقدام می كنند و ضرورتی برای مراجعه مامورین شهرداری به املاك افراد وجود ندارد./2

7487/664/330





:: برچسب‌ها: مدل , روز ,
:: بازدید از این مطلب : 480
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: