انتخابات ریاست جمهوری روسیه موضع مسكو در قبال سوریه را تغییر نمی دهد
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا در این بیانیه كه در پایگاه اینترنتی وزارت خارجه روسیه منتشر شد، آمده است: بر این اساس ما از شركای اروپیی و آمریكایی خود می خواهیم كه تفكرات واهی و پوچ خود در این زمینه را كنار بگذارند، زیرا موضع روسیه در قبال تحولات سوریه در حد و اندازه یك دستور كار ساده نبوده و چیزی نیست كه از انتخابات داخلی متاثر شود.

تعدادی از دیپلمات های ارشد آمریكایی و اروپایی به تازگی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری روسیه و انتخاب مجدد پوتین به عنوان رییس جمهوری جدید این كشور از مسكو خواستند كه در موضع خود نسبت به رویدادهای جاری سوریه بازنگری كند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه افزوده شده است: رویكرد روسیه به تمام درگیری های داخلی در كشورهای خارجی بر مقررات بین المللی و منشور سازمان ملل متحد مبتنی است.

در این بیانه بر غیرقابل قبول بودن هر گونه مداخله خارجی در امور داخلی دیگر كشورها به ویژه مداخله نظامی تاكید شده است.

بیانیه حاكی است: بر این اساس بار دیگر تاكید می كنیم كه تنها راه دستیابی به ثبات و امنیت و توافق پایدار در سوریه برقراری گفت و گو های وسیع ملی است كه در آن خود سوری ها درباره آینده دولت شان تصمیم بگیرند.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری منتخب روسیه نیز پیش از این نسبت به دخالت غرب در امور داخلی سوریه هشدار داد و آمریكا را به 'مهندسی سیاسی' در منطقه متهم كرد كه به گفته وی همواره برای روسیه حایز اهمیت فراوان بوده است.

همچنین روسیه به همراه چین ماه گذشته میلادی قطعنامه عربی-غربی ضدسوری شورای امنیت سازمان ملل را وتو كردند و از شركت در كنفرانس به اصطلاح 'گروه دوستان سوریه' با هدف فشار بیشتر بر بشار اسد رییس جمهوری قانونی سوریه خودداری كردند.

اروپام/518





:: برچسب‌ها: دختر , ماکرو , عکس ها ,
:: بازدید از این مطلب : 403
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: